Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om du har en strävhårsras bör pälsen vara så lång att pälskvaliteten kan bedömas (4-5cm). Sedan är det bra om hunden är van att bli hanterad av utomstående eftersom beskrivaren mäter och pillar ganska mycket. Annars behövs inga förberedelser, det är som MH och MT, bara att dyka upp i rätt tid!Hmm borde man förbereda hunden inför exteriörbeskrivning?
Om du har en strävhårsras bör pälsen vara så lång att pälskvaliteten kan bedömas (4-5cm). Sedan är det bra om hunden är van att bli hanterad av utomstående eftersom beskrivaren mäter och pillar ganska mycket. Annars behövs inga förberedelser, det är som MH och MT, bara att dyka upp i rätt tid!
Hmm borde man förbereda hunden inför exteriörbeskrivning?
Du skulle bett om hjälp! Inte en chans att jag kan nå hela ryggen själv. Jag å andra sidan var påklädd (badar är det bara turister som gör) med en tunn sjal om axlarna, men lyckades ändå bränna benen lite, jag hade inte brytt mig om att smörja för där bränner jag ju mig aldrig...Alltså detta är lite off topic i Hund, men måste visa er (för jag har typ inga andra kompisar)! Jag och @Vastgota var på stranden med hundarna idag (och Alice och Eski är såå söta tillsammans!! Alice enda vän ) och vi satt och pratade om hur brun/ickebrun man blir. Jag som är ginger och ("Till och med vitare än vad jag är!!" Citat @Vastgota) den blekaste personen i alla sällskap är helt beroende av solkräm. Smörjer mig hela tiden för är så rädd om min hud. DOCK verkar jag ha missat två fläckar på min rygg.. Här är bildbevis på vad som händer om en med mina pigment är ute i solen i 3-4h utan solskydd
Visste inte ens själv att jag var såhär känslig! Nytt livsmotto: Hellre blek än brännskadad!
Så, var försiktiga med solen, vänner!
Haha! Jag är precis likadan! Visserligen mellanblond men har noll och inga pigment (känns det som).. Alltid blekast av alla och blir aldrig brun, bara röd..Alltså detta är lite off topic i Hund, men måste visa er (för jag har typ inga andra kompisar)! Jag och @Vastgota var på stranden med hundarna idag (och Alice och Eski är såå söta tillsammans!! Alice enda vän ) och vi satt och pratade om hur brun/ickebrun man blir. Jag som är ginger och ("Till och med vitare än vad jag är!!" Citat @Vastgota) den blekaste personen i alla sällskap är helt beroende av solkräm. Smörjer mig hela tiden för är så rädd om min hud. DOCK verkar jag ha missat två fläckar på min rygg.. Här är bildbevis på vad som händer om en med mina pigment är ute i solen i 3-4h utan solskydd
Visste inte ens själv att jag var såhär känslig! Nytt livsmotto: Hellre blek än brännskadad!
Så, var försiktiga med solen, vänner!
Jag brukar kunna smörja hela ryggen själv Måste bara ha slarvat idag - för att verka coolDu skulle bett om hjälp! Inte en chans att jag kan nå hela ryggen själv. Jag å andra sidan var påklädd (badar är det bara turister som gör) med en tunn sjal om axlarna, men lyckades ändå bränna benen lite, jag hade inte brytt mig om att smörja för där bränner jag ju mig aldrig...
Vill du ha hunden som promenadsällskap typ? Klart att det kan funka för en chihuahua, men du bör vara noga med uppfödare även där. Annars finns det ju en hel del trevliga som man kan klippa ner med jämna mellanrum, bichonerna tex. Annars tänker jag att en tibetansk spaniel om du kan leva med att de vaktar.Jag blev lite nyfiken efter ha frågat lite om chihuahua i årets valptråd och frågar här (i eventuell rätt tråd ) rent allmänt - finns det ens någon mindre hundras som är lugn av sig, inte skällig och lättskött medium-kort päls?
När man kikar på sällskapsraserna så är ju de flesta långhåriga och/eller klipps efter. Medan de korthåriga verkar vara rätt energiska tex en fralla (förutom hälsoproblemen) verkar trevlig och gullig men hjälp vilken energi, de rusar ju runt, runt Och jag försöker vara ärlig mot mig själv, jag är en sävlig ragdoll-människa (kattrasen alltså ), jag går i sakta mak och typ doftar på blommorna så jag skulle nog inte stå ut till slut
Ja precis, jag kan inte skaffa hund just nu men jag blev lite nyfiken. Och så försöker jag vara brutalt ärlig mot mig själv fast jag vill såklart lära den vardagslydnad och kanske lite till.Vill du ha hunden som promenadsällskap typ? Klart att det kan funka för en chihuahua, men du bör vara noga med uppfödare även där. Annars finns det ju en hel del trevliga som man kan klippa ner med jämna mellanrum, bichonerna tex. Annars tänker jag att en tibetansk spaniel om du kan leva med att de vaktar.
Just nu kan jag inte komma på nåt bra alternativ som inte larmar. Kanske de där ryska minijyckarna som jag inte kommer på vad de heter. Eller är de polskaJa precis, jag kan inte skaffa hund just nu men jag blev lite nyfiken. Och så försöker jag vara brutalt ärlig mot mig själv fast jag vill såklart lära den vardagslydnad och kanske lite till.
Fast chihuahuor är ju rätt vaktiga av sig, och det är skallen som jag inte står ut riktigt bra med Visst är det en träningsfråga men jag tänkte att man inte behöver göra det svårare för sig.
Men det är just klippa ned jag helst inte vill, jag vill som max borsta dem ibland. Tibetansk spaniel behöver väl mera pälsskötsel än så?
Frågar jag efter det omöjliga? En kortpälsad lugn sällskapshund?
Kanske för mycket begärtJust nu kan jag inte komma på nåt bra alternativ som inte larmar. Kanske de där ryska minijyckarna som jag inte kommer på vad de heter. Eller är de polska
Njä, läste precis detta på en uppfödares hemsida: "att den ej får skälla överdrivet, det är en ras som är allert och varnar då det kommer besök"Russkiy toy:
"Det är en aktiv ras, som uppskattar stimulans och följer gärna med på långpromenaden och joggingturen."
men
"Det krävs inga dagliga långpromenader. Rasen är rolig att träna och uppskattar att mysa och ta det lugnt."
Vilket är det? Först låter den aktivare än chihuahuan och sen kanske inte
Njä, läste precis detta på en uppfödares hemsida: "att den ej får skälla överdrivet, det är en ras som är allert och varnar då det kommer besök"
Det låter likadant som chihuahuan och det var ju något som jag inte ville ha
Dobbis,jag har haft dobbis sen 1987 och aldrig någon som skäller vid dörren om någon ringer eller knackar på den.Vilken ras varnar inte alls när det plingar på dörren?:P