Uppdatering och snackistråd 4

Då blev det en hund i present. Om 5 veckor anländer lilla Shiloh från Tyskland. Hon är i dag 11 veckor och 2 dagar. Färgen är svart med lite brunt på benen mm och hon beskrivs som frammåt, öppen och socialt tillgänglig.
Om vår tik går tom...hoppas vid min gud inte...så blir Shiloh min kommande träningskompis. Men helst vill jag ju ha en valp från vår tik..isf får sambon ta Shiloh.

Spännande! Grattis på födelsedagen förresten ;)
Hoppas verkligen att er tik är dräktig också.

Såhär på kvällskvisten kommer jobbiga tankar fram. Lilla hunden är hos min lillasyster ikväll då hon är hundvakt. Det var inte längesen de fick låta sin egna vovve somna in och det är just där mina tankar är ikväll, när man sitter hemma själv och har tråkigt. Fruktar den dagen så det gör ont. :cry:

Förlåt om jag kommer med ett deppigt inlägg här.

Filimon har varit som ett jäkla brandlarm hela kvällen och när vi skulle gå ut för kvällskissen så var han som en stor bånglig valp som glömt hur man går i koppel. Drog till höger och vänster, vägrade gå ordentligt, fick tokryck och skulle rusa runt mig, skulle "anfalla" godispapper och annat skräp på vägen, försökte bogsera mig rakt ut i gatan för att där var en kanin på andra sidan.

Lugnet när paltkoman infann sig efter kvällsmaten var efterlängtat...

Såhär på kvällskvisten kommer jobbiga tankar fram. Lilla hunden är hos min lillasyster ikväll då hon är hundvakt. Det var inte längesen de fick låta sin egna vovve somna in och det är just där mina tankar är ikväll, när man sitter hemma själv och har tråkigt. Fruktar den dagen så det gör ont. :cry:

Förlåt om jag kommer med ett deppigt inlägg här.
Usch, känner så väl igen tankarna :(
Det värsta med att vara hundägare.

Dessutom är väl inte tråden till bara för positiva saker, så du behöver inte be om ursäkt för deppigt inlägg.

12936483_10153654494253666_8654892452944899286_n.jpg

Jag drar ut lamm, och Fridolf hejar på. Han älskar verkligen lammen.

Vi har stannat for natten i New Mexico, torrt okenlikt landskap dar hundarna har sprungit i "graset" (mycket torrt och manga taggiga vaxter) och da lyckades jag :angel: skramma upp en kanin. Med sikte pa kaninen drog tva rottisar och det behovdes tva inkallningar, den andra med "rosten". :rage: Men da vande de i luften och kom direkt. "Phu..."
Jag tar dem sallan losa samtidigt pa nya stallen men jag ville in igen da oknen blir sa kall pa kvallen och natten. Det var rena turen att inte Diva fick fnatt ... sa nu blir det min normala regel igen. BARA losa tillsammans dar jag vet exact vad som finns och dar de kanner igen sig. Tank om de tagit 'Roger Rabbit'? :arghh: Hade en tagit den hade det sakert blivit brak om bytet ocksa:cautious:

Tänkte promenera en ny väg till klubben idag. Den tråkiga asfaltsvägen tar typ 1h och 15 min, så jag tittade på google maps och upptäckte att man borde kunna gå en skogsväg som enligt mätningar var cirka 7km. 1 och 1/2 h tänkte jag optimistiskt. 2 och 1/2 timme tog det...

Det var en fin väg :) Och gubben var fräsch idag, jag bar honom en liten bit på slutet bara. När vi väl kom till klubben kände jag mig inte sådär oerhört sugen på att träna... Satte upp en minibana med rallyskyltar och övade sen mest kontakt. Därefter en kvart passivitet innan vi gick till bussen. Nu har hundarna däckat här hemma.

Fråga gärna personen vilket preparat det var, är ju jättebra om alla med tävlingshundar vet om vad man ska använda! :)

:cool::grin::meh:
Tänkte göra det först, skulle vara spännande att höra svaret. Men sen bestämde jag mig för att hålla käften, vissa saker är inte värda allt skit man får ta efteråt ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka