Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bild speciellt tillägnad @dobbis ;) Mer rosa än såhär fick inte plats på honom tyvärr :(
13336247_634519120038326_1501426152_n.jpg

@TheaH Du vet att dom halsbanden finns i blått va :angel:
Och sen av ren nyfikenhet @Wingates Varför har han lina på sig? Har sett det flera gånger,brukshund,på brukshundsklubben :confused:
Han anser ibland även att han ska få jaga fåglar eller bara dra ett ärevarv när det passar honom.. Så just nu har jag lina med för att han ska glömma bort att man kan ha hyss för sig.
Det är dock bara när Eski är med som jag håller i linan, annars brukar den bara få släpa i backen - men vill inte att den stackaren ska få Ammo över sig igen om inte jag är med.

Igår träffade vi en ny bekanting med schäfer, en schäfer som jag faktiskt gillade, det ni ;) Aysu slapp vara med den här gången, istället fick Ebrah träna på att uppföra sig... Hon flög runt som en jäkla galning och tyckte att hon nog kunde lösa alla sina problem med att leka eftersom hon inte riktigt visste hur hon skulle bete sig. Lite senare kunde vi dock träna lite rallylydnad på nytt träningsställe och med schäfern nära. Då var hon jätteduktig och allt kändes bra :D duktigt valpskrälle!

Idag ska jag träffa collie-snubben som ska titta på Riley och prata med oss :nailbiting: å ena handen hoppas jag att Riley sköter sig, å andra inte för jag vill ju faktiskt visa hur det verkligen är så han förstår allvaret. Åh, är supernervös :nailbiting:

Och justja, det är MH snart och min uppfödare har kallat dit en exteriörbeskrivare också, och anmält hela kullen. Eh, hur går det om man har felaktiga öron? Riley's är ju spikraka... :o(Förutom tippen på ena örat som viker sig yttepytte :p)

Idag ska jag träffa collie-snubben som ska titta på Riley och prata med oss :nailbiting: å ena handen hoppas jag att Riley sköter sig, å andra inte för jag vill ju faktiskt visa hur det verkligen är så han förstår allvaret. Åh, är supernervös :nailbiting:

Och justja, det är MH snart och min uppfödare har kallat dit en exteriörbeskrivare också, och anmält hela kullen. Eh, hur går det om man har felaktiga öron? Riley's är ju spikraka... :o(Förutom tippen på ena örat som viker sig yttepytte :p)

Om hunden som helhet är ett gott exemplar av sin ras så godkänns den på exteriörbeskrivningen även om den har smärre detaljfel, om det inte är direkt diskvalificerande fel eller flera småfel som sammanslaget gör att hunden har för mycket brister för att godkännas :)

Om hunden som helhet är ett gott exemplar av sin ras så godkänns den på exteriörbeskrivningen även om den har smärre detaljfel, om det inte är direkt diskvalificerande fel eller flera småfel som sammanslaget gör att hunden har för mycket brister för att godkännas :)

Åh, okej, tack för bra svar! Kan typ inget om exteriördelen... :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
315
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka