Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mötte en springande hare på vägen hem från min mor. Aysu gick i flexi men var jätteduktig och stannade innan det tog slut, sedan vände hon och kom till mig för att få godis när jag berömde henne. Skönt att se att det fungerar även när valpen är med! Valpen drar ju i kopplet mest hela tiden och tyckte det var festligt med en hare, men även hon riktade uppmärksamheten direkt mot mig när hon förstod att det vankades godis. Skönt att det än så länge är lätt att få henne att få fokus på mig. Hoppas att det håller i sig! Fast det är klart, lyssnar jag på vänner och bekanta är det bara ren tur de gånger mina hundar inte drar som galningar mot vilt... (ja, jag är lite bitter, jag skulle vilja skriva om mina duktiga hundar i ett facebookinlägg men orkar inte med folks fjantiga reaktioner :meh: )

Ingen här som är bra på danska?
Jag satt o letade runt lite för o se om det gick o få tag i Arions lax och risfoder med det gamla innehållet, och lyckades surfa in på arions danska sida.
De har en bild på nya säcken, men jag förstår verkligen inte om de har potatis i eller inte. Ingrediensförteckningen ser ut såhär:
INGREDIENSER
Ris 50%, laks 29% (tørvejet), fedt fra laks, hydroliseret lakseprotein, ærter, roemasse, raffineret cellulose, calciumcarbonat, tørgær, mineralsalt, lakseolie, decalcium fosfat, kaliumchlorid, grøn te, chondroitin sulfat, glucosamin, F.O.S., M.O.S., vindruekerner,rosmarin.

Medans det på svenska sidan står:
Ris (47%), lax (torkad 29%), animaliskt fett, ärtor, bryggerijäst, hydrolyserat laxprotein, betmassa, potatis, fiskolja, salt, dikalciumfosfat, kalciumkarbonat, grönt te, F.O.S.(frukto-oligosackarider), M.O.S.(mannan-oligosackarider), druvkärnor och rosmarin
:confused:
Eller kan det vara så att det är olika innehåll i olika länder?
Kanske är enklast att maila de i danmark, men lär ju inte få nåt svar ikväll så tänkte att jag kunde passa på att fråga här först :p

Jag satt o letade runt lite för o se om det gick o få tag i Arions lax och risfoder med det gamla innehållet, och lyckades surfa in på arions danska sida.
De har en bild på nya säcken, men jag förstår verkligen inte om de har potatis i eller inte. Ingrediensförteckningen ser ut såhär:
INGREDIENSER
Ris 50%, laks 29% (tørvejet), fedt fra laks, hydroliseret lakseprotein, ærter, roemasse, raffineret cellulose, calciumcarbonat, tørgær, mineralsalt, lakseolie, decalcium fosfat, kaliumchlorid, grøn te, chondroitin sulfat, glucosamin, F.O.S., M.O.S., vindruekerner,rosmarin.

Ris (47%), lax (torkad 29%), animaliskt fett, ärtor, bryggerijäst, hydrolyserat laxprotein, betmassa, potatis, fiskolja, salt, dikalciumfosfat, kalciumkarbonat, grönt te, F.O.S.(frukto-oligosackarider), M.O.S.(mannan-oligosackarider), druvkärnor och rosmarin
Kanske är enklast att maila de i danmark, men lär ju inte få nåt svar ikväll så tänkte att jag kunde passa på att fråga här först :p
Google translate översätter då inget av orden till potatis iaf :angel:

INGREDIENSER

Jag kan det språket (avatar hästen är DK import bla) nej,det finns inget om potatis i DK förteckningen

Google translate översätter då inget av orden till potatis iaf :angel:
Google translate tänkte jag inte ens på :o

Men alltså, jag blir inte klok på det. När jag kollade vidare på lax & ris medium breed, på danska sidan, står katroffel (vilket jag antar är potatis) med som ingrediens. Men inte på large breed.

Jag kan det språket (avatar hästen är DK import bla) nej,det finns inget om potatis i DK förteckningen
Kan det vara så att det är skillnad mot svenska innehållet då?
I så fall är jag beredd att åka till danmark o köpa hem en massa säckar så hundstackarn slipper äta allergifodret som hon inte tycker om alls.

Kan det vara så att det är skillnad mot svenska innehållet då?
I så fall är jag beredd att åka till danmark o köpa hem en massa säckar så hundstackarn slipper äta allergifodret som hon inte tycker om alls.
Det borde ju inte skilja men det kan ju göra det,jag hade mailat dom.
Har danska zooplus Arion? Dom skickar nämligen hit.

Det borde ju inte skilja men det kan ju göra det,jag hade mailat dom.
Har danska zooplus Arion? Dom skickar nämligen hit.
Jag drog iväg ett mail. Förhoppningsvis får jag svar nästa vecka nångång. Men vågar inte hoppas allt för mycket.
Petworld har Arion såg jag, de är väl också i danmark. Men.. På deras sida står ingen ingrediensförteckning alls. Så jag vågar inte beställa.

Jag drog iväg ett mail. Förhoppningsvis får jag svar nästa vecka nångång. Men vågar inte hoppas allt för mycket.
Petworld har Arion såg jag, de är väl också i danmark. Men.. På deras sida står ingen ingrediensförteckning alls. Så jag vågar inte beställa.
Det är ju jäkla mysko att mängden ris skiljer 3 procentenheter mellan Danmark och Sverige?

Nej, nej, nej, nej....
Gammeltiken har börjat fälla underull. Det är i tidigaste laget och kan betyda att löp är på G.
INTE LÖPA NU!!
Hon ska ju löpa i april (och paras)
Vill verkligen inte stå med TVÅ kullar samtidigt här hemma. Inte ens för några veckor:nailbiting:

Malte ligger här i godan ro och sussar medans jag gör pappersarbete (flyttar stamtavlor och utställningsresultat till dödpärmen, inte kul) och har inte minsta aning om vad som komma skall :D Om han visste skulle han nig slitit sig på morgonpromenaden och dränkt sig i ån :laugh:
rs7ZwyZ.jpg

Det är ju jäkla mysko att mängden ris skiljer 3 procentenheter mellan Danmark och Sverige?
Den biten tänkte jag inte ens på. Det är iofs mitt minsta bekymmer, för min del får det finnas massor med ris så länge hundskrället tål maten :p
Fast det står inget om animaliskt fett i den danska innehållsförteckningen heller. Vilket det gör i svenska.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
184
· Visningar
8 718
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 059
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 023
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar