Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi gick jaktprov i lördags. Det gick skit :D
Otis blev godkänd, men det var på håret. Vi hade sjuk otur med vädret, det var så jäkla torrt att det dammade i gräset plus rejäl vind på det... 06.30 var det inte en droppe dagg i gräset ens i skuggan. Fick gå på ett område där det var varvat med vall och nysådd/plöjt, ca 100m av varje. Vi fick två harar som gick rakt ut på det nysådda/plöjda och där fick han inte till något arbete alls. Stackaren nös svart snor i flera timmar efteråt av allt jäkla damm :arghh: Den ena haren räknades bort eftersom den bedömdes som omöjlig även för en erfaren hund att göra ett godkänt arbete på. En hare gick 150m på vallen innan den gick ut på svartjorden, men Otis är rätt hård i skallet från början och blev ju inte direkt lösare av att det var så torrt, så inget skallarbete på den.. Sista haren hade vi lite mer flyt med, den gick 250m på vall och där fick vi åtminstone ett godkänt arbete.
Torka är inte hans grej alltså :p Tur att det fanns så gott om hare, så vi fick chans att prova på så många! Tycker att domaren var väldigt bra dock, rättvis och noga, men ville hellre fria än fälla eftersom det var riktigt svåra förhållanden.
Dagens ljusglimtar var vattnet (7 av 8p), skott (8 av 8p) och förighet (8 av 8p). Resten glömmer vi :p
I apporteringen kom han bara halvvägs tillbaka med kråkan, i skogen var han rätt matt och visade inget större engagemang i söket.

Har fått möjlighet att starta om honom på samma ställe nästa helg och jag tänker nog ta den chansen. Han är ingen fullpoängshund, men klart bättre än så här.
Dagens bästa hund gick på 59p, för två helger sedan var det tre hundar som gick på 70p på samma provplats. Otis skrapade ihop 43p till slut.

Hem och träna, helt enkelt :D

Superhärlig promenad. Vi var ute i säkert två timmar. Jag gillar September, det är så härligt kyligt i luften även när solen skiner :love:
14355614_10206726111299469_1369441086624781386_n.jpg

Godissök i skogsbacke, favorit i repris.. Men sen ni! Sen dök det upp orienterare i vår normalt tysta, tomma skog! Några tjejer kom fram och ville fråga vart de var och Tinja lät dem veta att "det här är HÖGST misstänksamt! Jag är minsann farlig! Boff boff!" för att två sekunder senare glatt springa efter en kotte en av tjejerna kastade, och helt plötsligt var orienterare något riktigt trevligt. Benji var ju såklart överlycklig. "Människor, i skogen, som vill klappa på mig!"

Tur att de fått springa av sig ett bra tag innan vågen av orienterare, för där hamnade Benji i koppel för resten av promenaden. Han springer inte på vilt, men människor älskar han lite för mycket för att jag ska tro att han låter bli att springa till dem :rofl:

Sen dök det upp en galen klass med dagisbarn som tydligen hade stannat vid typ en flock hundar. Kul att gå förbi en hög med högljudda dagisbarn på ena sidan, och argt skällande hundar på andra. Sen började såklart dagisbarnen skälla också! :banghead: Ugh. Men Tinja hanterade det hela bra, ville dock helst skynda förbi, men vem skulle inte vilja det :angel:

Igår var jag och en kompis ute i en nationalpark i närheten och promenerade :) Vi var ute mellan 8.30 och 12, det var så härligt! Otis fick vara hemma och vila efter lördagens baravader, så jag hade bara Ladda med mig :) Min kompis hade sin fina tollare med.

14374096_258916901170204_13249821_n.jpg

Frukostdejt :D
14262664_939960202794190_2145596173_n.jpg
Store Mosse? :)

Japp!
Så himla fint det är där ute :love: Var evigheter sedan jag var där och då var det med skolan.. Ingen favoritutflykt då direkt :p
Ja det är superfint där. Iaf när solen är framme.
Ja vi hade också såna utflykter med skolan, alla gånger i spöregn :S Men när solen skiner så är det fina promenadvägar. Iaf om man går där spångarna inte ligger begravda i vatten :D

Ja det är superfint där. Iaf när solen är framme.
Ja vi hade också såna utflykter med skolan, alla gånger i spöregn :S Men när solen skiner så är det fina promenadvägar. Iaf om man går där spångarna inte ligger begravda i vatten :D

Vi hade lite molnigt, men det var mest skönt faktiskt :D
Haha, då ska du passa på att gå där nu! Torrt som fnöske. Hundarna blev knappt blöta om tassarna när de hoppade ner bredvid spångarna ens på gungflyn.

Idag var jag iväg och vaccinerade Gizmo. Är lite förvånad över hur han verkligen tar allting med ro. Ingenting bekymrar honom det minsta än så länge. Förutom mammas katt som är lite läskig (och dubbelt så stor som han). Nu hoppas jag bara att det håller i sig även när han blir äldre :D

Vi hade lite molnigt, men det var mest skönt faktiskt :D
Haha, då ska du passa på att gå där nu! Torrt som fnöske. Hundarna blev knappt blöta om tassarna när de hoppade ner bredvid spångarna ens på gungflyn.
Jag kanske skulle ta en vända dit med ungarna nån dag då. De har tjatat hela sommaren på att åka dit, men jag totalvägrar att gå där bland 3 miljoner myggor, knott och andra flygande kräk då. Nu borde det ju vara lite lugnare

Fan. Ebrah reste sig nyss och var rejält halt på ett framben, så mycket att hon inte vill stödja på det. Jag kände igenom henne och när jag kom till karpalleden så skrek hon rakt ut. Vet inte riktigt vad jag ska göra nu. Jag misstänker att hon fastnat med tassen i soffan (det har hänt förr...) och gjort sig illa när hon tagit sig loss, för hon pep till när hon skulle ur soffan för en stund sedan och det var efter det hon haltade. Innan det idag har jag inte märkt något öht.

Frågan är bara hur länge jag ska avvakta innan vi åker till veterinär för att röntga.. Och så det där underbara med vart i hela världen vi ska åka... Jag har ingen aning.

Fan. Ebrah reste sig nyss och var rejält halt på ett framben, så mycket att hon inte vill stödja på det. Jag kände igenom henne och när jag kom till karpalleden så skrek hon rakt ut. Vet inte riktigt vad jag ska göra nu. Jag misstänker att hon fastnat med tassen i soffan (det har hänt förr...) och gjort sig illa när hon tagit sig loss, för hon pep till när hon skulle ur soffan för en stund sedan och det var efter det hon haltade. Innan det idag har jag inte märkt något öht.

Frågan är bara hur länge jag ska avvakta innan vi åker till veterinär för att röntga.. Och så det där underbara med vart i hela världen vi ska åka... Jag har ingen aning.

Jag skulle vänta till imorgon i alla fall och se om det förbättras.

Ammos uppfödare tävlade idag i IPO 3 med Ammos pappa och de slog till med 295p. Så jäkla imponerad av dem! Inte var det sämre att Ammos "farbror" tävlade och fick 292p med.
Börjar dock få lite prestationsångest av det här ;)
Kommer du också till oss när det blir dags för BH-provet? ;)
Brukar ha samma dommare varje år och det gick ju bra för resten av släkten:D

Överlag verkar många ha lyckats i går. Synd vi inte kunde närvara.

Jag skulle vänta till imorgon i alla fall och se om det förbättras.
Ja, är hon inte mycket bättre imorgon så åker vi... Hade det varit Aysu så skulle jag åkt in direkt,mmen Ebrah är mycket mer dramaqueen, framförallt när det är något kring hennes tassar eller nedre delen av benen...

Ja, är hon inte mycket bättre imorgon så åker vi... Hade det varit Aysu så skulle jag åkt in direkt,mmen Ebrah är mycket mer dramaqueen, framförallt när det är något kring hennes tassar eller nedre delen av benen...

Det kan ju vara en ofarlig liten sträckning som blir bra av vila. Det kan spara dig många tusenlappar.
Generellt avvaktar jag alltid lite vid lättare hältor, har inte ångrat mig hittills. Vila och att hinna se hur hunden belastar är ofta bra.

Ny här, hej hej allihopa! Tänkte börja på bästa tänkbara sätt, dvs skriva om något pinsamt :up:

Vår hall har luktat lite konstigt de senaste dagarna, typ som riktigt seriös fotsvett. Ganska omysigt alltså. Jag tvättade mina löparskor och bytte ut mina sunkiga gamla kängor men det blev inte bättre. Rev till slut ut alla skor, väskor och jackor för att lukta igenom alltihop och det visar sig att avgrundsstanken kom från botten av min tränings-/godisväska där det låg ett par bortglömda skinkskivor. Alltså fy farao vad de stank! Huuu! Som flera år av svett och gamla strumpor! Och vi har haft gäster i den här stinkhallen, hyresvärden har varit förbi, jag har tagit med väskan när vi åkt en massa tunnelbana, miljötränat och varit hos veterinären...åhh vad äckligt och pinsamt! Tror inte väskan har luktat riktigt lika illa utomhus, men ändå...

Så dagens tips: töm och tvätta era godisväskor :o

Ny här, hej hej allihopa! Tänkte börja på bästa tänkbara sätt, dvs skriva om något pinsamt :up:

Vår hall har luktat lite konstigt de senaste dagarna, typ som riktigt seriös fotsvett. Ganska omysigt alltså. Jag tvättade mina löparskor och bytte ut mina sunkiga gamla kängor men det blev inte bättre. Rev till slut ut alla skor, väskor och jackor för att lukta igenom alltihop och det visar sig att avgrundsstanken kom från botten av min tränings-/godisväska där det låg ett par bortglömda skinkskivor. Alltså fy farao vad de stank! Huuu! Som flera år av svett och gamla strumpor! Och vi har haft gäster i den här stinkhallen, hyresvärden har varit förbi, jag har tagit med väskan när vi åkt en massa tunnelbana, miljötränat och varit hos veterinären...åhh vad äckligt och pinsamt! Tror inte väskan har luktat riktigt lika illa utomhus, men ändå...

Så dagens tips: töm och tvätta era godisväskor :o

:rofl: Klassiker! Glömmer ständigt godispåsarna i bilen när vi kommer hem. Gärna i någon ficka så att man sätter i hela handen i gammalt äckel... :angel:

DSC_0853_zps3mranxr5.jpg

DSC_0867%202_zpsjwjqhkks.jpg

Grabben skulle behöva muskla på sig lite - och därmed slanka till sig ytterligare lite. Men är i alla fall inte så rund som labbarna i Hundsport :p
Han är verkligen fin! :love: Ruffe har ungefär samma proportioner, även om han skulle behöva gå ner typ 1-2 kg till, men den där kraftiga och halsen har han också, så mycket skinn.. O_o Ska se om jag kan få till en bild idag, inte helt lätt dock..

Vi och min mamma "delar" ju på Ruffe så glädjen är stor när han är här.. :heart
20160919_163525_zps1jchrotp.jpg

Dagens övning är dra av strumpor, går riktigt bra faktiskt (dålig bild men den får duga)! Min duktiga kille.. :up:
20160919_182122_zps5bmt3fak.jpg

Min uppfödare kan känna sig stolt denna helg. Lasses kullbror har klarat proven för att bli vårdshundelev, en syster gjorde två godkända resultat i rallylydnad nybörjarklassen och två andra tikar från kenneln knep RLDN. En tredje, som också är Sveriges enda dubbelchampion i agility inom rasen, knep ytterligare SM-poäng.

Man får skaplig prestationsångest! :eek: :p
Hihi! Då tror jag att jag vet vilken kennel Lasse är ifrån! Så roligt med framgångsrika corgisar! :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 842
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
775
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 115

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka