Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ni behöver ju få veta vad som felarGår bra med nästan alla hundar här hemma.
Gubben och Axi flirtar för fullt. Räknar med några parningar nu de närmaste dagarna.
Småtjejerna är så duktiga så. Snart rumsrena och spårar fantastiskt fint. Speciellt Criga. Lilla Calibra är härligt uppmärksam och vaken att träna med.
Har tagit mig i örat och börjat spåra mer med Skägget också. Han är också riktigt duktig och hängiven.
Mamma Mu är på semester hos Axis ägare. Får säkert banta henne när hon kommer hem.
Enda orosmolnet är Lilla S.
Nu har det gått 6 veckor sen hon skadade sig. Trots veterinär, medicin, fysio, rehab, bur och koppelvila så är hon bara något bättre. Vi har 3 veckor kvar på rehabplanen. Sen ska veterinär gå igenom henne igen och vi kommer då att röntga igenom henne.
Hältan kommer från bogen men de har inte kunnat ställa en diagnos.
Min magkänsla är inte bra.
Tänker dom göra titthål om det är lokaliserat till bogen ? Det finns ju liksom massor som inte syns på röntgen - ser ju bara på min Polly som opererades för problem just där. Hennes smärta lokaliserades genom palpation - hon hade ont precis just där, men inget syntes på röntgen så veterinären var rätt säker på vad problemet var hos henne. Han fick ju rätt, förutom att det även fanns en broskbit i leden förutom den trasiga senan.I nuläget är inte haltan extrem. Det jobbiga är att se en glad och arbetssugen unghund leva så begränsat. Hon förstår ju inte. Man ser hur det kryper i henne
Vi försöker aktivera henne med näsan så mycket det går utan att gå mer än nödvändigt men man ser nu att hon får allt svårare att fokusera för energin byggs upp mer och mer.
Så vi får se vad som händer om 3 veckor. En för lång rehab är inte humant mot henne heller.
Stackars tjockisTräffade Maltes bror idag och det var som en groteskt fet kortklippt kopia
Tydligen så hade han problem med hälta och att han inte orkade gå så långt när det var varmt, han började flåsa så vi tog en paus efter ca 50 meters promenad. Undrar varför han inte orkade gå så långt? Han vägde tre kilo mer än Malte
Träffade Maltes bror idag och det var som en groteskt fet kortklippt kopia
Tydligen så hade han problem med hälta och att han inte orkade gå så långt när det var varmt, han började flåsa så vi tog en paus efter ca 50 meters promenad. Undrar varför han inte orkade gå så långt? Han vägde tre kilo mer än Malte
"Vi har varit hos veterinär men dom hittade inget", jag tipsade om fysio och att det kanske blir lite bättre om han går ner lite i vikt Malte väger 5 kg, så 3 kg extra är mycket för en så liten hund, han var ca 1 cm lägre än Malte ocksåMen fy Vad sa ägarna om det då? Om hunden haltar måste den ju få vård och med tanke på vikten blir det ju inte direkt bättre... Hur mycket väger Malte?
Jag är sur då jag beställt lite barf ifrån Zoo och jag skulle få hemleverans mellan 18.00 och 22.00 ikväll, dom smsade till och med. Men har dom dykt upp? Nej, det har dom inte.
Beställde med expressleverans och fick meddelande av Best Transport.PostMord?
50 000 kr/var i vård. 12 000 kr i livförsäkring. 1 500 kr + 20% i självrisk.Var jättevelig över i vilken tråd jag skulle posta denna fråga, men den här tråden är alltid ett säkert kort ...
Försäkringar?!? Vad har ni för ersättningsbelopp på era, om ni vill dela med er? Hur tusan ska man veta sådant. Frågar jag försäkringsbolagen kommer de utan tvekan kunna lura på mig det dyraste, men det kanske är bäst? Vet ingenting...
Nyfiken