Uppdatering och snackistråd 4

Hörni, nu behöver jag hjälp! Alice har ju adaptilhalsband på sig. Är det någon som vet om man kan/ INTE kan har adaptilhalsband och fästinghalsband samtidigt? Vill ju inte att de ska störa effekterna av varandra.
Jag vill inte ha spot on på henne eftersom katten gärna tvättar henne och gosar in sig i pälsen.
Har funderat på Bravecto, men måste man boka undersökning för att få det utskrivet? Eller kan man bara ringa vilken veterinär som helst?

Hörni, nu behöver jag hjälp! Alice har ju adaptilhalsband på sig. Är det någon som vet om man kan/ INTE kan har adaptilhalsband och fästinghalsband samtidigt? Vill ju inte att de ska störa effekterna av varandra.
Jag vill inte ha spot on på henne eftersom katten gärna tvättar henne och gosar in sig i pälsen.
Har funderat på Bravecto, men måste man boka undersökning för att få det utskrivet? Eller kan man bara ringa vilken veterinär som helst?

Jag ringde bara min veterinär och bad om recept, hon frågade enbart efter vikten på hunden och sen hämtade jag ut på Apoteket! Smidigt och enkelt.

Enligt lagen måste en veterinär ha kännedom om dig och din djurhållning för att få skriva ut receptbelagda preparat. Så en veterinär du inte varit hos nån gång får inte skriva ut det utan ett besök.

Enligt lagen måste en veterinär ha kännedom om dig och din djurhållning för att få skriva ut receptbelagda preparat. Så en veterinär du inte varit hos nån gång får inte skriva ut det utan ett besök.
Fast du kan beställa recept på Bravecto via nätet hos vissa djurkliniker - du behöver inte ens bo i samma län eller ens landsände....
Bravecto är liksom ingen medicin.

Vi får Bravecto utskrivet via telefon.

Fast du kan beställa recept på Bravecto via nätet hos vissa djurkliniker - du behöver inte ens bo i samma län eller ens landsände....
Bravecto är liksom ingen medicin.

Jo Bravecto är visst en medicin? Är ju inget kosttillskott eller vitaminpreparat utan ett läkemedel som används i medicinskt syfte för att förebygga och behandla olika tillstånd.

Chansade och lämnade Alice hemma medan jag åkte och hämtade ett paket! Egentligen har vi lagt ensamträningen lite på hyllan, för det har helt enkelt inte gått bra. Hon förstör inget eller så, men hon ylar och gnäller en del. Men tänkte att nu provar vi! Grannarna är ändå inte hemma! Slängde åt henne ett köttben och gjorde en inspelning. 24 minuter var jag borta och inte ett pip!! Inte ens ett litet gny!
Man hörde att hon sprang runt lite. Och hittade henne i min säng med benen när jag kom hem.. (Mums.. Men värt köttsaft i sängen!) Hon stod inte ens och väntade vid dörren när jag fick in. Trodde först att hon hade rymt :D
Men yaay! Vi kanske kan börja ensamträna på riktigt igen, denna gången med ordentlig framgång!

Hur gör ni med hundar som är svartsjuka på varandra?

Nu när Rollo äntligen har börjat lyssna på mig så är det jätteroligt att träna med honom. Men Tonto blir så svartsjuk att han har blivit som ett plåster på mig. Ska ligga nära om jag är i sängen, sitta vid mina fötter. Sitter och gör en massa ljud när det är Rollos tur att träna, eller så gör han det jag ber Rollo göra fast på avstånd. Typ sitt, ligg, stå.

Rollo är också svartsjuk, för han tycker det är roligt att träna nu... så han sitter och piper när Tonto ska träna för att han är så sugen på att träna själv!

:meh: :wtf:

Jo Bravecto är visst en medicin? Är ju inget kosttillskott eller vitaminpreparat utan ett läkemedel som används i medicinskt syfte för att förebygga och behandla olika tillstånd.
Jag kan ändå inte hålla med om att det är ett läkemedel - det är ett medel mot ektoparasiter. Tror knappast stora veterinärkliniker gör något olagligt när dom skriver ut recept på Bravecto/Nexgard utan att först ha träffat djuret.

Suck, ringde den veterinären vi varit hos förut angående valpens tänder som växer lite fel pga mjölktanden i lossnar. Inga problem, tid den 21 och avvakta vilket jag kände va konstigt då den tanden som kommer ut påverkar huggtanden i underkäken. Ringde till en annan veterinär nu idag som sa att de vill åtgärda direkt och vi fick tid imorgon. Nu kanske det inte är så "akut" som det känns, han har ju inte ont eller liknande, men tanden växer ju fel och gör att undre huggisen vinklas utåt ju mer den kommer ut. :down:

Nu när Rollo äntligen har börjat lyssna på mig så är det jätteroligt att träna med honom. Men Tonto blir så svartsjuk att han har blivit som ett plåster på mig. Ska ligga nära om jag är i sängen, sitta vid mina fötter. Sitter och gör en massa ljud när det är Rollos tur att träna, eller så gör han det jag ber Rollo göra fast på avstånd. Typ sitt, ligg, stå.

Rollo är också svartsjuk, för han tycker det är roligt att träna nu... så han sitter och piper när Tonto ska träna för att han är så sugen på att träna själv!

Börja träna att den väntade hunden har i uppgift att vänta medan den andra tränar! Vet att kikopup har videor på hur hon tränar in det. Dom har väl 6-7 hundar nu och tränar en i taget :D

Mina är också så där. Jag har tränat lite efter kikopup, precis som @GardenAngel tipsar om. Ena hunden får ligga i sängen/bädden medan jag tränar den andra. I början fick båda två belöning hela tiden, men sedan har jag lååångsamt trappat ner så bara hunden som tränas får belöning. Det går jättebra med den ena hunden som ligger helt lugnt och väntar på sin tur, den andra får fortfarande en del godis för att han inte ska börja skälla.

Poppa popcornen! Det är drama i Hundar- Ocensurerat om Vetbases admin :nailbiting:

En kompis till mig har redan fått ta emot samtal (svarade inte) och pm från honom gällande den tråden... (är inte medlem själv i den gruppen så jag har inte sett tråden själv).

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka