Ja, där fick det sin förklaring alltså. Borde vara olagligt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, där fick det sin förklaring alltså. Borde vara olagligt.
Jag håller med och är så glad att jag inte bor i Göteborg när sådant hände!Ja, där fick det sin förklaring alltså. Borde vara olagligt.
Jag är så trött på livet. Har den mest fullspäckade helgen framför mig någonsin (fysio, begravning och utställning x 2 dvs köra typ 200 mil) och vad gör jag då? Jo, skaffar mig en stor brännskada på jobb så jag blir halvt invalid.
Alpina har dessutom fått massa ny energi nu när det börjar bli kallare och behöver verkligen sin rehab+träning men jag vill bara krypa ner och gömma mig under täcket.
Vi har inte varit på efterkontrollen än. Så det är fysio i stockholm på torsdag, begravning i dalarna på fredag + att jag måste få tag på vårdcentralen så jag kan lägga om såret när vi är där, utställning i eslöv på lördag + grillning på kvällen hos uppfödaren och så utställning i sjöbo på söndag. Plus att jag måste hinna klippa mig och bada henne! Puh! Kommer sova hela nästa vecka tror jag.Ska ni upp hit igen? Och åka upp utställning och begravning? på en helg? Förstår om du känner dig trött redan.
Jag är krasslig som tusan de senaste dagarna och känner likadant om Tonto's rehab och träning. Man känner sig så skyldig om man inte gör det en dag. Försöker så gott jag kan i alla fall.
Vi har inte varit på efterkontrollen än. Så det är fysio i stockholm på torsdag, begravning i dalarna på fredag + att jag måste få tag på vårdcentralen så jag kan lägga om såret när vi är där, utställning i eslöv på lördag + grillning på kvällen hos uppfödaren och så utställning i sjöbo på söndag. Plus att jag måste hinna klippa mig och bada henne! Puh! Kommer sova hela nästa vecka tror jag.
Förstår det! Det enda jag tänkte på när jag satt på akuten var att hon inte skulle få sin stretch den dagen. Man känner sig ju skitkass när man inte orkar göra det ordentligt varje dag heller.
Hehe ja! Tur att sambon ska med och kan köra det mesta iaf. Nån nytta kan han väl göra tycker jag.Fullspäckat schema! Hade något likande förra veckan. Men inte lika mycket körandes av bil.
Han gick tack och lov ner sina trivselhekton under månaden innan skadan. Han skulle dock inte må dåligt av lite mer bakbensmuskler. Men då kommer problemet att vissa säger att man i princip ska hålla hunden så stilla som möjligt, ett litet tag, länge eller hela livet. Medan andra säger att det bara är att gå ut och börja kliva fram i skog och mark för att börja bygga upp mer muskler på en gång. Förvirringen är total och jag har bara säckat ihop nu.Nej, det är säkert ingen brådska. Mildare patellafel gör man ju inte något åt direkt, mer än att se till att hunden är i bra kondition, inte för tjock eftersom det sliter på leden utan slimmad med muskler då musklerna i bakbenet håller ihop knät (det glappar mindre än ett otränat knä).
Jakt på rådjur och räv börjar i augusti. Jakt på hare börjar 1 september
+ @Lavine
Mja, ungefär Ingen jakt på rådjur med hund förrän 1 oktober, det är bara pürschen som börjar 16 augusti. Men räv får man släppa på fr om 21 augusti och hare fr om 1 september.
Ja så är det ju Tack för förtydligande!
Inga problem
Drever jagar ju både hare och räv också, en del jagar ju knappt ens rådjur, så det var ju inget konstigt i att en drever var lös ändå.
Jadu, jag tror att jag tappade ner en fritöskorg i oljan som jag har försökt fånga men då kom det även en våg av olja över mig.@mysboll Jag såg bilden på fb. Vad i hela helskotta har du gjort?? Det ser ju ut som om du stoppat hela handen i fritösen
Usch fiii.... Hoppas du läker fort!Jadu, jag tror att jag tappade ner en fritöskorg i oljan som jag har försökt fånga men då kom det även en våg av olja över mig.