Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev bara en gång, det var dessutom massa gräs i och i natt hade herrn varit ner från sovrummet och stoppat i sig 4 bananer :rage: - kanske var nån skalbit som slank ner som retade.

Låter som att det var boven!
Själv var jag inne en sväng på jobbet för att kräka den yngre då hon rotat i min väska medan jag var i duschen. Hon stod och tuggade på en müslibar och hade tuggat på en karta Ipren där det saknades tabletter. Jag hade ingen aning om hur många det var i från början så fanns ju bara en utväg.
Hon hade fått i sig folie men inga Ipren tack och lov. Ändå irriterande när man sett fram emot en myskväll i soffan :mad:
Nu har jag kräkmedel hemma igen. Förra ampullen tog slut i våras när min andra varit iväg och hittat en kotlett med ben och indränkt i vitlök...

Låter som att det var boven!
Själv var jag inne en sväng på jobbet för att kräka den yngre då hon rotat i min väska medan jag var i duschen. Hon stod och tuggade på en müslibar och hade tuggat på en karta Ipren där det saknades tabletter. Jag hade ingen aning om hur många det var i från början så fanns ju bara en utväg.
Hon hade fått i sig folie men inga Ipren tack och lov. Ändå irriterande när man sett fram emot en myskväll i soffan :mad:
Våra underbara älsklingar :p

Det är lagotton som lärt honom kolla bänkar, hon verkar ha lärt honom väl. Sen hon försvann har han blivit värre på tiggande, stjälande osv - han får ju sköta allt själv stackarn.

Apropå att äta skumma saker...
Mamma Mu gillar att äta smink och hygienartiklar som Deo och lypsyl. Hon tom öppnar väskor med dragkedjor för att komma åt läckerheterna. Gäster ombedes att inte lämna handväskor och bagar på golvet.
Hon verkar dock ha plåtmage för hon blir aldrig dålig!

Agilitykurs ikväll, det var riktigt roligt! Fick testa på en klass 1-bana. Märkte ganska tydligt att jag måste jobba utan externbelöning när vi kör bana, för annars sugs hon alldeles för mycket mot leksaken.

Men annars känns det riktigt bra! Hon är helt galet klockren på slalom, hon lyssnar bra, hon tar kontaktfälten.... Fast hon släpper dem lite när hon känner för det, även om jag inte sagt "kör", hennes släpp-kommando. Så det ska vi träna på!

Tävlingslydnad ikväll. En lite trött och vimsig kille eftersom vi även körde förmiddagsträning. Löptik i gruppen och bästa kompisen på planen bredvid, men han höll ihop fint ändå. :up: Nöjd med killen som kan släppa efter ett par påminnelser. Linförigheten går som på räls (peppar peppar) men på platsen har han ställt sig upp båda gångerna idag. Känns så surt, han var verkligen kanon på platsen tidigare. Förstår inte vad som hänt. :( Ligger och gnäller, ändrar ställning, tuggar gräs.

Men många andra moment börjar vi sakta men säkert få ihop. Gjorde en fin "valp-budföring" ett par gånger. Nu är det en genomarbetad och trött hund som ligger bredvid. :love:

Apropå att äta skumma saker...
Mamma Mu gillar att äta smink och hygienartiklar som Deo och lypsyl. Hon tom öppnar väskor med dragkedjor för att komma åt läckerheterna. Gäster ombedes att inte lämna handväskor och bagar på golvet.
Hon verkar dock ha plåtmage för hon blir aldrig dålig!
Jag fattar inte varför en del hundar verkar gillar deo - måtte bli galet strävt på tungan :wtf:
Mina är mest bara galet galna i harskit och dessa förbannade överkörda och torkade sniglar.....:meh:

Bekant har ställt ut sin hund och har både utanför ringen och av domaren fått höra att hunden är för tunn. Hon funderar på hur hon skall få hunden att äta upp sig inför Stockholm. Jag kan med nöd och näppe hitta revbenen om jag trycker riktigt hårt. :banghead:

Bekant har ställt ut sin hund och har både utanför ringen och av domaren fått höra att hunden är för tunn. Hon funderar på hur hon skall få hunden att äta upp sig inför Stockholm. Jag kan med nöd och näppe hitta revbenen om jag trycker riktigt hårt. :banghead:
Jag har hört det EN gång, då sa jag helt enkelt till domaren att jag vill ha en hållbar hund, inte en fet hund. Inte för att det hjälpte min bedömning ett dyft, men sånt trams behöver ifrågasättas.

Jag har hört det EN gång, då sa jag helt enkelt till domaren att jag vill ha en hållbar hund, inte en fet hund. Inte för att det hjälpte min bedömning ett dyft, men sånt trams behöver ifrågasättas.
Väldigt bra sagt!

Vi får ofta höra att Svansson saknar massa när vi har ställt ut (mestadels inoff på goldenklubben). Och ja, det gör han (han är tunn som attan över bringan) men iom att det skulle innebära att han behöver gå upp i vikt, rent generellt eftersom det inte bara är bringan som saknar massa enligt kommentarer, för att få det resultatet så har vi helt enkelt struntat i att ta till oss den kritiken och fortsatt ställa ut ändå bara för att vi tycker att det är kul.

Jag tänker att även om det går skit för oss så känns det viktigt att visa att en utställningsgolden inte behöver vagga fram :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 775
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
775
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 115

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka