Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Google translate översätter då inget av orden till potatis iafIngen här som är bra på danska?
Jag satt o letade runt lite för o se om det gick o få tag i Arions lax och risfoder med det gamla innehållet, och lyckades surfa in på arions danska sida.
De har en bild på nya säcken, men jag förstår verkligen inte om de har potatis i eller inte. Ingrediensförteckningen ser ut såhär:
INGREDIENSER
Ris 50%, laks 29% (tørvejet), fedt fra laks, hydroliseret lakseprotein, ærter, roemasse, raffineret cellulose, calciumcarbonat, tørgær, mineralsalt, lakseolie, decalcium fosfat, kaliumchlorid, grøn te, chondroitin sulfat, glucosamin, F.O.S., M.O.S., vindruekerner,rosmarin.
Medans det på svenska sidan står:
Ris (47%), lax (torkad 29%), animaliskt fett, ärtor, bryggerijäst, hydrolyserat laxprotein, betmassa, potatis, fiskolja, salt, dikalciumfosfat, kalciumkarbonat, grönt te, F.O.S.(frukto-oligosackarider), M.O.S.(mannan-oligosackarider), druvkärnor och rosmarin
Eller kan det vara så att det är olika innehåll i olika länder?
Kanske är enklast att maila de i danmark, men lär ju inte få nåt svar ikväll så tänkte att jag kunde passa på att fråga här först
Ingen här som är bra på danska?
Jag satt o letade runt lite för o se om det gick o få tag i Arions lax och risfoder med det gamla innehållet, och lyckades surfa in på arions danska sida.
De har en bild på nya säcken, men jag förstår verkligen inte om de har potatis i eller inte. Ingrediensförteckningen ser ut såhär:
INGREDIENSER
Ris 50%, laks 29% (tørvejet), fedt fra laks, hydroliseret lakseprotein, ærter, roemasse, raffineret cellulose, calciumcarbonat, tørgær, mineralsalt, lakseolie, decalcium fosfat, kaliumchlorid, grøn te, chondroitin sulfat, glucosamin, F.O.S., M.O.S., vindruekerner,rosmarin.
Medans det på svenska sidan står:
Ris (47%), lax (torkad 29%), animaliskt fett, ärtor, bryggerijäst, hydrolyserat laxprotein, betmassa, potatis, fiskolja, salt, dikalciumfosfat, kalciumkarbonat, grönt te, F.O.S.(frukto-oligosackarider), M.O.S.(mannan-oligosackarider), druvkärnor och rosmarin
Eller kan det vara så att det är olika innehåll i olika länder?
Kanske är enklast att maila de i danmark, men lär ju inte få nåt svar ikväll så tänkte att jag kunde passa på att fråga här först
Google translate tänkte jag inte ens påGoogle translate översätter då inget av orden till potatis iaf
Mysko!Google translate tänkte jag inte ens på
Men alltså, jag blir inte klok på det. När jag kollade vidare på lax & ris medium breed, på danska sidan, står katroffel (vilket jag antar är potatis) med som ingrediens. Men inte på large breed.
Kan det vara så att det är skillnad mot svenska innehållet då?Jag kan det språket (avatar hästen är DK import bla) nej,det finns inget om potatis i DK förteckningen
Ja det är helskumt. Å jag blir bara mer och mer förvirrad :SMysko!
Det borde ju inte skilja men det kan ju göra det,jag hade mailat dom.Kan det vara så att det är skillnad mot svenska innehållet då?
I så fall är jag beredd att åka till danmark o köpa hem en massa säckar så hundstackarn slipper äta allergifodret som hon inte tycker om alls.
Och nej det har dom inteDet borde ju inte skilja men det kan ju göra det,jag hade mailat dom.
Har danska zooplus Arion? Dom skickar nämligen hit.
Jag drog iväg ett mail. Förhoppningsvis får jag svar nästa vecka nångång. Men vågar inte hoppas allt för mycket.Det borde ju inte skilja men det kan ju göra det,jag hade mailat dom.
Har danska zooplus Arion? Dom skickar nämligen hit.
Det är ju jäkla mysko att mängden ris skiljer 3 procentenheter mellan Danmark och Sverige?Jag drog iväg ett mail. Förhoppningsvis får jag svar nästa vecka nångång. Men vågar inte hoppas allt för mycket.
Petworld har Arion såg jag, de är väl också i danmark. Men.. På deras sida står ingen ingrediensförteckning alls. Så jag vågar inte beställa.
Jag tycker de kunde skrivit kartoffel istället för att krångla till det i så fall. Det har de ju gjort på samma foder fast för small och medium raser.raffineret cellulosa kanske man kan skriva istället för potatis, men varför har man druvkärnor i ett hundfoder?
Den biten tänkte jag inte ens på. Det är iofs mitt minsta bekymmer, för min del får det finnas massor med ris så länge hundskrället tål matenDet är ju jäkla mysko att mängden ris skiljer 3 procentenheter mellan Danmark och Sverige?
Ramlar det ut lite ris på vägen hitDet är ju jäkla mysko att mängden ris skiljer 3 procentenheter mellan Danmark och Sverige?