Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vågar man fråga vad ni betalar per år för era försäkringar?

60 000 kr i vetvård, 2500 kr fast självrisk, 7000 kr liv på ena och 0 kr på andra.
Betalar strax under 6000 kr/år för hanen och nästan 5800 kr/år för tiken. Hanens försäkring är lite nyttjad för 3 år sedan, tikens ej nyttjad alls..

Mamma Mu har också råkat illa ut i lydnaden. Första gången stack hunden från platsliggningen under hennes frammåtsändande och flög på henne i farten bakifrån. Det blev fullt slagsmål och de rullade ner för en slänt.
Andra gången hann inte ens sambo och Mu in på planen utan hon blev påflugen i grindhålet.

Ungtiken låg platsliggning på BH-provet när hunden som gjorde lydnadsprogrammet stack. Den gången hände inget tack vare att vår tik låg kvar på platsen.

Har man inte 100% pli ska man hålla sig från banorna med lösa hundar.
Fy f*n rent ut sagt så jäkla trist :(

60 000 kr i vetvård, 2500 kr fast självrisk, 7000 kr liv på ena och 0 kr på andra.
Betalar strax under 6000 kr/år för hanen och nästan 5800 kr/år för tiken. Hanens försäkring är lite nyttjad för 3 år sedan, tikens ej nyttjad alls..
Huj dyrt - men misstänker du har en dyr ras att försäkra ?

Får bara mer och mer positiv syn på en uppfödare ju mer jag ser av det hon skriver runtom på nätet. Är så löjligt sugen på att köpa hund från nästa kull delvis pga det :p Nåja. Får se hur det blir om något år. Känns i alla fall riktigt bra att se otroligt seriösa, noggranna uppfödare med sunt hundtänk och som står för sin åsikt även om det innebär att vissa mindre vettiga uppfödare blir lite griniga.

Har Staffordshire bullterrier, så de ligger väl i medelkategorin antar jag. Men nog har premien stigit en hel del under åren de varit försäkrade.
Jo hade jag fortfarande haft shar-pei, så ligger deras premier uppåt 9000 kr per år nu vad jag hört - för att få halva hunden försäkrad :nailbiting:

Är verkligen en av anledningarna till att jag inte alls vill ha IF som försäkringsbolag, samtidigt som det inte känns helt oriskabelt att byta. :meh:

Blir så jäkla irriterad. Hoffen som flög på min hane bakifrån, helt oprovocerat har under våren även flygit på en valp. Valpen var på valpkurs på planen bredvid den planen som hoffen var på, hoffen tränade agility och bröt ut ur banan för att attackera valpen.. Idag har hoffen startat sin första lydnadstävling, på hemmaplan. På platsen reser han sig och travat fram till en annan hund och hugger tag i nacken och skakar den, precis som han gjorde med min hund. Även denna gång oprovocerat. VARFÖR LÄGGER MAN ENS EN SÅN HUND PÅ PLATSEN?! Ägaren har nu gått ut på fb och skrivit att hunden är godkänd till avel för han är KORAD och har CACIB på utställning. Och? :rage::rage::rage: Hoppas verkligen klubben tar tag i det där nu, jag vågar tyvärr inte vara där längre..
Jag fattar inte vad som är fel på människan! Har hon skrivit ut det efter att det hände? Står på SBK Tävling att den fått oacceptabelt beteende så det är väl rapporteringskod A och avstängning i väntan på utredning. Automatiskt avelsförbud ger det med om jag inte minns fel. Du kan ju själv anmäla händelsen till SKK nu i efterskott, gärna med vittnen så kanske han inte frias. Sådana ska inte vistas lös bland andra hundar.

Nån vaken? Behöver nån som kan bestämma åt mig, typ :idea: Ska på utställning 3 timmar bort, hunden är inte i toppskick (lite tunn) och jag har feber med tillhörande smärta i kroppen. Värt att åka? Värt att ligga kvar i sängen?

Jag drömde att vi blev uppflyttade till klass 2 innan vi lyckats ta ett LP1, och när vi hade typ fem tävlingar i klass 1 bokade! :nailbiting: Och att vi sen aldrig lyckades göra något bra i klass 2 :cry: Usch. Asjobbig dröm.

Tur att man ska ut och tävla klass 1 nästa helg! :D

Jag fattar inte vad som är fel på människan! Har hon skrivit ut det efter att det hände? Står på SBK Tävling att den fått oacceptabelt beteende så det är väl rapporteringskod A och avstängning i väntan på utredning. Automatiskt avelsförbud ger det med om jag inte minns fel. Du kan ju själv anmäla händelsen till SKK nu i efterskott, gärna med vittnen så kanske han inte frias. Sådana ska inte vistas lös bland andra hundar.
Japp, hon skrev det igår i samma status som hon skrev att hon aldrig mer skulle tävla med hunden! "Han duger som han är, han är godkänd för avel så nu är tävlingssatsningen över"

Sen skrev hon ytterligare en status om att hunden är jättetrevlig och har super mentalitet, han har gjort ett bra MT, han är inte elak utan är bara inne i en period med mycket hormoner blablabla.

Och folk TRÖSTAR henne ?! Skriver att sånt kan hända även den bästa osv. Nej, för den bästa lägger inte en sån hund på en platsliggning :rage::rage:

Japp, hon skrev det igår i samma status som hon skrev att hon aldrig mer skulle tävla med hunden! "Han duger som han är, han är godkänd för avel så nu är tävlingssatsningen över"

Sen skrev hon ytterligare en status om att hunden är jättetrevlig och har super mentalitet, han har gjort ett bra MT, han är inte elak utan är bara inne i en period med mycket hormoner blablabla.

Och folk TRÖSTAR henne ?! Skriver att sånt kan hända även den bästa osv. Nej, för den bästa lägger inte en sån hund på en platsliggning :rage::rage:
Hålet i mattes huvud verkar väldigt stort.

Den där hormonperioden verkar hållt i sig ett tag. Var väl ett tag sen nu ni råkade i käftarna på den?

Sen säger inte ett MH eller en KORNING ett skvatt av hur en hund är mot andra hundar.
Matte får helt enkelt fostra den bättre om hon ska ha den lös!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
9 10 11
Svar
212
· Visningar
10 358
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka