Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår mötte jag sådana hundägare och hundar i skogen som man vill möta, om man nu ska möta någon alls ;) Två ägare, fyra lösa hundar, men så fort ägarna fick syn på oss så kallade de till sig hundarna och hundarna gick sedan fot hur fint som helst. Vi gick åt sidan så att de kunde passera eftersom de gick snabbare än oss och när de gått förbi, då fick hundarna någon liten signal om att det var ok att springa igen. De sprang framåt, utan att ens bry sig om mina skällande idioter och allt såg hur fint ut som helst. Jag blev lite avundsjuk ;)

Grejen var också den att i förrgår så råkade vi ännu en gång ut för en lös, otrevlig hund som rusade fram i full fart på en gångväg. I skogen igår försökte Aysu att fly från de mötande hundarna (det brukar hon absolut inte göra) och Ebrah var glad och ville leka.. MEN efter gårdagens fina möte så har det gått bättre igen. Vi mötte flera andra hundar på dagens morgonpromenad och mina dårar uppförde sig hur fint som helst :banana: Känns som om vi kom tillbaka till "normalläge" mycket snabbare tack vare de fina hundarna i skogen. Annars brukar Aysu vara orolig vid hundmöten ett långt tag efter att det kommit fram hundar på promenaderna.

Ebrah har fått för sig att hon ska vara en galen studsboll mest hela tiden... Tänkte tidigare i veckan att jag skulle prova att spåra lite med Aysu idag, men nu funderar jag på att låta även Ebrah testa det så att hon får något att tänka på. Ett alternativ annars är ju att träna lite rallylydnad eller något, men det känns som om vi skulle behöva göra något helt annat...
Kanske gå ut, spåra, sedan ta en promenad där vi klättrar runt lite i skogen och gör lite godissök i träd, klättrar på stenar osv.. Jag är galet trött idag och skulle gilla inte allt för fartfyllda aktiviteter :p

Jag är just nu lite dålig på att ha en äldre hund som tappat lite fart. Vill gå ut i skogen och fika eller elda lite, men vet att det tar en evighet innan vi är där. Och sen kanske han inte orkar gå hem. Vad gör man. Det hjälper ju inte att ha en yngre hund också, han kan ju inte ligga inomhus hela dagarna ändå. Jag måste fundera ut en annan slags vardag och helgliv för oss.

Imorgon ska vi ha vallhundsuppvisning på en höstmarknad ett par mil hemifrån. Fridolf och Ale ska förhoppningsvis göra lite bra reklam för sin ras och sin "yrkesgrupp", och mina småbaggar ska få göra lite reklam för sina skinn som blir till salu i vinter ;)

Problemet är bara att jag har åkt på en j-la virusinfektion och går med plåster i hela ansiktet och på ena handen, är trött som en gammal disktrasa och verkligen så opepp det går att bli... Hur ska jag orka stå och prata med folk i 6 timmar? :(

Imorgon ska vi ha vallhundsuppvisning på en höstmarknad ett par mil hemifrån. Fridolf och Ale ska förhoppningsvis göra lite bra reklam för sin ras och sin "yrkesgrupp", och mina småbaggar ska få göra lite reklam för sina skinn som blir till salu i vinter ;)

Problemet är bara att jag har åkt på en j-la virusinfektion och går med plåster i hela ansiktet och på ena handen, är trött som en gammal disktrasa och verkligen så opepp det går att bli... Hur ska jag orka stå och prata med folk i 6 timmar? :(

Bita ihop? Din stackare :( Men det låter som om det kan bli en trevlig dag. Jag ramlade in på Gammelgården här en sommar när de visade upp vallning och blev kvar i flera timmar mer än beräknat! O_o :up:

Bita ihop? Din stackare :( Men det låter som om det kan bli en trevlig dag. Jag ramlade in på Gammelgården här en sommar när de visade upp vallning och blev kvar i flera timmar mer än beräknat! O_o :up:

Det är svårt för en annan att förstå vad som är intressant för utomstående att se, men vet att det brukar räcka med att hunden ändrar riktning på visselkommandon för att folk ska bli imponerade :p Finliret och språket mellan hund och får tror jag inte syns så tydligt om en inte är insatt...

Det är svårt för en annan att förstå vad som är intressant för utomstående att se, men vet att det brukar räcka med att hunden ändrar riktning på visselkommandon för att folk ska bli imponerade :p Finliret och språket mellan hund och får tror jag inte syns så tydligt om en inte är insatt...

Nä, det tror jag säkert men trots att jag inte kan något var det så fascinerande att jag fastnade ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
9 10 11
Svar
200
· Visningar
9 673
Senast: Trott
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
775
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka