Jodå, idag.Hoppas inte hunden ska tävla kommande månad...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jodå, idag.Hoppas inte hunden ska tävla kommande månad...
Jodå, idag.
Ingen aning hur fallet var, vet bara att ägaren skrev "antiinflammatoriskt utan karens" och det fick mig att hajja till. Visst ska man anmäla men.. Då blir man hatad. Är det värt det? Hade du anmält? Skulle jag anmäla varenda gång jag visste att en karenslagd hund tävlade så skulle jag inte göra annat än att anmäla.. Jag har anmält en gång, men sen tröttnade jag för det händer typ dagligen..Om man vill vara korrekt bör man ju maila tävlingsarrangören (och SBK/SKK?) så har de möjlighet att kolla upp det (eller skita i det...).
Kanske var det också så att hundens analsäckar spolades med desinficerande lösning och djurägaren tolkade det som antiinflammatoriskt? Man får ju hoppas att det var så.
Går det inte att vara anonym?Ingen aning hur fallet var, vet bara att ägaren skrev "antiinflammatoriskt utan karens" och det fick mig att hajja till. Visst ska man anmäla men.. Då blir man hatad. Är det värt det? Hade du anmält? Skulle jag anmäla varenda gång jag visste att en karenslagd hund tävlade så skulle jag inte göra annat än att anmäla.. Jag har anmält en gång, men sen tröttnade jag för det händer typ dagligen..
Ingen aning hur fallet var, vet bara att ägaren skrev "antiinflammatoriskt utan karens" och det fick mig att hajja till. Visst ska man anmäla men.. Då blir man hatad. Är det värt det? Hade du anmält? Skulle jag anmäla varenda gång jag visste att en karenslagd hund tävlade så skulle jag inte göra annat än att anmäla.. Jag har anmält en gång, men sen tröttnade jag för det händer typ dagligen..
Tyvärr är det även namnet på en "hundras" som iaf inte är godkänd i sverige där målet är att få fram löjligt stora schäfrar.Åh vad roligt @Voff Shiloh är ett väldigt fint namn också
Tyvärr är det även namnet på en "hundras" som iaf inte är godkänd i sverige där målet är att få fram löjligt stora schäfrar.
Vi känner här att vi vill inte ha några missuppfattningar om att detta är en schäfer och inte en Shiloh så vi kommer nog att ha en liten justering i namnet till vardags
Ja det är det.Ah, det visste jag inte. Men det är verkligen ett fint namn trots det
Ja, jag har också svårt att hålla tyst. Får sitta på mina händer! Har bestämt mig för att inte ifrågasätta mer, det jag hittills ifrågasatt har tydligen varit too much Det är svåååårt.. Så att fråga personen helt oskyldigt går inte när det är jag, folk anar ugglor i mossen direktOm jag var på det humöret kanske jag hade skickat iväg ett "anonymt tips" men jag hade nog frågat personen öppet (så att alla ser) vad det är för spännande preparat som användes. Frågat på ett helt oskyldigt sätt, inte på ett ifrågasättande vis.
Jag har svårt att hålla tyst när det kommer till sånt liknande saker. Alltså så svårt att det typ tog upp all min tid. Nykter Facebookist nu sedan exakt 2 år tillabaka
Fast även om det står på förpackningen att det inte är karens, så har det inget med SKK att göra - dom har egen lista på vilka mediciner/preparat dom har karens förNu kan jag vara helt ute och cykla här, vad som är antiinflammatoriskt och inte (och även vad ni menar). Men min hund fick tidigare Carprodyl mot sin artros, det skulle vara antiinflammatoriskt och smärtlindrande. Det var ingen karens på det, enligt lappen som klistras på förpackningen när man hämtar ut recept.
Fast även om det står på förpackningen att det inte är karens, så har det inget med SKK att göra - dom har egen lista på vilka mediciner/preparat dom har karens för
Finurlar på om jag ska tävla 1:e maj och om det isåfall blir i Falsterbo eller Söderåsen. För övrigt fattar jag inte att det här lilla fluffet fyller fyra imorgon