Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jamen en timme eller så är helt okej:)
De är ju bedårande när öronen står åt alla håll.
Ja de där öronen lever verkligen sina egna liv i början. På en av våra tikar förblev öronen så där knasiga. Supercharmigt:love:
Men vi fick stryka henne ur aveln pga hennes fladderöron.

Kanske inte en så jätterolig snackis/uppdatering men...

Jag är så jäkla trött på min rabiata mördar-collie :(:rage: Vi har kämpat jättelänge med att få ordning på kontakten sinsemellan och att man inte behöver vrålskäll alá stå på bakbenen och hänga som en tok i kopplet. Vi har kommit en lång väg! Igår till exempel var jag super nöjd med honom för då skällde han inte på en endaste grej (här snackar vi hund som skäller/skällde och gjorde utfall mot cyklar, hundar, bilar, människor, andra djur) men idag kändes det som att det bara brast totalt. :cry: Tror vi får börja om på noll igen... Nä usch nu ska jag dra täcket över huvudet och gömma mig.

Känner så väl igen känslan, ibland har man lust att binda upp hunden i ett träd och gå hem och börja med knyppling i stället. Det verkar kräva mindre tålamod...
Precis som andra skrivit så kommer alltid bakslag i träningen och igår verkar du ju haft en situation som även hundar som vanligtvis är lugna vid hundmöten skulle gått igång på. Själv var jag stolt som en tupp efter min promenad med lillgrisen igår eftersom hundmötena gått super trots att vi blev rejält utskällda vid ett tillfälle. Jag bara längtade efter att gå in och meddela husse om vilken duktig hund vi har - när han fick syn på grannens katt på gatan och började vrålskälla och jag inte fick tyst på honom. Lite svårt att skryta för husse när han hört den ankomsten. :banghead:

Rover är den som SVÄLTER av hundarna och står och glor på oss upp till en timme innan det är dags för mat. Bentley tar det lugnt och litar på att vi inte glömmer bort dem men när skålarna börjar fyllas på kommer han bokstavligt talat i självsvängning. :rofl: (Han darrar av förväntan när det är dags för träning också.)

Igår filmade jag, om man har volymen någorlunda hög så hör man hur hans tänder skallrar.

Känner så väl igen känslan, ibland har man lust att binda upp hunden i ett träd och gå hem och börja med knyppling i stället. Det verkar kräva mindre tålamod...
Precis som andra skrivit så kommer alltid bakslag i träningen och igår verkar du ju haft en situation som även hundar som vanligtvis är lugna vid hundmöten skulle gått igång på. Själv var jag stolt som en tupp efter min promenad med lillgrisen igår eftersom hundmötena gått super trots att vi blev rejält utskällda vid ett tillfälle. Jag bara längtade efter att gå in och meddela husse om vilken duktig hund vi har - när han fick syn på grannens katt på gatan och började vrålskälla och jag inte fick tyst på honom. Lite svårt att skryta för husse när han hört den ankomsten. :banghead:

Känner igen det där! Händer oss då och då också :meh:

Hur gammla är dina hundar förresten?

Känner igen det där! Händer oss då och då också :meh:

Hur gammla är dina hundar förresten?

Min gamla hund är 10, fyller 11 i vår. Han har haft problem med hundmöten hela livet som jag aldrig riktigt fått bukt med.
Den yngre är 3 år och han är mer normal(:D), med lite hjälp och påminnelser går han fint vid sidan även om han gärna ger ifrån sig något skall, särskilt om han går upp i varv.

Under ett par timmar på förmiddagen var jag i skogen och letade efter vår lilla katt som blev synlig igår. Har varit där och lagt ut mat och hoppas att han stannar i det området han blivit synlig i. Han har tagit sig ca 2 km genom skogen till ett område med 4-5 hus. I natt var det -11 och han som är innekatt har ingen direkt vinterpäls. Han hade inget direkt hull när han försvann för 1½ vecka sen heller :cry:

Efter det åkte jag vidare för att väga barbamamma. 3 hekto hade hon gått ner. Så totalt ett halvkilo på 2 veckor. Tycker det ser mer ut. Hon har fått en midja igen, buken är uppdragen och bröstkorgen mer framträdande. Hon har mao fått en kropp. Inte en klump. Nuvarande vikt 37,2 kg. Nästa vecka ska den där 7:an ha blivit en 6:a!!!

På hemvägen efter besökt vågen, stannade jag till vid grustaget och gick en trekvart med hundarna där. Blev inte ens 4 km men de rörde ganska mycket på sig och backarna var jobbiga.

Nej, nej, nej, nej....
Gammeltiken har börjat fälla underull. Det är i tidigaste laget och kan betyda att löp är på G.
INTE LÖPA NU!!
Hon ska ju löpa i april (och paras)
Vill verkligen inte stå med TVÅ kullar samtidigt här hemma. Inte ens för några veckor:nailbiting:
Nu känner ju ni er hund bäst såklart, men här hemma är fällning 2 mån innan löp standard.

Jag som trodde att schäfern fäller året runt ;)
Nja. Mellan fällperioderna (2 ggr per år) är det faktiskt ganska lugnt. Visst...lite ull blir det men inte ens jag som är ganska pedantisk dammsuger varje dag trots 2-3 schäfrar i huset.
Nu med bara barbamamma hemma dammsuger jag max 2 ggr i veckan :up:

Nja. Mellan fällperioderna (2 ggr per år) är det faktiskt ganska lugnt. Visst...lite ull blir det men inte ens jag som är ganska pedantisk dammsuger varje dag trots 2-3 schäfrar i huset.
Nu med bara barbamamma hemma dammsuger jag max 2 ggr i veckan :up:

Jag är inte ens litegrann i närheten av pedantisk och har bara en schäfer. Jag dammsuger ett par gånger om dagen numera... :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
7 8 9
Svar
179
· Visningar
8 639
Senast: Trott
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 059
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 023
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare