Uppdatering och snackistråd 4

Funderar på om tanthunden är kräsen eller mår illa. Det är inte mycket mat som gått i idag. Däremot hårt bröd och sånt där tuggben "mot tandsten" och lite torrfoder jag hittade i skåpet. Hon har ju njurproblem och jag vet att tiden är på väg att rinna ut, men hon är pigg ute och vid träning (som hon vill) går det mesta ner, inklusive torrfodret.

Varför varför varför skaffar jag djur, framförallt hund? Jag vet hur dåligt jag kommer må när sista dagen kommer och framförallt tiden fram dit, innan man bestämt sig.
Husse kommer hem torsdag kväll, så vi ska göra lite saker som tant tycker är kul i helgen så får vi se hur tankegångarna går sen.
Fan, vill ha ett tydligt tecken så jag bara kan bestämma mig. Önskar att hon inte var så jävla pigg och glad ute (hon är mest ledsen i samband med maten) :cry:
Nu är jag kanske på hal is, men om tiden håller på att rinna ut och du bara letar efter tecken (vet hur det är, så tråkigt), kan du inte ge henne vilken mat som helst som hon gillar?
Jag tänker att njurarna inte kapsejsar direkt, men det gör de kanske.

Nu är jag kanske på hal is, men om tiden håller på att rinna ut och du bara letar efter tecken (vet hur det är, så tråkigt), kan du inte ge henne vilken mat som helst som hon gillar?
Jag tänker att njurarna inte kapsejsar direkt, men det gör de kanske.
Jo, imorgon blir det pasta till frukost för fröken. Tinade lite köttbullar ikväll vilket åts med god aptit. Njurarna är typ så kapsejsade de kan bli tror jag och kapsejsar de totalt av dum mat så är det bättre än att hon ska leva typ två månader till och tvingas äta sånt hon inte vill ha.
Sambon och jag håller på att prata om hur vi ska göra....
Och tårarna tycks aldrig ta slut :cry:

Jo, imorgon blir det pasta till frukost för fröken. Tinade lite köttbullar ikväll vilket åts med god aptit. Njurarna är typ så kapsejsade de kan bli tror jag och kapsejsar de totalt av dum mat så är det bättre än att hon ska leva typ två månader till och tvingas äta sånt hon inte vill ha.
Sambon och jag håller på att prata om hur vi ska göra....
Jag hade nog också gjort så. Det är liksom illa vilket som.
Jag har också en gamling, som är väldigt pigg, trodde att hon skulle stryka med i vintras pga en böld i örat, men nej. Nu har hon dock börjat tappa en hel del i vikt på kort tid, jag misstänker metastaser eller njurbekymmer. Än är hon löjligt pigg, springer i full galopp på promenaderna, hoppar in och ut ur bilen, går i trappan utan problem. Men ja, dagarna närmar sig.

Galen löptik hemma och har nu funderingar på kvällskvisten. Jag har ju bestämt mig för att kastrera henne efter detta löp, men frågan är när. Rätt snart efter löpslut eller vänta tills mellan löp som är det som egentligen rekommenderas.
Hon har långa löp (typ 32-34 dagar varje gång) och hon har väl aldrig haft problem av löp eller så, men sista gången blev hon lite skendräktig - inte något alarmerande kroppsligt på något sätt, men det sådde split mellan tikarna när den andra hade sina valpar då och det blev stök ett tag efter pga det. Blev senare maktskifte mellan dom när denna dam hade betett sig för illa nära valphagen när valparna va äldre. Det blev och är lugnt mellan dom, men det kommer fler valpar här framöver och jag vill slippa bråket som kan bli pga henne och hoppas även att hennes lite "hysteriska" sätt ska dämpas lite i och med att hormonerna och dess toppar jämnas ut - hon är oerhört intensiv vare sig det gäller att fjäska eller ge en rak höger och kan pendla snabbt mellan dessa lägen :meh:

Både den parade tiken och denna har löpt samtidigt och höglöpen har precis överlappat varandra - alltså riskerar hon att bli skendräktig igen och lite koko i skallen om det blir en valpkull i lagom tid. Lite tankevurpor på kvällskvisten - hjälp mig att spåna :)

Det här kom med posten igår :D:D:D:D:banana:

12967402_10153402030285588_7737654258736987942_o.jpg

Galen löptik hemma och har nu funderingar på kvällskvisten. Jag har ju bestämt mig för att kastrera henne efter detta löp, men frågan är när. Rätt snart efter löpslut eller vänta tills mellan löp som är det som egentligen rekommenderas.
Hon har långa löp (typ 32-34 dagar varje gång) och hon har väl aldrig haft problem av löp eller så, men sista gången blev hon lite skendräktig - inte något alarmerande kroppsligt på något sätt, men det sådde split mellan tikarna när den andra hade sina valpar då och det blev stök ett tag efter pga det. Blev senare maktskifte mellan dom när denna dam hade betett sig för illa nära valphagen när valparna va äldre. Det blev och är lugnt mellan dom, men det kommer fler valpar här framöver och jag vill slippa bråket som kan bli pga henne och hoppas även att hennes lite "hysteriska" sätt ska dämpas lite i och med att hormonerna och dess toppar jämnas ut - hon är oerhört intensiv vare sig det gäller att fjäska eller ge en rak höger och kan pendla snabbt mellan dessa lägen :meh:

Både den parade tiken och denna har löpt samtidigt och höglöpen har precis överlappat varandra - alltså riskerar hon att bli skendräktig igen och lite koko i skallen om det blir en valpkull i lagom tid. Lite tankevurpor på kvällskvisten - hjälp mig att spåna :)

Det finns ju medel mot skendräktighet (galastop tror jag det heter) kan du inte ge det så blir det kanske inte tjafs denna gången?

Gudars vilken trähatt jag stötte på ute. Stod och pratade med en vän, hade hunden kopplad vid sidan. Kommer förbi ett par med en amstaffblandis och bara släppte fram den utan att fråga. Jag sa helt vänligt att vi inte ville hälsa varpå de började mässa om att guuud vad hemskt att alla är så rädda för kamphundar, ja guuud vad du är farlig gumman osv osv. Deras gaggande fortsatte ett halvt kvarter vad jag kunde höra :meh: Jag bara okej?:confused:

Annars har vi haft en blöt men kul kväll på klubben, träningen gick helt ok och ingen gök till hund drog iväg på appellplan idag heller :banana:

Det finns ju medel mot skendräktighet (galastop tror jag det heter) kan du inte ge det så blir det kanske inte tjafs denna gången?
Jo det gör det, men även om jag är emot kastrering egentligen så har jag bestämt mig för att kastrera denna dam oavsett. Mycket pga hennes långa och oerhört blodiga löp (hur mycket blod kan det egentligen komma från en liten skithund på strax över 5 kg?!) . Men som sagt frågan är när :) Men Galastop kan ju vara värt att prova vid den tidpunkten så kastrering kan ske mellan löpen när det egentligen är bäst :)

Kan nämna att jag velat till och från i över ett år nu - men nu har jag bestämt mig för att hon ska bli kastrat. Men det satt långt inne :D

Funderar på om tanthunden är kräsen eller mår illa. Det är inte mycket mat som gått i idag. Däremot hårt bröd och sånt där tuggben "mot tandsten" och lite torrfoder jag hittade i skåpet. Hon har ju njurproblem och jag vet att tiden är på väg att rinna ut, men hon är pigg ute och vid träning (som hon vill) går det mesta ner, inklusive torrfodret.

Varför varför varför skaffar jag djur, framförallt hund? Jag vet hur dåligt jag kommer må när sista dagen kommer och framförallt tiden fram dit, innan man bestämt sig.
Husse kommer hem torsdag kväll, så vi ska göra lite saker som tant tycker är kul i helgen så får vi se hur tankegångarna går sen.
Fan, vill ha ett tydligt tecken så jag bara kan bestämma mig. Önskar att hon inte var så jävla pigg och glad ute (hon är mest ledsen i samband med maten) :cry:

Usch, jag vet hur det känns... Det var njurarna på vår katt också. Usch vad hon saknas.

Idag pratade min pappa om hund med mig :p Visade sig att en av hans vänners barn vill skaffa hund till deras familj, och nu undrade de om jag kunde komma med lite tips och råd inför hundköpet. Hur bra som helst tycker jag, äntligen folk som försöker ta reda på information innan de köper hund trots att de "bara" vill ha en liten söt familjehund. De hade en liten lista med favoritraser, som faktiskt var sällskapshundar allihop, så jag berättade om vilka av alternativen som har bäst hälsa, vilka som borde vara enklast att ha som familjehundar och erbjöd mig hjälpa till att hitta en bra kennel. De blev jätteglada! Nu hoppas jag verkligen att det blir ett bra hundköp där :)

Fast varför inte? Utan djur alltså - i hagarna jag tänker på syns det lätt att grindarna är öppna.
Har du missat inläggen om att en öppen grind inte alls betyder att djuren inte är där? Och det faktiska problemet med hundratals får varje år som dödas och sargas av hundar som rastas i beteshagar. Allemansrätten gäller om du INTE STÖR. Dvs det är inte en hundrastgård fritt fram att använda bara för att det är staket med en öppen grind.

Har du missat inläggen om att en öppen grind inte alls betyder att djuren inte är där? Och det faktiska problemet med hundratals får varje år som dödas och sargas av hundar som rastas i beteshagar. Allemansrätten gäller om du INTE STÖR. Dvs det är inte en hundrastgård fritt fram att använda bara för att det är staket med en öppen grind.
Såg det ang grinden sen.

Inser begränsningarna i att försöka roa en uttråkad hund som inte ska gå promenader, inte får leka och inte kan äta godis. :/

Senast ändrad:
I går kläckte sonen 10 år den fantastiska idén om att kenneln borde ha en youtubekanal. Först fick han förklara vad en youtubekanal var för något för sina fosiler till mor/styvfar. Och det lät ju käckt tyckte jag. Då....
Efter att ha svurit och slitit mitt hår (och blivit räddad till livet av @Wingates ) har jag äntligen lyckats få in hela 3 filmsnuttar. Kommer att ta mig en vecka minst att få in de filmsnuttar vi har :laugh:
Hoppas verkligen inte fiberindragnigen drar ut på tiden för blä så segt det var!

Rastat hundar i bäckmörkret med pannlampa. Och plötsligt så ser jag i lampans sken det jag alltid varit rädd för att se...två ögon som stirrar på mig i mörkret. Kan inte avgöra om de tillhör gris, rådjur, varg eller räv pga mörkret och kassa batterier. Men vi har alla arterna här.
Sen dök det upp fler ögon....då såg jag att det var rådjur. Phu :o
Jag saknar verkligen upplysta gator på kvällspromenaden.

I går kläckte sonen 10 år den fantastiska idén om att kenneln borde ha en youtubekanal. Först fick han förklara vad en youtubekanal var för något för sina fosiler till mor/styvfar. Och det lät ju käckt tyckte jag. Då....
Efter att ha svurit och slitit mitt hår (och blivit räddad till livet av @Wingates ) har jag äntligen lyckats få in hela 3 filmsnuttar. Kommer att ta mig en vecka minst att få in de filmsnuttar vi har :laugh:
Hoppas verkligen inte fiberindragnigen drar ut på tiden för blä så segt det var!

Rastat hundar i bäckmörkret med pannlampa. Och plötsligt så ser jag i lampans sken det jag alltid varit rädd för att se...två ögon som stirrar på mig i mörkret. Kan inte avgöra om de tillhör gris, rådjur, varg eller räv pga mörkret och kassa batterier. Men vi har alla arterna här.
Sen dök det upp fler ögon....då såg jag att det var rådjur. Phu :o
Jag saknar verkligen upplysta gator på kvällspromenaden.
Ni får sälja en massa valpar så du kan sätta upp lampor på tomten :idea:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka