Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har sett den ja och tydligen så ingrep inte personen som filmade eftersom hunden "vaktade" sitt byte när h*n försökte närma sigHar ni sett videon på huskyn som har ihjäl ett rådjur? Vill inte lägga upp den ifall någon inte vill titta, men den går runt facebook nu. 31k visningar på 6 timmar...
Ja? Jag hade absolut inte gått fram till en främmande hund i det läget, speciellt inte om jag redan försökt och den vaktar? Mitt liv och min kropp är värt mer än rådjurets i det läget.Har sett den ja och tydligen så ingrep inte personen som filmade eftersom hunden "vaktade" sitt byte när h*n försökte närma sig
Hemskt och oerhört klantig och ansvarslös hundrastareHar ni sett videon på huskyn som har ihjäl ett rådjur? Vill inte lägga upp den ifall någon inte vill titta, men den går runt facebook nu. 31k visningar på 6 timmar...
Att ingripa behöver inte innebära att man stegar fram och tar hunden i halsbandet. Det finns flera olika metoder för att få en "aggressiv" hund att backa utan att man kommer i fysisk kontakt med den.Ja? Jag hade absolut inte gått fram till en främmande hund i det läget, speciellt inte om jag redan försökt och den vaktar? Mitt liv och min kropp är värt mer än rådjurets i det läget.
Fast alltså. Jag vet i fan om jag skulle avbryta en okänd hund som hotar mig när den redan är igång o dödar ett byte.Att ingripa behöver inte innebära att man stegar fram och tar hunden i halsbandet. Det finns flera olika metoder för att få en "aggressiv" hund att backa utan att man kommer i fysisk kontakt med den.
Nja. Jag förstår hur du tänker, men en hund som vaktar något så värdefullt som den dessutom själv fällt skrämmer man inte genom att kasta pinnar på den.Att ingripa behöver inte innebära att man stegar fram och tar hunden i halsbandet. Det finns flera olika metoder för att få en "aggressiv" hund att backa utan att man kommer i fysisk kontakt med den.
"Kasta pinnar på den" har nog aldrig klassats som en fungerande metod för att mota bort en vaktande hundNja. Jag förstår hur du tänker, men en hund som vaktar något så värdefullt som den dessutom själv fällt skrämmer man inte genom att kasta pinnar på den.
Det är en sån sak som inte är önskvärt hos jakthundar, såna hundar ska inte avlas på, men var det ju ingen jakthund och huskeys är kända för att ha ganska mycket "urhund" i sig.
Ja, jag såg den. I Schäfergruppen. Vidrigt!!!Har ni sett videon på huskyn som har ihjäl ett rådjur? Vill inte lägga upp den ifall någon inte vill titta, men den går runt facebook nu. 31k visningar på 6 timmar...
Jag tänkte mer vad man har till hands sådär rätt upp och ner"Kasta pinnar på den" har nog aldrig klassats som en fungerande metod för att mota bort en vaktande hund
Har man tur kanske den börjar jaga pinnarna istället och kommer av sig heltJag tänkte mer vad man har till hands sådär rätt upp och ner
Sunt förnuft att inte gå fram om hunden visat "nej".Har sett den ja och tydligen så ingrep inte personen som filmade eftersom hunden "vaktade" sitt byte när h*n försökte närma sig
Misstänker att den kategorin som själva sitter med hundar som är benägna att agera som hunden på filmen kommer att besitta attityden att "min hund skulle aaaaaldrig..." oavsett vad. Jag undrar var hundrastaren är någonstans. Om hunden sprungit så pass långt iväg från vederbörande att h*n inte hunnit dit än/inte kan hitta hunden, eller om inte ens rastaren vågar närma sig utan står en bit bort någonstans och tittar på.Sunt förnuft att inte gå fram om hunden visat "nej".
Man kan tycka att det är makabert att filma när det inte går att avbryta men det är samtidigt bra som bevis. Hundrastaren ska skämmas å det grövsta över sin oaktsamhet och förtjänar ett åtal.
Det är vidrigt att se klippet men tyvärr behöver en del hundägare en tankeställare. Tyvärr tror jag inte det går in hos dom som behöver den.
Jävla fasoner att censurera bilderna. Om det är nått som kan få folk att tänka till så är det ju att se konsekvenserna av en lös hund på fel plats. Jag har så många vänner som fått sina tamdjur fullständigt styckade av hundar, blir vansinnig när jag ser att folk rastar hundar lösa i fårhagar.Och det här hände för två dagar sedan.
http://www.expressen.se/nyheter/anna-karins-renar-bets-blodiga-av-hundar/
Jävla fasoner att censurera bilderna. Om det är nått som kan få folk att tänka till så är det ju att se konsekvenserna av en lös hund på fel plats. Jag har så många vänner som fått sina tamdjur fullständigt styckade av hundar, blir vansinnig när jag ser att folk rastar hundar lösa i fårhagar.
Hela.Jävla.Tiden. Och under jaktsäsongen rivs det mängder med får av jakthundar som antingen är helt outbildade men släppta ändå, eller bara är helt utom kontroll.Gör folk det??
Jag skulle bara komma på tanken om jag dels kunnat fråga om lov och sen visste att inga får fanns där.