Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
@AraSlei: Din ena hund är dyr i drift :rofl:

Men så skönt att det verkar ha gått bra :heart

Ja :cautious: Tror jag ska fakturera uppfödaren :p Det kan ju inte komma från vår hane, måste vara från tiken... :angel::p

Jag har aldrig haft en hund där jag måste vara så otroligt förutseende hela tiden. Glömmer jag en sak framme så hittar han den garanterat.
Jag tycker att vi har en bra balans på aktiveringen nu, så jag hoppas att det bara är allmänt ung-wachtel-det-går-över-snart-stolleri.

Går bra med nästan alla hundar här hemma.
Gubben och Axi flirtar för fullt. Räknar med några parningar nu de närmaste dagarna.
Småtjejerna är så duktiga så. Snart rumsrena och spårar fantastiskt fint. Speciellt Criga. Lilla Calibra är härligt uppmärksam och vaken att träna med.
Har tagit mig i örat och börjat spåra mer med Skägget också. Han är också riktigt duktig och hängiven.
Mamma Mu är på semester hos Axis ägare. Får säkert banta henne när hon kommer hem.
Enda orosmolnet är Lilla S.
Nu har det gått 6 veckor sen hon skadade sig. Trots veterinär, medicin, fysio, rehab, bur och koppelvila så är hon bara något bättre. Vi har 3 veckor kvar på rehabplanen. Sen ska veterinär gå igenom henne igen och vi kommer då att röntga igenom henne.
Hältan kommer från bogen men de har inte kunnat ställa en diagnos.
Min magkänsla är inte bra.

Det är så jobbigt det där. Min kompis hade en Karelare/Wachtel som fick en plywoodskiva över sig när han var valp. Evigheter med vet besök och rehab, fys och till och från smärtstillande, så blev han aldrig riktigt bra. Hon kunde ju inte jaga med honom förrän han var kry så han blev något helt sjukt understimulerad och blev en riktig terrorist. Rymde ur hundgård fast det var 2,50 högt kravallstaket, tuggade sönder möbler, attackerade allt som rörde sig på fyra ben ( bortsett från tiken i hushållet och min hund som han träffat sen smått.) Han blev ju inte bättre när han lekte krig heller, Så i förra sommaren fick han lämna in.

Jag håller alla tummar och tår att Lilla S blir bra igen! :heart

@AraSlei: Din ena hund är dyr i drift :rofl:
Och billig på blocket i perioder va @AraSlei ;)

Alltså, himla tur att det inte var värre än så men fy för att vakna med den skräcken alltså :down: Undrar om du kanske även kan fakturera uppfödaren för dels psykologbesöken du kommer behöva ta dig igenom och för alla lugnande mediciner som du kommer behöva knapra om han fortsätter ;) :p

Går bra med nästan alla hundar här hemma.
Gubben och Axi flirtar för fullt. Räknar med några parningar nu de närmaste dagarna.
Småtjejerna är så duktiga så. Snart rumsrena och spårar fantastiskt fint. Speciellt Criga. Lilla Calibra är härligt uppmärksam och vaken att träna med.
Har tagit mig i örat och börjat spåra mer med Skägget också. Han är också riktigt duktig och hängiven.
Mamma Mu är på semester hos Axis ägare. Får säkert banta henne när hon kommer hem.
Enda orosmolnet är Lilla S.
Nu har det gått 6 veckor sen hon skadade sig. Trots veterinär, medicin, fysio, rehab, bur och koppelvila så är hon bara något bättre. Vi har 3 veckor kvar på rehabplanen. Sen ska veterinär gå igenom henne igen och vi kommer då att röntga igenom henne.
Hältan kommer från bogen men de har inte kunnat ställa en diagnos.
Min magkänsla är inte bra.
Så himla tråkigt :cry: Hoppas verkligen ni kan hitta vad som är fel!

Otis höll på att skrämma livet ur mig i morse.
I natt har han nämligen brutit sig in i städskåpet och tuggat sönder en hel flaska Myrr :banghead: Turligt nog så var den oöppnad så jag visste exakt hur mycket som varit i den, och kunde skrapa upp resterna och väga dem. Jag fick upp 242 gram i en skål, av totalt 250 gram. En del låg kvar i mattan, och jag gissar att han fått i sig något gram också. Det ska tydligen inte vara farligt, men hjärtinfarkten som nästan inföll innan jag vägt klart.... :nailbiting:

Idag ska jag inhandla barnlås till alla skåpsluckor... Ser framför mig hur det i framtiden kommer ta en kvart att ta fram en diskmaskinstablett :cautious:
:nailbiting: Herregud! Du får sluta krama P om nätterna och istället krama om Otis så du har koll på honom :rofl:

Livet har vänts upp och ner. Ska inte längre vara sambo, och ställs nu inför om Hamlet ska omplaceras.
Och det gör så ont i hjärtat. Vill kräkas så fort jag tänker på det, och så fort jag tittar på honom gråter jag floder.

Och billig på blocket i perioder va @AraSlei ;)

Alltså, himla tur att det inte var värre än så men fy för att vakna med den skräcken alltså :down: Undrar om du kanske även kan fakturera uppfödaren för dels psykologbesöken du kommer behöva ta dig igenom och för alla lugnande mediciner som du kommer behöva knapra om han fortsätter ;) :p

Extremt billig emellanåt... Sen gör han som häromdagen och presterar ett så jävla fint drev på hare så man vill gråta, då är han förlåten för allt :D

Haha, bra idé! Vågar typ inte berätta sånt här för uppfödaren längre, de tror väl att jag har münchausen by proxy eller nåt snart :p

:nailbiting: Herregud! Du får sluta krama P om nätterna och istället krama om Otis så du har koll på honom :rofl:

Haha, men typ! Han blir så himla varm i sängen när jag, P och Ladda ligger där, så han ligger helst nere vid ytterdörren eller någon annanstans på nedre våning där det är klinkergolv tyvärr. Det hade varit enklare om han bara ville sova med oss i sängen :p

Mamma ringde nu och skällde ut mig för att han inte kan gå i koppel också :angel: "Och så skvätter han en massa grus på mig så fort han kissat någonstans!!" :D
Ah, det där lilla monstret alltså.

Livet har vänts upp och ner. Ska inte längre vara sambo, och ställs nu inför om Hamlet ska omplaceras.
Och det gör så ont i hjärtat. Vill kräkas så fort jag tänker på det, och så fort jag tittar på honom gråter jag floder.
Åh vad himla kämpigt för dig :( Beklagar verkligen.

Han kan inte bo ett tag med ex dina föräldrar eller någon vän så du vet hur han har det och inte behöver omplacera honom på riktigt så att säga utan att han kan vara där tills du har landat lite?

Haha, men typ! Han blir så himla varm i sängen när jag, P och Ladda ligger där, så han ligger helst nere vid ytterdörren eller någon annanstans på nedre våning där det är klinkergolv tyvärr. Det hade varit enklare om han bara ville sova med oss i sängen :p

Mamma ringde nu och skällde ut mig för att han inte kan gå i koppel också :angel: "Och så skvätter han en massa grus på mig så fort han kissat någonstans!!" :D
Ah, det där lilla monstret alltså.
Haha, känner igen det där!

Monster är bara förnamnet :laugh: Hoppas han snart växt till sig! Inte kul att alltid behöva vara orolig för vad han ska lyckas få i sig...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
9 10 11
Svar
210
· Visningar
10 287
Senast: Sel
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka