Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sällar mig till skaran med lillfingerfrakturer.
Spiralfraktur på metakarpalben 5 i början av december.
Gör fortfarande djävulskt ont emellanåt. :arghh:

Stackare. Jag tror att jag hade tur och råkade ut för en lättare fraktur. Det gör redigt ont ändå så jag känner verkligen med dig.

Sol ute idag och jag hade lite kortare arbetsdag än vanligt :banana: Såå vi åkte till skogen, hundarna kunde vara lösa, kameran var med och efter en timme kände jag att vi nog skulle kunna bosätta oss där i skogen. Det var så otroligt underbart ute och hundarna var lika glada som mig :love: Ibland när jag kallade in dem så hade vi pusskalas istället för godisstund. Livet kändes verkligen perfekt då, när vi var samlade i en vacker, folktom skog och bara myste.

Totalt blev det två timmar där i skogen. Nu har vi kommit hem, hundarna har ätit och Ebrah har toksomnat i sängen. Dags för mig att städa :cautious: Kommer kännas riktigt bra ikväll hoppas jag.

Jag må ha dåligt tålamod, det är trots allt bara tisdag, men jag har fortfarande inte fått nåt svar från de där danskarna :mad:. Hur svårt kan det vara att kolla upp en ingredienslista?

För övrigt så tog jag en långpromenad med Ixi och alla fyra ungarna igår. Eller ja, lång var den väl egentligen inte, bara 4,6 km. Men för någon som knappt kunnat gå senaste året utan att svära långa ramsor om att bäckenet är en värdelös kroppsdel, så är jag faktiskt riktigt imponerad över att vi tog oss runt på en timme. Trots att tvååringen skulle envisas med att gå själv imellanåt. Och hårbollen verkade rätt nöjd med, så snart kanske vi kan sätta igång med ordentligt med motioneringen/bantningen av oss båda. Idag kan jag knappt röra mig så ska kanske inte jubla riktigt än :D

Valpen tog visst med sig halva skogen hem... Vet inte hur många små pinnar, granbarr osv jag hittat i hennes päls sedan vi kom hem. Nu efter att ha städat så ser jag en till pinne i pälsen :p nåja, hon har haft kul i alla fall! Funderar på om jag ska gå till morsan senare eller strunta i det idag och bara rasta hundarna runt huset..

Va faaan skjuts det idag för? Smäller som attans o eftersom det är mörkt är det inte jakt. Olycklig, skakande Leon vankar avv o an, förutom när han försöker bryta sig ut.
:rage::cry::rage:

1. Som jag trodde då.. Har aldrig behövt testa som tur är :D
3. Men större chans att överleva.. Tror jag. Jag har överlevt alla gånger :D
3 Jag har också överlevt dom gångerna,men man är ju envis så det är sista utvägen,för häst fan ska ju lyda........korkad ryttar mentalitet

:eek::eek::eek:
1. Hur välter man den? :cautious:
2. Du kunde ha dött när du välte den :cautious:
3. Varför inte bara hoppa av? :cautious:
4. Ridsport är livsfarligt. :cautious:

1. Han stegrade, jag drog i högertygeln, han tappade balansen och välte. (Fick antagligen frakturen när han rätade ut halsen på väg ner.)

2. Jag landade på fötterna :D Jag hann med en snabb riskkalkyl och insåg att välta var min bästa chans.

3. Det är inte en snäll häst. Den som han kastade av någon vecka innan jag red sparkade han i ansiktet efter att hon landat. Det är svårt att sparkas när man sitter ner :angel:

4. Ja! Nu blir det fan ingen mer ridsport på ett tag. Jag är lite för oersättlig för att ta den risken.

Å, kurser, jag saknar den tränare vi gått kurs för, hon har lagt ner sin verksamhet. Jag har varit jättefeg när det gäller kurser, men denna tränare vågade jag testa att gå med min (då halvgamla, nu kanske gamla, och småarga) hund på s.k. balanspromenader. Fick förtroende för tränaren och gick ett par kurser till, och även några socialträffar. :) Men nu jobbar hon med annat. Nå, nu är min hund nästan 11 år och kan få pensionera sig från kurser, men en och annan dagträff hade vi gott kunnat åka på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
7 8 9
Svar
178
· Visningar
8 628
Senast: ii-ssa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 059
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 023
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar