Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, känner igen det där!

Monster är bara förnamnet :laugh: Hoppas han snart växt till sig! Inte kul att alltid behöva vara orolig för vad han ska lyckas få i sig...

Ladda däremot, vet jag inte vad hon har för magiska sätt att bli av med överskottsvärme på :cautious: hon ska ju helst ligga emellan oss, under täcket, om hon kan...

Haha, ja, han är verkligen ett monster emellanåt. Tur att han är himla söt och snäll ibland också :D
Nej, jag hoppas verkligen att det här växer bort snart. Jag kan liksom inte förutse alla händelseförlopp, hela tiden. Det är omöjligt! Han är mycket mer kreativ än vad jag är liksom :p
Förhoppningsvis lugnar han sig lite när jaktsäsongen kommer igång ordentligt.

Åh vad himla kämpigt för dig :( Beklagar verkligen.

Han kan inte bo ett tag med ex dina föräldrar eller någon vän så du vet hur han har det och inte behöver omplacera honom på riktigt så att säga utan att han kan vara där tills du har landat lite?
Ja, jag hoppas verkligen kunna lösa det på något sätt.. vill verkligen inte behöva lämna ifrån mig honom:( Men som det ser ut nu blir det för krångligt för mig att behålla båda:cry:

Livet har vänts upp och ner. Ska inte längre vara sambo, och ställs nu inför om Hamlet ska omplaceras.
Och det gör så ont i hjärtat. Vill kräkas så fort jag tänker på det, och så fort jag tittar på honom gråter jag floder.
:heart

Går bra med nästan alla hundar här hemma.
Gubben och Axi flirtar för fullt. Räknar med några parningar nu de närmaste dagarna.
Småtjejerna är så duktiga så. Snart rumsrena och spårar fantastiskt fint. Speciellt Criga. Lilla Calibra är härligt uppmärksam och vaken att träna med.
Har tagit mig i örat och börjat spåra mer med Skägget också. Han är också riktigt duktig och hängiven.
Mamma Mu är på semester hos Axis ägare. Får säkert banta henne när hon kommer hem.
Enda orosmolnet är Lilla S.
Nu har det gått 6 veckor sen hon skadade sig. Trots veterinär, medicin, fysio, rehab, bur och koppelvila så är hon bara något bättre. Vi har 3 veckor kvar på rehabplanen. Sen ska veterinär gå igenom henne igen och vi kommer då att röntga igenom henne.
Hältan kommer från bogen men de har inte kunnat ställa en diagnos.
Min magkänsla är inte bra.
Håller tummarna för lilla S :(

Stoja anser idag att hon är fullt återställd. Det ska busas och hoppas överallt. Jag blir helt matt, ser inte fram emot den här vilan!

@Voff Fy vad tråkigt att höra, har man uteslutit panosteit? Rollo hade det när han var liten och han haltade länge trots medicinering.

Usch vad trist. Stackars liten. :(
I nuläget är inte haltan extrem. Det jobbiga är att se en glad och arbetssugen unghund leva så begränsat. Hon förstår ju inte. Man ser hur det kryper i henne :(
Vi försöker aktivera henne med näsan så mycket det går utan att gå mer än nödvändigt men man ser nu att hon får allt svårare att fokusera för energin byggs upp mer och mer.
Så vi får se vad som händer om 3 veckor. En för lång rehab är inte humant mot henne heller.

I nuläget är inte haltan extrem. Det jobbiga är att se en glad och arbetssugen unghund leva så begränsat. Hon förstår ju inte. Man ser hur det kryper i henne :(
Vi försöker aktivera henne med näsan så mycket det går utan att gå mer än nödvändigt men man ser nu att hon får allt svårare att fokusera för energin byggs upp mer och mer.
Så vi får se vad som händer om 3 veckor. En för lång rehab är inte humant mot henne heller.

Jag har liknande problem med min! Han har dock fått klartecken att få börja spåra i alla fall. Men han har klättrat på väggarna i perioder nu när han har varit skadad, det är så fruktansvärt trist, och då är han inte ens halt och får springa som han vill. Men lydnadsjobb kan han ju inte göra när han är trasig.

Jag håller tummarna för er!

Går bra med nästan alla hundar här hemma.
Gubben och Axi flirtar för fullt. Räknar med några parningar nu de närmaste dagarna.
Småtjejerna är så duktiga så. Snart rumsrena och spårar fantastiskt fint. Speciellt Criga. Lilla Calibra är härligt uppmärksam och vaken att träna med.
Har tagit mig i örat och börjat spåra mer med Skägget också. Han är också riktigt duktig och hängiven.
Mamma Mu är på semester hos Axis ägare. Får säkert banta henne när hon kommer hem.
Enda orosmolnet är Lilla S.
Nu har det gått 6 veckor sen hon skadade sig. Trots veterinär, medicin, fysio, rehab, bur och koppelvila så är hon bara något bättre. Vi har 3 veckor kvar på rehabplanen. Sen ska veterinär gå igenom henne igen och vi kommer då att röntga igenom henne.
Hältan kommer från bogen men de har inte kunnat ställa en diagnos.
Min magkänsla är inte bra.
Hoppas det löser sig med lilla S och att ni får reda på vad som felas.

Jag har liknande problem med min! Han har dock fått klartecken att få börja spåra i alla fall. Men han har klättrat på väggarna i perioder nu när han har varit skadad, det är så fruktansvärt trist, och då är han inte ens halt och får springa som han vill. Men lydnadsjobb kan han ju inte göra när han är trasig.

Jag håller tummarna för er!
Och vi håller tummarna för Er :up:

Hämtat Ruben och allt gick bra.
Han sövdes på ett annat sätt denna gång men slutade andas precis som vanligt :(
Men nu är han iaf hemma, lite låg men annars som vanligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
9 10 11
Svar
210
· Visningar
10 304
Senast: Sel
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka