Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var jättevelig över i vilken tråd jag skulle posta denna fråga, men den här tråden är alltid ett säkert kort :D...

Försäkringar?!? Vad har ni för ersättningsbelopp på era, om ni vill dela med er? Hur tusan ska man veta sådant. Frågar jag försäkringsbolagen kommer de utan tvekan kunna lura på mig det dyraste, men det kanske är bäst? Vet ingenting... :o

Nyfiken:D

60 000 i veterinärvård, 11 000 i livförsäkring, 2500 i fast självrisk utan någon rörlig del.

Var jättevelig över i vilken tråd jag skulle posta denna fråga, men den här tråden är alltid ett säkert kort :D...

Försäkringar?!? Vad har ni för ersättningsbelopp på era, om ni vill dela med er? Hur tusan ska man veta sådant. Frågar jag försäkringsbolagen kommer de utan tvekan kunna lura på mig det dyraste, men det kanske är bäst? Vet ingenting... :o

Jag var så himla tacksam att min häst var försäkrad när hon blev sjuk att jag har maxat Alpinas försäkring. 75000 i vet vård, 14000 i liv, 1800 + 20% i självrisk. Självklart Folksam!

Svenska hundar har allt lite mesiga namn. Det här är den ståtlige Filίmonas som jag träffade idag.
4NV8PzR.jpg

Har Folksam. Veterinärvård mellan 50.000-75.000 kr beroende på hund. Livvärde mellan 13.000 - 18.000 kr beroende på hund. Självrisk 1800 + 20%.
är supernöjd med bolaget, men funderar ändå på att ev byta till Svedea nästa år - ska bara följa dom lite längre och lusläsa och prata med dom först. Dom har lite bättre villkor för uppfödare verkar det som.

Har ungefär samma summa som @isafore dock lite högre i liv men den är väl på inköpssumman tror jag. :) Är nöjd med mitt förs.bolag och har/har haft samma till alla 3.

@mysboll @russinbulle @bollen__ Vi är nog rätt säkra på att det blir agria. Sambon vägrar folksam och vi har länsförsäkringar sedan innan så vi följer nog det spåret. Vi har dock inte kollat väldigt nära på det ännu, men vi får nörda ner oss lite mer sedan :angel::angel:

@mysboll @russinbulle @bollen__ Vi är nog rätt säkra på att det blir agria. Sambon vägrar folksam och vi har länsförsäkringar sedan innan så vi följer nog det spåret. Vi har dock inte kollat väldigt nära på det ännu, men vi får nörda ner oss lite mer sedan :angel::angel:
Har haft Agria i många år och varit väldigt nöjd med dom och aldrig haft problem. Jag bara tröttnade på att dom gjorde så mycket ändringar och var snabba med restriktioner så därför bytte jag - men det är inget dålig bolag :)

Jag har veterinär vård på 60 000 till båda hundarna men ska höja till 120 000 början på nästa år när det blir "nytt år". Har alltid haft agria. Har även livförsäkring, rehab och medicin. Användbarhetsförsäkring på Aussien.

50 000 i vård, 12 000 i liv, 1800 + 15% självrisk. 3000 kr medicin och 6000 kr rehab :) Har Agria, helt nöjd, trevligt bemötande och snabb direktreglering!

Suck. Det dök upp ett inlägg på facebook som var reklam från någon hundsida. Flera hade kommenterat deras inlägg och tre av mina facebookvänner visade sig gilla ställets sida. Jag blev genast skeptisk då det i inläggen pratades om att hundar inte får ut något av att lära sig tricks, ska följa ledaren (människan) utan att få någon belöning osv för det och det verkade vara väldigt mycket märkligheter på många sätt. Klickade mig vidare till deras hemsida och det första som står är "Shadowfilosofin - på naturens villkor" och av det jag läst om den där "filosofin" så känner jag nu bara :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:

Varför har jag ens facebookvänner som gillar smörjan?!

Har 75.000 på hanen. Är osäker på tiken, tror jag har 25.000 på Folksam och 60.000 på IF. Men är faktiskt osäker.

Hade 50.000 på min första tik, det räckte inte.

Välj en försäkring med minst 50.000 kr i veterinärvård. Allt under kommer du inte långt med om hunden blir riktigt sjuk.
Har man svårt att få fram större summor snabbt skulle jag också välja en försäkring med en så låg rörlig självrisk som möjligt, kanske till och med fast självrisk.
Vad gäller skillnader i villkoren så är de inte jättestora, men äger man en sjukdomsdrabbad ras kan det vara bra att lusläsa och jämföra villkoren då vissa raser har undantag osv.
Är man beroende av direktreglering är Agria det bolag med de generösaste öppettiderna för skadereglering.

Själv har jag Agria 50.000 respektive 60.000 kr, 1700 resp 1800 kr i fast självrisk samt 15% i rörlig självrisk.
Jag skulle inte välja en försäkring med högre rörlig del än så.
Den ena har liv på 37.000 kr tror jag och den andra ligger på 15.000 kr (ska dock höja henne med då hon fått flera meriter).
Sen är det avelsförsäkring, medicin och rehab också på den ena.

Välj en försäkring med minst 50.000 kr i veterinärvård. Allt under kommer du inte långt med om hunden blir riktigt sjuk.
Har man svårt att få fram större summor snabbt skulle jag också välja en försäkring med en så låg rörlig självrisk som möjligt, kanske till och med fast självrisk.
Vad gäller skillnader i villkoren så är de inte jättestora, men äger man en sjukdomsdrabbad ras kan det vara bra att lusläsa och jämföra villkoren då vissa raser har undantag osv.
Är man beroende av direktreglering är Agria det bolag med de generösaste öppettiderna för skadereglering.

Själv har jag Agria 50.000 respektive 60.000 kr, 1700 resp 1800 kr i fast självrisk samt 15% i rörlig självrisk.
Jag skulle inte välja en försäkring med högre rörlig del än så.
Den ena har liv på 37.000 kr tror jag och den andra ligger på 15.000 kr (ska dock höja henne med då hon fått flera meriter).
Sen är det avelsförsäkring, medicin och rehab också på den ena.

Tror vi kommer ta Agrias med 60.000. Får läsa på ordentligt, men tack för svaret. Informativt :up:
Framförallt behöver jag kika på självriskerna.

Vi har Folksam och har varit nöjda med bemötande och vad de ersatte :) Vi var väldigt missnöjda med Agria på hästarna så när det blev hund så tog vi det uppfödaren rekommenderade. :)

Tror vi kommer ta Agrias med 60.000. Får läsa på ordentligt, men tack för svaret. Informativt :up:
Framförallt behöver jag kika på självriskerna.

Jag jobbar ju inom veterinärvården och har dagligen inblick i hur det fungerar med olika försäkringsbolag. En bra försäkring är otroligt viktig, och har man en stram ekonomi kan det vara skillnad mellan liv och död om man har oturen med sig.

Vi har Folksam och har varit nöjda med bemötande och vad de ersatte :) Vi var väldigt missnöjda med Agria på hästarna så när det blev hund så tog vi det uppfödaren rekommenderade. :)

Vi ska kolla på alternativ till Agria. Men folksam totalvägrar sambon. Inte säker på varför, men han har väldigt bestämda politiska åsikter så det kan väl eventuelltha med det att göra :angel::angel:

Jag har Folksam och är hyfsat nöjd. En gång vägrade dom betala ut, men efter mycket tjat så betalade dom ut trots allt. Dom påstod att det fanns restriktioner pga en tidigare urinvägsinfektion, dock hade det inte alls med den dåvarande sjukdomen/skadan att göra.. Dom är riktigt sega på att direktreglera, iallafall på senaste tid. Dock är jag nöjd med att "reproduktionsvärdet" ingår, alltså jag får ut livförsäkringen om hunden på något sätt förlorar möjligheten att avlas på. Rehab och medicin ingår också, minns inte riktigt hur mycket just nu.

Det jag är mest nöjd med är feta rabatter, bland annat 30% i uppfödarrabatt jämfört med Agrias 10%. :D

Har Agria.
60000 i veterinärvård, 12000 i liv. Ska höja veterinärvård till 120000 nästa år (det är en stor nackdel, man kan bara göra förändringar i försäkringen precis innan förnyelsen).

Agria, maxat på allt. Vetvård 120' (har jag för mig) livvärde 13' , avelsförsäkring och vad med som nu fanns. Jag kan sänka efterhand, men startar på topp så att säga. Lägsta möjliga självrisk och % att betala.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
9 10 11
Svar
212
· Visningar
10 338
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka