Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack @russinbulle och @Hyacinth !

Nu förstår jag ju att det varierar beroende på vilken ras man har mm, hur hög självrisk man väljer osv osv, men alltså.. det skiljer ju massor i pris hos de olika bolagen även om man väljer samma saker :S

Tack @russinbulle och @Hyacinth !

Nu förstår jag ju att det varierar beroende på vilken ras man har mm, hur hög självrisk man väljer osv osv, men alltså.. det skiljer ju massor i pris hos de olika bolagen även om man väljer samma saker :S
Just därför är det viktigt att lusläsa, för det finns alltid saker som skiljer mellan bolag - inte bara priser. Även små skillnader i villkor kan ge stora skillnader i pris :)

Just därför är det viktigt att lusläsa, för det finns alltid saker som skiljer mellan bolag - inte bara priser. Även små skillnader i villkor kan ge stora skillnader i pris :)
Jag ska erkänna att jag är värdelös på att lusläsa villkoren, men det känns ändå som att det är alldeles för stor skillnad i priserna.

Man kanske skulle sätta sig och läsa lite ikväll och se om det kan vara värt ett byte eller om man ska vara kvar hos If

Torkade godis igår till herr kräsen. Blev riktigt bra faktiskt! Det mörka (vänster) är ungnötslever och det ljusa (höger) är nötkött. Torkade det inte helt genomtorrt då han diggar lite mjukt godis bättre, därför har nästan hela ransonen åkt in i frysen så det skall hålla :p Mycket uppskattat, bägge två! :bow:
14233665_10210484185930002_746915866_o_zpsfirfj60z.jpg

Agria.
Liv: 16 000:-
Vetvård: 60 000:-
Medicin: 6000:-
Rehab: 6000:-
På ferila tikar har vi även avelsförsäkring.

Fast självrisk 1900:- 15% rörlig efter 125 dagar. 30% uppfödarrabatt samt 23% valprabatt på de små.
Vi har 6 st hundar försäkrade på oss i nuläget och betalar 20688:- per år.

Var jättevelig över i vilken tråd jag skulle posta denna fråga, men den här tråden är alltid ett säkert kort :D...

Försäkringar?!? Vad har ni för ersättningsbelopp på era, om ni vill dela med er? Hur tusan ska man veta sådant. Frågar jag försäkringsbolagen kommer de utan tvekan kunna lura på mig det dyraste, men det kanske är bäst? Vet ingenting... :o

Nyfiken:D
Folksam.
1500 + 20% självrisk.
75.000 i vetvård & 12.000 i liv.

Kostar 5 459 per år.
Dobermann är lagom billigt att äga :angel:

Jag har If på mina.
Fast självrisk 2500kr
VetvårdXtra 60000
Liv 12-13000
Rehab ingår, tror de har höjt summan till 6000.
Kostar runt 3000/år/hund.

Jag jagar inte runt efter andra bolag eller priser, för det har verkligen aldrig varit något problem trots väldigt höga ersättningsbelopp. Den enda nackdelen är att deras ersättningssummor minskar när hunden fyllt sju år.

Jag har 20% rabatt. Eftersom jag har hemförsäkring i samma bolag har jag lite extra fördelar. Tex betalar de hundpensionat om jag skulle bryta benet. Händer något med hundarna när jag är ute och reser betalar de min hemresa.

Och jag betalar 6900/år för min. Asroligt verkligen :grin: Har IF men är osäker på nivåerna för ersättning. Det har bara rullat op och nu är det försent att byta.

50 000 kr/var i vård. 12 000 kr i livförsäkring. 1 500 kr + 20% i självrisk.
Jag klarar mig på den summan, har alltid gjort hittills även om det har varit precis några gånger. Har bl.a. haft hund inlagd 2 nätter på Strömsholm inkl operation under en storhelg. Men beror nog lite på ras och hur hunden lever, hur stor risken är att den blir sjuk eller skadar sig.

50 i vetvård, 1400+15% i självrisk.
Det var högsta beloppet och lägsta självrisken när jag tecknade, sen har jag inte ändrat, tycker premien har blivit ruskigt dyr ändå.

Det dyraste jag varit med om är nog nu med urinstenen, ca 20. Har alltså varit förskonad för massa akuta grejer. Risken är väl att hon råkar ut för nåt mer nu samma år.

Tillägg: borde ligga runt 4600/år. Tycker det låter som många kommer undan billigt?

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
9 10 11
Svar
212
· Visningar
10 338
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka