Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skaffade just en bokharbinda i början när jag bodde där jag bor, men det växte så oerhört långsamt (trots att den ska vara snabbväxande !) så den lilla ynkliga saker åkte väck och ersattes med (från skogen) uppdraget vildvin.....ack så jag ångrar mig :nailbiting: den växer hysteriskt och tar över allt :p

Ojdå! Jag är rätt hoppfull för min, den var en ynklig liten 70krs sak på ett par dm när jag plonkade ner den, en månad senare var den uppe på övervåningen och har brett ut sig i alla fall 3m. Visst, gles och liten än, men jag tycker den borde jobba på bra när den får en hel sommar på sig... :nailbiting:

Jaha, jag började dagen med en två timmar lång promenad, därefter passade jag på att storstäda eftersom hundarna sov. Nu är jag trött. Valpen är uttråkad. Jag hopppas lite att hon bara är hungrig, jag orkar inte försöka övertala henne att vara lugn..

Suck, herr pudel mår inte helt hundra igen :(

Han hade ju akut pankreatit för några månader sen. Igår när jag låg i soffan och kliade/masserade så märkte jag att han reagerade på samma ställe som sist :(

Han är lite uppdragen i buken, och svansen hänger (iallafall inomhus) men han dricker, äter, kissar och bajsar... Ska testa ge han skonkost i nå dag och blir det inte bättre så får vi åka in igen...

/pepp som ringde sin mor och grät förtvivlat i morse....

Ja :( får se om jag kanske får testa byta till veterinärfoder istället. Då bryter ju dock hans allergi ut istället...
Här kanske du kan hitta något?
https://groups.yahoo.com/neo/groups/K9Kitchen/info
http://www.monicasegal.com/

Jag har inte packat upp mina böcker än, annars hade du kunnat få låna M.S. bok av mig. Du kan ju söka på yahoo gruppen o se vad andra skrivit tidigare om pancreatit, vill minnas att det tagits upp flera ggr. Har för mig att rådet är egentillagad mat (ej rå) men minns inte vilka inehåll kosten skall bestå av.

mvh

Heh! Märkte nu att Ebrah slickade massor på ett litet ställe på benet. Tittade vad hon pysslade med och hittade ett långt sår... Undrar hur jag kan ha missat att hon fått det!

-----
Ok, vid en närmare titt så är det inte så långt. Det verkar vara ytligt också och har sårskorpa. Lite rött runtom, men inget överdrivet. Gjorde rent i alla fall och ska hålla lite koll på det.

Senast ändrad:
Är pricken allergisk redan ifrån början? :p
Nej, min valp som jag hämtar på fredag ska fortsätta äta det hon har ätit hos uppfödaren ;) Men jag tänker långsiktigt, till den dagen jag själv börjar föda upp. Vill undvika kyckling av flera orsaker och lamm verkar vara riktigt äckligt. Alla hundar jag känner verkar rata lamm :rofl: Så därför funderade jag på om det fanns något annat.. JWB finns ju, men nu när dom slutar i Sverige så antar jag att även uppfödarklubben försvinner. Och en sådan vill jag gärna ha, tycker det är så smidigt med valppaketen så valparna får med sig "rätt" foder..

Nej, min valp som jag hämtar på fredag ska fortsätta äta det hon har ätit hos uppfödaren ;) Men jag tänker långsiktigt, till den dagen jag själv börjar föda upp. Vill undvika kyckling av flera orsaker och lamm verkar vara riktigt äckligt. Alla hundar jag känner verkar rata lamm :rofl: Så därför funderade jag på om det fanns något annat.. JWB finns ju, men nu när dom slutar i Sverige så antar jag att även uppfödarklubben försvinner. Och en sådan vill jag gärna ha, tycker det är så smidigt med valppaketen så valparna får med sig "rätt" foder..
Har också upptäckt att hundarna tycker illa om ullkofta,fast jag kan förstå dom, vem fan vill äta mat som luktar blöta lovikavantar :yuck:

Sista kursdagen på ringsekreterarutbildningen imorgon! ( sen ska bara provet klaras, och alla elev/aspiranttjänstgöringar:p)
Oj vad svårt , fast framförallt roligt, det är med alla regler man ska hålla koll på!
Har dessutom lärt mig otroligt mycket om hundar i allmänhet då hela gänget (förutom lilla jag då) består av uppfödare, och det är så härligt och intressant att höra om allt de har att berätta om:D

Lite tråkigare är att Lex verkar ha gjort illa en tå.. den ser ut som vanligt och han stödjer på den. Men man ser en liiiten tvekan i stegen, och han visar att det är obehagligt om jag känner försiktigt på tån. Får bli att ringa veterinären på måndag om det inte blivit något bättre under morgondagen.

och mina älskar lamm över allt annat - i färsk form i alla fall :D

Idag har jag och Dahlia debuterat i freestyle klass ett - och det med bravur måste jag säga!
Uppflytt med höga poäng, fina domarkommentarer och en plats 4 av 52 startande ekipage. Temat för vårat program var Trollkarlen av Oz :) :p

Nu funderar jag på att starta även heelwork tillsammans med Dahlia och vi ska dessutom försöka få två uppflytt till i freestyle så vi får freestylediplom!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
184
· Visningar
8 779
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 059
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 023
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar