Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit på klubben med @Wingates, @TheaH och @Vastgota idag. Alla säger att jag ljuger om Alice människorädslor med idag var det inte vara hon som uppvisade ovanliga beteenden! :cautious: "Trötta Malte" vägrade komma på inkallning och lekte jaktlekar med Alice och "kräsna, självständiga Eski" åt upp nästan allt mitt godis vid trickträning och kampade loss så jag blev alldeles svettig! :D
Bara Ammo som var som vanligt!
Tycker det är så roligt att se hur hundarna uppvisar andra sidor när de är i grupp - speciellt när de börjat bli bekväma.

Blev dock inte så mycket träning med Alice, hon har mest uppkäftig och tyckte det var roligare att springa överböjda skänkelvikningar och lycka-yla än att jobba. Så lekte och jobbade med Eski istället! Såå rolig hund!! :love:
Och här kommer lite bilder :D
jgWMkeF.jpg

Inkallningar är SUPERKUL!!
ghbfjFa.jpg

Bara för att visa upp Maltes snygga eBayhalsband
8SzanWb.jpg

Snygga Eski
h1W35Qw.jpg

Ammo
T600C65.jpg

Alice är lite arg för att hon inte får godis
OTL2Zc0.jpg

Lite träning mycket bus
TVGZ4i2.jpg

:rofl:
lY7KhOF.jpg

Fjärilen Alice :love:
ERIJYv4.jpg

Bushund
geyU4P5.jpg

Hämta bollen
lrNGGz6.jpg

Alice ser gigantisk ut :rofl::rofl:
AWkWp3N.jpg

Ammo väntar på att hoppa
bRlG25y.jpg

Hejdå
85atA4R.jpg

Snygg hoppteknik?

Tack! :D Hade varit himla kul att styra ihop en buketräff nu när jag inte bor SÅ långt från Skåne.

Jag tror inte du vill det egentligen, men du får gärna brottas med honom :angel:
Haha, egentligen inte, vet hur vår wachtel blev om man busade och brottades :angel: meeen, man kan ju drömma :love:

Haha, egentligen inte, vet hur vår wachtel blev om man busade och brottades :angel: meeen, man kan ju drömma :love:

Har ni haft en wachtel? :D
De kan ju bli lite lätt... intensiva, vid brottning just :angel: Ladda är inga konstigheter att brottas med, men Otis är så jäkla hårdhänt :D Det är ju allt eller inget hos honom i alla lägen, även i brottning :D

Har ni haft en wachtel? :D
De kan ju bli lite lätt... intensiva, vid brottning just :angel: Ladda är inga konstigheter att brottas med, men Otis är så jäkla hårdhänt :D Det är ju allt eller inget hos honom i alla lägen, även i brottning :D
Jaa, pappa hade en korsning under mina tonår. 75% wachtel, 25% springer spaniel. Boss, fantastisk jakthund, men lite instabil och skarp i vardagen och fick omplaceras när min styvmor med barn flyttade in. Blev för mycket för honom. Men nya ägaren jagade massor med honom, vet att han blev lite känd i sitt område och ägaren blev erbjuden stora pengar för honom!

Men sen Boss har jag alltid varit svag för wachtlar :love:

Jaa, pappa hade en korsning under mina tonår. 75% wachtel, 25% springer spaniel. Boss, fantastisk jakthund, men lite instabil och skarp i vardagen och fick omplaceras när min styvmor med barn flyttade in. Blev för mycket för honom. Men nya ägaren jagade massor med honom, vet att han blev lite känd i sitt område och ägaren blev erbjuden stora pengar för honom!

Men sen Boss har jag alltid varit svag för wachtlar :love:

Ah, jag förstår! Tidigare var ju många wachtlar väldigt skarpa, men det känns som att det dalade en del under en tid och nu är på väg tillbaka i o m vildsvinens utbredning :)

Man blir ju lätt lite svag för de där odjuren :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
315
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka