Hahaha ja man riktigt ser paniken i hans ögontesta nu
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hahaha ja man riktigt ser paniken i hans ögontesta nu
Hahah eller hur. VettskrämdHahaha ja man riktigt ser paniken i hans ögon
Nääää. Det är ju askul! Din uppfödare kommer inte att bli besviken på dig - MH handlar om att utvärdera avelsarbetet, och din hund ska få visa vad han har i sig medfött. Det SKA inte handla om vad du har eller inte har gjort! Då faller hela poängen med MH.
Grejen är ju att jag klipper verkligen precis vid pulpan, hon har ljusa klor så jag ser exakt var den börjar. Möjligtvis att jag kan klippa oftare, men då är där ju inget att ta, därav min fundering på slip. Men visst har du en kloslip?
Intressant! Så det man kan(?) korta in är blodkärlen som förser pulpan då? Eller har klorna en naturlig längd och sen blir de inte kortare? Nu blev jag förvirrad...
Pulpan har liksom sin storlek (den ändrar man inte på - än en gång: tänk fingertopp!) och klon ska/kan såklart inte vara kortare än pulpan. Pulpan sitter runt klobenet, skelettdelen som är kärnan i klon. Blodkärlen längst ut i klospetsen förser inte pulpan med någonting, men om klon blir lång så har de ju plats att bre ut sig på och då gör de det. Det finns liksom inget tomrum där inne Blodkärlen är det är bara att klippa och känns knappt för hunden (om alls) - men det är ju lite töligt om hunden blodar ner.
Men... Hur vet man vad som är pulpa och vad som är onödiga blodkärl då!?
Fattar inte!
Jag håller med. Du kan ändå inte göra något nu ang skotten. Det bästa är att bara låta det vara, inte hålla på att åka till skotträning osv inför MH. I värsta fall skapar du ett problem hos honom.
Visar det sig på MH att han är skottberörd, ja då kan du ju börja lägga upp en träningsplan för att få honom mer bekväm. Tills dess skulle jag bara låta honom vara.
Det var inte det svaret jag ville ha jag vill inte ha en hund med fula klorJag slipar ena hundens klor, klipper den andras. Pulpan är ju där den är, och det är inte så mycket att göra något åt. Om klon slutar så nära pulpan som möjligt är det precis som det ska.
@Migo, så galet intressant! Studien ska alltså undersöka relationen mellan hund och ägare? Finns det nånstans man kan läsa mer om det?
Samson är med i en studie om genetiska faktorer kopplade till mentalitet där de tog blodprov som ska matchas med hans MH. De gör så himla mycket intressant på SLU!
Innan pulpan ligger nåt som kan liknas vid en liten fettkudde. Mycket svårare att se på ljusa klor än mörka.Men... Hur vet man vad som är pulpa och vad som är onödiga blodkärl då!?
Fattar inte!
Grattis!!Wissla har idag blivit både ögonlyst och kollat patellorna. Stor OKstämpel i rumpan!