Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nån jävla klåpare nallade diesel dunkarna från sambons jobbebil igår morse:mad::rage:. Inte ett ljud gav hunden ifrån sig, han sov som en stock. Men jävlar om grannarna skulle få för sig att starta deras helt förskräckliga elgräsklippare, då går jorden under och Bobber har utsett sig själv till byns varningssystem:angel:

Sist dem försökte slanga diesel så varnade han och vi han skrämma iväg dem, men icke denna gång. Att folk inte kan ge fan i andra folks grejer :meh:

@BobberiBoo: Han är inte så imponerande som vakthund då ;) :rofl:

Fan vad jag avskyr tjuvar, ena grannen har skogsmaskiner och givetvis har han fått diesel stulen :rage: De har också brutit sig in i värmekojan fast han aldrig har något värdefullt i den. Då har de "roat" sig med att slå sönder den :meh:

@BobberiBoo: Han är inte så imponerande som vakthund då ;) :rofl:

Fan vad jag avskyr tjuvar, ena grannen har skogsmaskiner och givetvis har han fått diesel stulen :rage: De har också brutit sig in i värmekojan fast han aldrig har något värdefullt i den. Då har de "roat" sig med att slå sönder den :meh:
Det beror på, är han ute i trädgården så vaktar han, och när vi är hemma och vakna så vaktar han också. Men har vi gått och lagt oss så måste ljudet av vad det nu är vara tillräckligt högt för att väcka honom ur djupsömn annars skiter han i det :D

Fruktansvärt moget att slå sönder grejer för att man inte hittar något som man kan kränga. :meh::mad:

Hur gör ni andra med motion nu i värmen?

Jag cyklade ner till en granne häromdagen för lite vinkväll, och eftersom min kära mor inte vågade låta mig cykla hem på 26:an efteråt ( :angel: ) så blev min cykel kvar där. Igår vid 18.30-tiden sprang jag med båda hundarna ner och sedan cyklade vi i lugnt travtempo tillbaka. Totalt blev det drygt 4km, på sval grusväg i skog, ca 23 grader varmt. De var inte så farligt påverkade av värmen efteråt, men jag spolade av dem med trädgårdsslangen när vi kom hem och kylde tassarna ordentligt, samt att de fick kallt vatten så klart.
Efter max 5 min hade alla tecken på att de var för varma (flås, leta svala platser att ligga på osv) försvunnit. Då borde det ju vara lugnt?

Vi försöker hålla oss till simning under sommaren, men en del annan konditionsträning skadar ju inte...

Tja.. salukis får springa på lure coursing fram tills det är 29 grader varmt i skuggan (vid 30 grader avbryts tävlingarna, över 25 grader så blir det bara ett lopp istället för de vanliga två). Jag skulle aldrig kunna tävla mina hundar i temperaturer som de inte kan träna i. Den enda anpassning jag gör när det blir varmare är att ta med vatten och välja rundor där vi kan vara mycket i skugga vid behov. Skulle dock inte pressa hundarna att ha högre tempo än de själva vill när det är riktigt varmt ute, men absolut att vi går 12-15km promenad i så raskt tempo som vi orkar även när det är stekhett mitt på dagarna under de varmaste sommarveckorna.

Tja.. salukis får springa på lure coursing fram tills det är 29 grader varmt i skuggan (vid 30 grader avbryts tävlingarna, över 25 grader så blir det bara ett lopp istället för de vanliga två). Jag skulle aldrig kunna tävla mina hundar i temperaturer som de inte kan träna i. Den enda anpassning jag gör när det blir varmare är att ta med vatten och välja rundor där vi kan vara mycket i skugga vid behov. Skulle dock inte pressa hundarna att ha högre tempo än de själva vill när det är riktigt varmt ute, men absolut att vi går 12-15km promenad i så raskt tempo som vi orkar även när det är stekhett mitt på dagarna under de varmaste sommarveckorna.

Jaa, men jag tänker att då är det ju inte så långa sträckor på LC? Även om hundarna tar ut sig och det är maxhastighet så handlar det ju om några fåtal minuter?

Promenader ser jag inte heller som något problem, utan det är just konditionsträning jag tänker på. T ex fungerade det ju bra att cykla några km i lugnt tempo, men de var ju onekligen påverkade av värmen efteråt, även om det gick över snabbt. De har ju inte haft någon direkt invänjningsperiod för värmen ännu eftersom den kom såpass hastigt, men jag hoppas att vi inte ska bli helt begränsade till sena kvällar vad gäller löpning/kickbike i sommar.
Under t ex unghundsprovet i början av september kan det ju fortfarande vara riktigt varmt, men då har de ju haft hela sommaren på sig att vänja sig vid värmen. När Ladda gick sitt ukl var det 24 grader ute, men då orkade hon ju ändå jaga hare i 2x15 min (samt fortsätta trampa hare över fälten i ytterligare de 2 mil som de tog innan vi fått harar till alla hundarna :arghh:) och driva hare 15 min i skogen under söktestet, samt de andra momenten. Men det var ju inte direkt någon hund som hade svårt att gå ner i vattnet den dagen :p

Det beror på, är han ute i trädgården så vaktar han, och när vi är hemma och vakna så vaktar han också. Men har vi gått och lagt oss så måste ljudet av vad det nu är vara tillräckligt högt för att väcka honom ur djupsömn annars skiter han i det :D

Fruktansvärt moget att slå sönder grejer för att man inte hittar något som man kan kränga. :meh::mad:
Vill ni låna Ammo lite? :angel: Han har börjat få igång vaktandet nu, och till skillnad mot när han bor i lägenhet så skulle han nog vakta på folk utanför i ett vanligt hus ;)

Vill ni låna Ammo lite? :angel: Han har börjat få igång vaktandet nu, och till skillnad mot när han bor i lägenhet så skulle han nog vakta på folk utanför i ett vanligt hus ;)
En jycke som konstant skäller mot folk som går förbi vårt staket, det har jag redan tack så mycket :DMin slutar ju iaf när man säger till eller folket kommer fram och hälsar på honom, är inte så säker att Ammo gör det efter att ha hälsat på honom i skogen :rofl::rofl::love:

En jycke som konstant skäller mot folk som går förbi vårt staket, det har jag redan tack så mycket :DMin slutar ju iaf när man säger till eller folket kommer fram och hälsar på honom, är inte så säker att Ammo gör det efter att ha hälsat på honom i skogen :rofl::rofl::love:
Haha! Han brukar inte bry sig om folk som går förbi när man är i rastgård o så iaf ^^ Det är bara när han är kopplad han står o skäller :cautious:

Varit på klubben med @Wingates, @TheaH och @Vastgota idag. Alla säger att jag ljuger om Alice människorädslor med idag var det inte vara hon som uppvisade ovanliga beteenden! :cautious: "Trötta Malte" vägrade komma på inkallning och lekte jaktlekar med Alice och "kräsna, självständiga Eski" åt upp nästan allt mitt godis vid trickträning och kampade loss så jag blev alldeles svettig! :D
Bara Ammo som var som vanligt!
Tycker det är så roligt att se hur hundarna uppvisar andra sidor när de är i grupp - speciellt när de börjat bli bekväma.

Blev dock inte så mycket träning med Alice, hon har mest uppkäftig och tyckte det var roligare att springa överböjda skänkelvikningar och lycka-yla än att jobba. Så lekte och jobbade med Eski istället! Såå rolig hund!! :love:

Varit på klubben med @Wingates, @TheaH och @Vastgota idag. Alla säger att jag ljuger om Alice människorädslor med idag var det inte vara hon som uppvisade ovanliga beteenden! :cautious: "Trötta Malte" vägrade komma på inkallning och lekte jaktlekar med Alice och "kräsna, självständiga Eski" åt upp nästan allt mitt godis vid trickträning och kampade loss så jag blev alldeles svettig! :D
Tycker det är så roligt att se hur hundarna uppvisar andra sidor när de är i grupp - speciellt när de börjat bli bekväma.

Blev dock inte så mycket träning med Alice, hon har mest uppkäftig och tyckte det var roligare att springa överböjda skänkelvikningar och lycka-yla än att jobba. Så lekte och jobbade med Eski istället! Såå rolig hund!! :love:
Haha ja det är verkligen kul att se alla sidor hos dem :D
Ammo var lite tamare än vanligt bara, förutom när alla andra fick leka med hans boll :rage::devil:

13344604_1228122490561310_4187482011278343755_n.jpg

Han kan vara rätt så söt ibland <3

Senast ändrad:

Varsågod, han är din tills han är vuxen och väluppfostrad! Har en attack av dåligt matte-självförtroende, jag tror jag skaffar mig en kanariefågel eller nåt (jag hatar fåglar). Allt utom matte är kul enligt Eski.

Åh! Vi vill vara med!

Vi får buke-träffas igen sen så ni kan agera störning när vi tränar. :D

Det var verkligen skitkul att träffas igen och träna, gör gärna om det! Då får @mysboll hänga med så jag kan kidnappa Alpina :idea:

Varsågod, han är din tills han är vuxen och väluppfostrad! Har en attack av dåligt matte-självförtroende, jag tror jag skaffar mig en kanariefågel eller nåt (jag hatar fåglar). Allt utom matte är kul enligt Eski.

Äsch, håller med @Wingates! Tar som sagt noll credit för att han funkade med mig idag :p vi får byta hundar en vecka så kanske vi slipper sukta efter varandras hundar :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
315
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka