Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mina blöder alltid igen efter höglöpet och då riktigt rödsvart några dagarSå gör Mamma Mu också. Vid höglöp minskar blödningen kraftigt till nästan inget och blir väldigt ljust. Man får torka henne med papper för att se något. Innan blöder hon som en gris. Är rätt sölig faktiskt.
Nytt för sista löpet var att hon tog fart igen efter höglöpet och började blöda kraftigt och väldigt mörkt. Det hade hon aldrig gjort tidigare under sina 8 år.
Min mamma var övertygad om att löpet var över men uppenbarligen inte...Mina blöder alltid igen efter höglöpet och då riktigt rödsvart några dagar
Sen vet jag om tikar som det inte alls märks på blodet när dom höglöper, utan dom blöder typ lika mycket under hela löpet - så man måste lära känna sina egna tikar där
...och tydligen kan de ändra sina vanor också. Helt opålitligaMina blöder alltid igen efter höglöpet och då riktigt rödsvart några dagar
Sen vet jag om tikar som det inte alls märks på blodet när dom höglöper, utan dom blöder typ lika mycket under hela löpet - så man måste lära känna sina egna tikar där
Beror på hårlag. Strävhåren har längre ben generellt.Hur liten är en kanintax? Jag vet att storleken anges i vikt, men hur låga är de? Hur fixar de blåbärsris och snöfall? Det är ju på papperet en jaktras, men.
Jaså? Vad intressant, utseendemässigt så tänkte jag väl mest på nosen - att den blir lite väl platt ibland Har inte lagt märke till huvudet, och jag föredrar mera näpna kroppsformer Men om jag tänker på chiahuahuan som ibland ser riktigt underlig (och trång!) ut med huvudsformen ... Hu, nä, så vill jag inte att cavaliern ska bliJa visst är det synd med cavaliersläktet. Jag känner nästan inte igen dem nu-hundaena jag växte upp med ( 1975-1990) hade mycket större huvuden än dagens, och inte alls lika " näpen" huvudform. Mer rejäl skalle helt enkelt. Men så var de inte sjuka heller....
En vavvas huvud ska vara äppelformat.Jaså? Vad intressant, utseendemässigt så tänkte jag väl mest på nosen - att den blir lite väl platt ibland Har inte lagt märke till huvudet, och jag föredrar mera näpna kroppsformer Men om jag tänker på chiahuahuan som ibland ser riktigt underlig (och trång!) ut med huvudsformen ... Hu, nä, så vill jag inte att cavaliern ska bli
Hur svårt kan det vara att önska sig en lagom cavalier som inte är för tung eller lätt?
Och en mops nos ska vara jätteplattEn vavvas huvud ska vara äppelformat.
Varför?En vavvas huvud ska vara äppelformat.
Varför?
För att rasbeskrivningen säger detVarför?
För att rasbeskrivningen säger det
Fd kollegans kanintax avskydde regn, snö, hagel och allt som inte var torrt väder och underlag. Väldigt korta ben. Men tydligen fin för fick många cert på utställning.Hur liten är en kanintax? Jag vet att storleken anges i vikt, men hur låga är de? Hur fixar de blåbärsris och snöfall? Det är ju på papperet en jaktras, men.
Helt möjligt.Är det möjligt (i teorin) att avla på en ras och avla på helt icke-rastypiska drag och fortfarande kunna regga som den rasen i SKK? Som exempel, avla på chihuahuor med salukihuvud? Eller kan SKK komma in och säga "Nej du får inte regga hundar som ser ut såhär!!"? För en behöver väl inte ställa ut sina avelsdjur?