Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den lilla såg ju nästan glad ut iaf! Jag trodde min skulle lämna in när hon fick tvångsbada.Hundbad idag
Rädda mig
Obefintliga muskler
Nästan torr
Paus i föningen
Tillräckligt ren
Nämen stackars hundDen lilla såg ju nästan glad ut iaf! Jag trodde min skulle lämna in när hon fick tvångsbada.
Sitter och släktforskar lite, försöker se var de närmsta Zala-släktingarna finns förutom i Ebrahs kull då. DET FINNS JU FÖR SJUTTON INGA. Zalas bror blev pappa till några kullar. Någon enstaka av dem fick sedan någon kull, men de hundarna har sedan inte fått några avkommor alls. Zalas andra syskon har inga avkommor. Zala själv fick 7 valpar. En av tikarna behöll kenneln och det är hon som är mamma till Ebrah, en hane i Finland har blivit pappa till 4 kullar där det nog avlats vidare på några, men det mesta verkar ha blandats med hundar jag har noll och inget intresse av, av olika orsaker.
Ska kika lite på vad Zalas halvsyskon har för eventuella barnbarn osv i all oändlighet tills jag fått koll på allt. Men ja, jag blir så deppig när det känns som om min Zala och allt bra med henne bara försvinner ut i ingenting. Visst, det finns såklart bra salukis som inte har någon koppling till Zala, men ja... Det känns inte riktigt som samma sak.
Jag kanske bara är fånig eller saknar min tant lite för mycket...
Duktig Monster! Och @MonstermomInte för att förminska hundens insats (), men jag hoppas karln inte bara släppte iväg fyllskallen efter en kram och ett tack?
(Note to self: Monster ligger efter. Det enda han har räddat på liknande vis var en iller(?) i en brunn, det duger inte längre! )
Äsch, om han har en kamplust från början kan du omöjligt sabba den helt. För du har väl inte strykt upp hunden varje gång han vill kampaIdag känner jag mig som världens sämsta hundförare, allt gick skit på träningen (tur att Ammo är glad ändå) och det känns som jag sabbat hans kamplust helt. Eller så vill han bara inte kampa med mig.
Känner mig oavsett ledsen och frustrerad. Mög.
Hah, nej det har jag verkligen inte gjort. Och det verkar som att han vill kampa ända tills han har kampdutten/kudden i munnen :/Äsch, om han har en kamplust från början kan du omöjligt sabba den helt. För du har väl inte strykt upp hunden varje gång han vill kampa
Ammo är stor pojke nu och vill kampa som en sådan. Fram med figgen och sluta dutta matte
Hur menar du med att han vill kampa till han har bitstocken i munnen?Hah, nej det har jag verkligen inte gjort. Och det verkar som att han vill kampa ända tills han har kampdutten/kudden i munnen :/
Han kampar dock gärna med den ensam, snor hela kudden så fort han får chansen och han tuggar gladeligen på hårda ben - så ont i munnen har han nog inte heller.
Så någonting gör jag ju fel
Det förstnämda. Plötsligt kampar han ordentligt, eller så tar han den i munnen och spottar ut direkt. Han bjuder upp till kamp ordentligt sas, hoppar efter den/försöker sno etc så intresset finns ju där.Hur menar du med att han vill kampa till han har bitstocken i munnen?
Menar du att han bjuder upp till kamp och slutar så fort han får stocken eller är det när han får motståndet som han slutar?
Schäferfolk!
Har nu gått ut med info om kull nummer två på olika forum. Som brukligt med bild på föräldrardjuren, meriter och stam. En person blev lyrisk över kombon och kommenterade att det var kul att någon korsade e-linjer och b-linjer och skrev att kombon var väldigt intressant för hen.
Då började flera fråga var hen hittade e-linjerna då det är rena b-hundar i stammen.
Det visade sig att personen läst slarvigt och blandat ihop hanens kennel med en e-kennel. Sen skrev hen att då var inte kombon intressant längre pga föräldrarnas undermåliga kroppsbyggnad.
Alltså...det var ju BILD på båda föräldrarna och innan hen hade koll på linjerna dög tydligen hundarna så till den grad att hen kunde tänka sig köpa en valp. När hen sedan tagit fel på ena linjen var plötsligt båda hundarna undermåligt byggda
Som om e-linjerna är så bra byggda då