Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bilder på skrällena. :laugh: Tonto fick vi ta om på flera gånger, och jag lyckades såklart ta bild på en av de lite skevare bilderna... I min högst outbildade mening så ser Rollo fin ut och Tonto mindre fin ut.

OItIn27.jpg

6LYpWfB.jpg

Hjääälp mig!
Hur kan jag göra så att jag kan spänna in selen mer? Vad händer om jag klipper upp öglan på bandet, lossar nedersta fästet och försöker fästa i enbart den övre "klickerspännet"? Går detta? Det är de undre "genomdragarna" som gör att den blir för stor..
20160607_185145_zpsq1wt2tgr.jpg

EDIT: GLÖM DET JAG SA.... man kunde ju spänna in såpass att det undre spännet försvann ner i fodret :angel:

Senast ändrad:
Åkte in akut med Tinja vid fem. Klockan två var vi ute på en helt vanlig promenad, klockan fem kunde hon inte resa på sig.
Hon hade ont i alla leder, var svullen i magen och väldigt låg. Hon måste ligga kvar över natten.

Jag hoppas innerligt att hon bara kommer få kaosdiarré..

Åkte in akut med Tinja vid fem. Klockan två var vi ute på en helt vanlig promenad, klockan fem kunde hon inte resa på sig.
Hon hade ont i alla leder, var svullen i magen och väldigt låg. Hon måste ligga kvar över natten.

Håller tummar o tassar för fullt!

Men neeeej..... Vad är det med bukehundarna? :(
Håller tummar och tassar!

Men neeeej..... Vad är det med bukehundarna? :(
Håller tummar och tassar!
Jag vet inte, men kul är det inte D:
Förhoppningsvis är det bara magproblem, men veterinären varnar att det kan vara en autoimmun sjukdom som reumatism... Känns dock konstigt att det skulle dyka upp så snabbt :(

Men jösses - snart vågar man inte gå in och läsa här längre. Vad händer egentligen med alla fina hundar :(

@Halfrek! Såg att du sökte en ullkam för typ fem sidor sen :D Jag köpte en universalkniv från trixie (tror jag den hette) som var helt fantastisk! Myxket bättre än min furminator.

Idag har vi varit iväg och röntgat både Rollo och Tonto. Båda är hemskt trötta och ligger och snusar snällt. Man får njuta medens man kan! :laugh:

Hur länge dröjer det på svar ifrån skk? :D
Vi röntgade på en Tisdag och fick svar på Torsdagen vecken efter men brev brukar ju gå lite långsammare.

Usch, hoppas att det inte är något allvarligt.

Jag börjar inse mer och mer att jag nog kommer bli en crazy dog lady när jag blir stor :D En av mina bästa vänner berättade nyligen att hon är gravid för första gången (jag höll på att smälla av, men fick intala mig själv att det är fullt rimligt att 25-åringar med ordnad ekonomi skaffar barn.. :o ). Vi började prata namn, hon pratade om namn på bebisen + ev syskon och jag pratade om namn på hundar och teman på kullar om jag skulle börja avla :D Vi kom fram till att jag har samma sug efter fler hundar som hon har efter barn, och att vi inte kan förstå den andres sug..! :angel:
Pratade också om vad en barnvagn + babyskydd osv kostar. Min kommentar var "Det(summan) kan man ju köpa en bra valp för!!" :D

Ägnade den fina dagen åt att utvidga hundgården några m2. Det var bara ett stort nässelsnår som ändå skulle hålla på att skötas, kan lika gärna vara hundarna till glädje tänkte jag. Nu är hundgården så stor att jag nog måste fylla ut den med fler hundar...

Jag börjar inse mer och mer att jag nog kommer bli en crazy dog lady när jag blir stor :D En av mina bästa vänner berättade nyligen att hon är gravid för första gången (jag höll på att smälla av, men fick intala mig själv att det är fullt rimligt att 25-åringar med ordnad ekonomi skaffar barn.. :o ). Vi började prata namn, hon pratade om namn på bebisen + ev syskon och jag pratade om namn på hundar och teman på kullar om jag skulle börja avla :D Vi kom fram till att jag har samma sug efter fler hundar som hon har efter barn, och att vi inte kan förstå den andres sug..! :angel:
Pratade också om vad en barnvagn + babyskydd osv kostar. Min kommentar var "Det(summan) kan man ju köpa en bra valp för!!" :D
Alltså, vi hyr det där huset vi pratade om och sen börjar vi samla på hundar..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
313
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 059
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka