Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har ju uppfödarrabatt och även rabatt då jag har hemförsäkring, men om jag inte räknar med det så skulle jag betala mellan 3200-3700 per hund (dyrast är den med högt livvärde och högst vetvård då)Vågar man fråga vad ni betalar per år för era försäkringar?
Vågar man fråga vad ni betalar per år för era försäkringar?
Just därför är det viktigt att lusläsa, för det finns alltid saker som skiljer mellan bolag - inte bara priser. Även små skillnader i villkor kan ge stora skillnader i prisTack @russinbulle och @Hyacinth !
Nu förstår jag ju att det varierar beroende på vilken ras man har mm, hur hög självrisk man väljer osv osv, men alltså.. det skiljer ju massor i pris hos de olika bolagen även om man väljer samma saker :S
Jag ska erkänna att jag är värdelös på att lusläsa villkoren, men det känns ändå som att det är alldeles för stor skillnad i priserna.Just därför är det viktigt att lusläsa, för det finns alltid saker som skiljer mellan bolag - inte bara priser. Även små skillnader i villkor kan ge stora skillnader i pris
BC x - ca 1300 kr/år (50.000 vetvård, 5.500 liv, 1.500+20% självrisk, 50% rabatt)Vågar man fråga vad ni betalar per år för era försäkringar?
1600- 2700 per hund. Boss är dyrast för han ligger i ett annat bolag. Fridolf som är högst försäkrad kostar strax över 2000:- för 50.000:- vet + 25000:- liv.Vågar man fråga vad ni betalar per år för era försäkringar?
Folksam.Var jättevelig över i vilken tråd jag skulle posta denna fråga, men den här tråden är alltid ett säkert kort ...
Försäkringar?!? Vad har ni för ersättningsbelopp på era, om ni vill dela med er? Hur tusan ska man veta sådant. Frågar jag försäkringsbolagen kommer de utan tvekan kunna lura på mig det dyraste, men det kanske är bäst? Vet ingenting...
Nyfiken
Folksam har höjt till 1800 + 20%Folksam.
1500 + 20% självrisk.
75.000 i vetvård & 12.000 i liv.
Kostar 5 459 per år.
Dobermann är lagom billigt att äga
Ja jag såg det nu, min går ut strax så då får jag nog med höjningen.Folksam har höjt till 1800 + 20%
50 000 kr/var i vård. 12 000 kr i livförsäkring. 1 500 kr + 20% i självrisk.
Jag klarar mig på den summan, har alltid gjort hittills även om det har varit precis några gånger. Har bl.a. haft hund inlagd 2 nätter på Strömsholm inkl operation under en storhelg. Men beror nog lite på ras och hur hunden lever, hur stor risken är att den blir sjuk eller skadar sig.