Idag tävlade vi appellspår och fixade uppflytt! Så jättenöjd med min hund!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är inte möjligt att gå skilda promenader? eller först ta en promenad med båda och sedan göra något extra med den yngre?Jag är just nu lite dålig på att ha en äldre hund som tappat lite fart. Vill gå ut i skogen och fika eller elda lite, men vet att det tar en evighet innan vi är där. Och sen kanske han inte orkar gå hem. Vad gör man. Det hjälper ju inte att ha en yngre hund också, han kan ju inte ligga inomhus hela dagarna ändå. Jag måste fundera ut en annan slags vardag och helgliv för oss.
Det är inte möjligt att gå skilda promenader? eller först ta en promenad med båda och sedan göra något extra med den yngre?
Ah, då hänger jag med. Jag har så dålig koll på hur många hundar alla bukefalister har, jag bara räknar med att alla har "ett gäng" ungefär Men är du säker på att det blir bökigt då? Kanske den äldre blir upplivad och glad av en yngre hund i huset och så fungerar allt bättre?Hoho, hur jag skrev. Jag har bara en hund! Men fantiserar om en till som orkar med mer fysisk aktivitet. Men vi får mysa på och så får han ha sin ålderdom i fred.
Ah, då hänger jag med. Jag har så dålig koll på hur många hundar alla bukefalister har, jag bara räknar med att alla har "ett gäng" ungefär Men är du säker på att det blir bökigt då? Kanske den äldre blir upplivad och glad av en yngre hund i huset och så fungerar allt bättre?
På Aysus trampdyna är det en stor flik som sitter löst nu när hon gjort sig illa.. Ska jag klippa bort den eller låta den sitta kvar?
(Hon är så otroligt snäll i hantering att hon utan tvekan kommer ligga helt stilla om jag klipper bort den. Ingen risk att vi drar loss mer alltså)
Då gör jag så! Fixar bild om några minuter.Klippa bort och lägga ett bandage runt, gärna med en fuktig sårkrompress/sårgel närmast. Kan du lägga upp en bild?
Bra!Då gör jag så! Fixar bild om några minuter.
Hm. Igår innan vi la oss så gjorde jag rent trampdynan och la ett lätt, luftigt bandage för att hon inte skulle råka slita av den lösa hudfliken under natten. Nu när jag tog bort bandaget så är det som om hudfliken sitter fast, även när jag baddat med blöt bomull och pillat lite försiktigt på hudfliken... Kan den ha växt fast igen och så fort?Klippa bort och lägga ett bandage runt, gärna med en fuktig sårkrompress/sårgel närmast. Kan du lägga upp en bild?
Jag tror inte att apoteken har sådant i sitt sortiment, men om du har möjlighet att ta dig till helgöppen klinik kan du köpa det där.
Det jag menar heter antingen suprasorb sårgel, intrasite gel eller medicinsk honung.
Finns även sorbact gelkompress men tror det blir dyrare för dig att köpa flera sådana.
Jag är just nu lite dålig på att ha en äldre hund som tappat lite fart. Vill gå ut i skogen och fika eller elda lite, men vet att det tar en evighet innan vi är där. Och sen kanske han inte orkar gå hem. Vad gör man. Det hjälper ju inte att ha en yngre hund också, han kan ju inte ligga inomhus hela dagarna ändå. Jag måste fundera ut en annan slags vardag och helgliv för oss.
Hm. Igår innan vi la oss så gjorde jag rent trampdynan och la ett lätt, luftigt bandage för att hon inte skulle råka slita av den lösa hudfliken under natten. Nu när jag tog bort bandaget så är det som om hudfliken sitter fast, även när jag baddat med blöt bomull och pillat lite försiktigt på hudfliken... Kan den ha växt fast igen och så fort?
Suprasorb har jag hemma, har även lite vanliga sårtvättar, sterila kompresser, olika typer av lindor osv