Du kan testa att göra som mig nästa gång. Jag var förut så nervös inför tävlingar att jag blev extremt illamående osv. Sedan flyttade jag fokus från själva tävlingen till att faktiskt ta mig till tävlingen Jag lyckades på något vis börja oroa mig så mycket för att alls komma dit, åka rätt dag, hitta parkeringsplats, hitta sekretariatet osv att när jag väl kom fram, då var jag bara lättad och glad När jag då blivit lättad och glad av att hitta tävlingsplatsen, då kunde jag gå runt för att hitta bra rastningsområde, hitta sekretariat, toaletter och tävlingsplanen. Jag gör fortfarande så och går alltså ett varv på området innan jag tar ut hunden ur bilen och ser till att vara i så god tid att det inte är några problem med det.Alltså folk verkar tro att jag typ dör av ångest när jag ska tävla. Klart jag blir nervös, jättenervös, kan inte äta och är stundtals lite bitsk, men det är ju inte så att jag inte kan fungera.
Uppenbarligen går det ju vägen ändå. Jag tror bara att jag behöver vänja mig vid att tävla, inte börja gå i terapi
Sedan är det också bra att ha en svårtränad hund. Kommer man med saluki till lydnadstävling så blir folk så imponerade av att man alls är där att det inte spelar någon roll hur det går inne på planen