Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår var lagotton lite nere, så jag hann bli orolig att det började bli dags.... Idag är hon sig själv, pigg och busig och hungrig. Börjar tro att husse hade rätt som sa att det var pga värmen.
Imorgon ska vi prova fortsättningsklass i rallylydnad. Hade hon varit minsta nere idag hade jag strukit oss, men i och med att hon har varit sig själv idag ska vi dit och ha kul.

Vad kul!
Den första delen är den som gör att de flesta dvärgschnauzrar inte blir godkända.
Dahlia klarade precis första delen, hon hade 4 poäng över gränsen. Hon kampar gärna med mig, men har en gnutta social osäkerhet och ville absolut inte springa på 40 meter eller kampa ordentligt med testledaren. Det som räddade henne var att hon jobbade ihärdigt med haren som åkte in i tunneln, där samlade hon tillräckligt med poäng för att ändå bli godkänd.
Slutade på 365 poäng :)

Man får ju faktiskt gå om mentaltestet en gång, men måste vara ett visst antal veckor emellan.
Min DS är kampidiot. Slänger trasor framför fötterna på var ena gäst. Det och spår är det enda han gör med glöd i. Annars är han ointresserad av det mesta.

Kanske för mycket begärt :o
Just det ja, menar du russkiy toy (efter lite googling :angel:)? Men är den inte ganska lik en chihuahua? Eller är jag fördomsfull nu :angel:

Kortklippt bichon havanais. Ta den till salong så slipper du klippa själv;). Pigg, glad, sällskaplig, inte skällig och frisk. ( jag har vuxit upp m cavalier men pga hälsoproblemen valde jag en havanais den här gången)

Jag och Lexlax har haft en otroligt härlig dag, varit ute precis hela dagen och varvat lek med att filosofera under trädet. Nu ligger han helt utslagen och sover gott!
Han är fantastisk min lilla labrador:love: ( trots att han ofta ger mig grå hår:D )

Har dammat av en gitarr idag och försöker lära mig en låt jag gav mig på en gång för ett antal år sen, utan att riktigt lyckas hålla fokus tills jag kunde den...kanske har jag blivit äldre och tålmodigare..men fingrarna ömmar.!:laugh:

Dvärgschnauzer

Jag föredrar MH. Eller både och.
Kanske är jag lite old school, men Dvärgschnauzer är verkligen en ras med många MH-beskrivna och det förespråkas väl lite av experterna.
Har varit mycket inom SSPK angående detta, jättemånga bra artiklar och föreläsningar med Bodo Bäckmo.

Jag har nu fått lära mig något nytt. När tiken slutar blöda så börjar höglöpet... vi har alltså höglöpande gäst och galen unghund som inte vet vad han ska ta sig till. Tur att det är skönt ute så den lilla förförerskan är ute på altanen och Ozzy inne och så galler mellan. De sover i olika rum också.

Jag har nu fått lära mig något nytt. När tiken slutar blöda så börjar höglöpet... vi har alltså höglöpande gäst och galen unghund som inte vet vad han ska ta sig till. Tur att det är skönt ute så den lilla förförerskan är ute på altanen och Ozzy inne och så galler mellan. De sover i olika rum också.
Jag tänkte det när du skrev häromdagen att hon slutat blöda, men hann aldrig svara dig:D det som inte dödar härdar:laugh:

Någon som har bra tips på kam/karda för att få bort underull? Min flat har galen päls, använder furminator men upplever att den "hugger" av pälsen och gör den lätt svintoaktig, är ute efter något som tar underullen men låter "finhåret" vara så att säga :D

Någon som har bra tips på kam/karda för att få bort underull? Min flat har galen päls, använder furminator men upplever att den "hugger" av pälsen och gör den lätt svintoaktig, är ute efter något som tar underullen men låter "finhåret" vara så att säga :D

Coat king?
Har du rätt storlek på furminatorn? Jag använder den ibland för att få bort underullen på mina dvärgschnauzrar och den låter verkligen vara de tjocka strävhåriga stråna. Men alla pälsar är ju olika :)

Så gör Mamma Mu också. Vid höglöp minskar blödningen kraftigt till nästan inget och blir väldigt ljust. Man får torka henne med papper för att se något. Innan blöder hon som en gris. Är rätt sölig faktiskt.
Nytt för sista löpet var att hon tog fart igen efter höglöpet och började blöda kraftigt och väldigt mörkt. Det hade hon aldrig gjort tidigare under sina 8 år.

Kortklippt bichon havanais. Ta den till salong så slipper du klippa själv;). Pigg, glad, sällskaplig, inte skällig och frisk. ( jag har vuxit upp m cavalier men pga hälsoproblemen valde jag en havanais den här gången)
Fast jag vill helst inte att den ska behöva någon klippning alls. Men fullt förståeligt med ditt byte, tycker bara att det är så sabla synd om en sådan fin ras :(

Fast jag vill helst inte att den ska behöva någon klippning alls. Men fullt förståeligt med ditt byte, tycker bara att det är så sabla synd om en sådan fin ras :(

Ja visst är det synd med cavaliersläktet. Jag känner nästan inte igen dem nu-hundaena jag växte upp med ( 1975-1990) hade mycket större huvuden än dagens, och inte alls lika " näpen" huvudform. Mer rejäl skalle helt enkelt. Men så var de inte sjuka heller....

Ja visst är det synd med cavaliersläktet. Jag känner nästan inte igen dem nu-hundaena jag växte upp med ( 1975-1990) hade mycket större huvuden än dagens, och inte alls lika " näpen" huvudform. Mer rejäl skalle helt enkelt. Men så var de inte sjuka heller....

Hu, det är lite otäckt faktiskt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
313
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka