Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är så trött på livet. Har den mest fullspäckade helgen framför mig någonsin (fysio, begravning och utställning x 2 dvs köra typ 200 mil) och vad gör jag då? Jo, skaffar mig en stor brännskada på jobb så jag blir halvt invalid. :cry: :banghead:

Alpina har dessutom fått massa ny energi nu när det börjar bli kallare och behöver verkligen sin rehab+träning men jag vill bara krypa ner och gömma mig under täcket. :(

Jag är så trött på livet. Har den mest fullspäckade helgen framför mig någonsin (fysio, begravning och utställning x 2 dvs köra typ 200 mil) och vad gör jag då? Jo, skaffar mig en stor brännskada på jobb så jag blir halvt invalid. :cry: :banghead:

Alpina har dessutom fått massa ny energi nu när det börjar bli kallare och behöver verkligen sin rehab+träning men jag vill bara krypa ner och gömma mig under täcket. :(

Ska ni upp hit igen? Och åka upp utställning och begravning? på en helg? :o Förstår om du känner dig trött redan.

Jag är krasslig som tusan de senaste dagarna och känner likadant om Tonto's rehab och träning. Man känner sig så skyldig om man inte gör det en dag. :crazy: Försöker så gott jag kan i alla fall.

Ska ni upp hit igen? Och åka upp utställning och begravning? på en helg? :o Förstår om du känner dig trött redan.

Jag är krasslig som tusan de senaste dagarna och känner likadant om Tonto's rehab och träning. Man känner sig så skyldig om man inte gör det en dag. :crazy: Försöker så gott jag kan i alla fall.
Vi har inte varit på efterkontrollen än. :angel: Så det är fysio i stockholm på torsdag, begravning i dalarna på fredag + att jag måste få tag på vårdcentralen så jag kan lägga om såret när vi är där, utställning i eslöv på lördag + grillning på kvällen hos uppfödaren och så utställning i sjöbo på söndag. Plus att jag måste hinna klippa mig och bada henne! Puh! :nailbiting: Kommer sova hela nästa vecka tror jag. :rofl:

Förstår det! Det enda jag tänkte på när jag satt på akuten var att hon inte skulle få sin stretch den dagen. :angel: :laugh: Man känner sig ju skitkass när man inte orkar göra det ordentligt varje dag heller. :(

Vi har inte varit på efterkontrollen än. :angel: Så det är fysio i stockholm på torsdag, begravning i dalarna på fredag + att jag måste få tag på vårdcentralen så jag kan lägga om såret när vi är där, utställning i eslöv på lördag + grillning på kvällen hos uppfödaren och så utställning i sjöbo på söndag. Plus att jag måste hinna klippa mig och bada henne! Puh! :nailbiting: Kommer sova hela nästa vecka tror jag. :rofl:

Förstår det! Det enda jag tänkte på när jag satt på akuten var att hon inte skulle få sin stretch den dagen. :angel: :laugh: Man känner sig ju skitkass när man inte orkar göra det ordentligt varje dag heller. :(

Fullspäckat schema! Hade något likande förra veckan. Men inte lika mycket körandes av bil. :eek:

Nej, det är säkert ingen brådska. :) Mildare patellafel gör man ju inte något åt direkt, mer än att se till att hunden är i bra kondition, inte för tjock eftersom det sliter på leden utan slimmad med muskler då musklerna i bakbenet håller ihop knät (det glappar mindre än ett otränat knä).
Han gick tack och lov ner sina trivselhekton under månaden innan skadan. Han skulle dock inte må dåligt av lite mer bakbensmuskler. Men då kommer problemet att vissa säger att man i princip ska hålla hunden så stilla som möjligt, ett litet tag, länge eller hela livet. Medan andra säger att det bara är att gå ut och börja kliva fram i skog och mark för att börja bygga upp mer muskler på en gång. Förvirringen är total och jag har bara säckat ihop nu.

Sitter i fatoljen med ett stort glas vin efter en helg med IPO seminarium. VI har jobbat med alla tre faserna (sparning, lydnad och skydd) varje dag i tre dagar (labor day i dag, som Sverige firar forsta maj alltsa). Jag ar helt slut och har jobbat 2 1/2 hund. Hur var "super tranare" fran Kalifornien kanner sig skulle vara interessant att veta efter att ha jobbat med 18-19 hundar fran 8 pa morgonen till 9 pa kvallarna.
Jag ar sa himmelens glad och stolt over alla mina tre. :heart Mandy, den gamla tanten, skotte sig mycket battre an manga av de unga hundarna och fick berom for sin energi, hon har nog aldrig varit i sa dalig form som just nu :angel: Mandy har inte haft sa har roligt pa lange ... det ar underbart att se henne och hur hon njuter nar det ar alvar i jobbet.:heart
Princess Diva fick jatte mycket berom, men anser att saker ska ske pa hennes satt ... och att hon minsann inte ska behova gora vad som helst :angel: Vi har fatt sa manga nya verktyg att jobba med for att komma forbi froken envis. Det ska bli sa kul att trana vidare nu.:cool:
Lilla Tater Tot har nu fatt sina forsta "scent pads" som ska starta hans sparning. Hela hans liv bestar ju av ny inlarning just nu ... sa forutom att introducera scent pads sa har han akt rushkana, gatt pa stegar, klattrat pa hoga gangplank och i storsta allmanhet gjort nya grejor.
Jag ar helt slut ... och vantar pa att Tater kan tanka sig att bajsa snart. Jag vill verkligen inte ga upp straxt efter midnatt igen.:cautious: Den lilla marodoren borjar bli overtrott och snart far jag ge upp.:meh:

Chess är fortfarande pigg och glad och i morse på promenaden dreglade hon inget heller :up: Medicinerna slukar hon utan problem och blir den spralliga galenpannan som hon är när man berömmer henne :D
Jobbade hemma igår och gör det även idag för att ha koll på hur magen reagerar på Metacamen. Än så länge verkar det gå bra så i morgon kan hon få vara i hundgården igen.

Suck. Gick lite längre morgonrunda med hundarna. De fick syn på en katt och blev väldigt nyfikna. Ebrah började studsa runt som en komplett vilde eftersom hon ville leka… Under tiden står en man en liten bit fram på vägen och tittar på oss. Ebrah lugnar sig efter en liten stund såpass att hon kan gå i hyfsat slakt koppel bredvid mig och jag lägger då allt fokus på Aysu för att få henne att gå fint bredvid mig, bort från katten. Ebrah var dock fortfarande studsig i steget och på klart bushumör, men ja, gick fint i alla fall.

Vad händer när vi går förbi mannen? Jo, då börjar han prata med oss, vänt mot Ebrah och hon flyger såklart rakt upp i luften igen för att hoppa på honom och leka med honom istället… Mannen började hojta "NEJ! INTE HOPPA!!" och vifta med armarna (vilket jag iofs kan förstå). Fick bort Ebrah från honom, gick någon meter till och vände mig sedan om för att säga till honom att det blev så för att han pratade med henne när hon var busig, då tänkte hon att han var en ny och rolig lekkamrat. Han såg lite förvånad ut men protesterade i alla fall inte.

Men alltså. GAH. Jag vet att folk inte är hundkunniga. Jag förstår att han nog tyckte att situationen såg rolig ut på något vis. Jag förstår att han säkert tyckte att hundarna var fina (när de inte hoppade på honom) osv. Men alltså… De var helspattiga och det kan inte ha varit det minsta otydligt att jag jobbade med att hålla ordning på dem. Vaaaarför välja att försöka prata med oss i en sådan situation?

Nåja… Ingen blev arg på någon och ingen gjorde sig illa i alla fall.

Försöker kartlägga vår goldens mönster vid hundmöten.
När vi var hos blodbanken kunde vi sitta lugnt i väntrummet trots andra hundar, tills en schäfer som stökat lite ute på parkeringen kom in. Då skällde mitt monster som en tok.
Men igår kunde vi sitta och titta på en liten bulldog utan att han reagerade, och vi kunde gå förbi två små skällande hundar med bara lite skuttande i kopplet som resultat.
Så försöker nu se vad det är för situationer som gör att han gör utfall och skäller, så jag kan bli bättre på att förebygga dessa:)

Passivitetsträning idag med mina två + daghunden. Får passa på att njuta av det sista varma vädret nu, så jag tog med mig en bok och satte mig i parken. Alla hundarna ligger eller sitter och ser nog väldigt lugna ut, för en man börjar gå mot mig med papper i händerna. Han vill att jag skriva på nåt, ser det ut som. Jag hinner säga "De kommer hoppa på dig", i samma ögonblick som gubben och daghunden verkar tänka "Tjoho, någon att hälsa på!" :angel: Jag försöker hala in kopplen, men mannen vänder om och går.

Jag var rätt glad att jag hade med mig hundarna så jag slapp "prata" med honom. Misstänker att det är de "döva" häromkring som vill att man skriver på och ger pengar direkt i handen till något hus de tydligen ska bygga...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
9 10 11
Svar
207
· Visningar
10 182
Senast: pepp
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka