Uppdatera vidare, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ebrah VANN idag!! :banana::banana::banana::banana:
Hon fick tokigt bra poäng, och nu är hon garanterat i topp på årslistan. Hoppas hon håller sig kvar där :p Helt galet hur bra den där lilla hunden är. Men ja. Hon springer så tokigt fint. Det ska bli mycket spännande att se filmen från första loppet (en vän filmade).
18808835_669814469869824_6153686102117974016_n.jpg
Grattis! :love:

Jäkla båtfolk :mad: Det kryllar av dom i kanalen och min vovve vill bada,så antingen får vi samsas med dom eller så får vi vänta tills 20-tiden då slussarna stänger o dom ligger för ankar.
Den lilla rackaren får väl plats i plurret med båtarna :laugh:

Det blir skåpbil till hösten, för då har hundarna vuxit ur bilen. Ni som kör med skåpbil, hur har ni löst transporteringen av hundarna?

Jag har fyra burar i min, två uppe och två nere, längst bak. De är rymligare än dubbelburen jag hade i min XC70, så jag är nöjd :up: de översta är något lägre, där kan de inte sitta helt fritt med huvudet utan får böja ner halsen något. Mina ligger alltid ner i burarna, så jag ser det inte som ett problem.
Har en kanal mellan burarna och hytten där jag förvarar alla grejer. Där får plats två burar till om det skulle knipa i framtiden ;)

Det blir skåpbil till hösten, för då har hundarna vuxit ur bilen. Ni som kör med skåpbil, hur har ni löst transporteringen av hundarna?
Jag har än så länge bara en dubbelbur. Det blir nog tillfälligt en enkelbur med åtkomst från sidan när/om nästa hund kommer men sen planerar jag något liknande det @Miao har.
Jag var först inne på som @AraSlei har men då min ena vill ha "högt i tak" så funkar det inte riktigt tror jag!

I går var det en sån där underbar försommarkväll och vi satt på altanen och spelade Yatzy till sent. Hundarna är ju bara för roliga alltså.
Först var de publik en stund....
lilla Råttans öron ser verkligen gigantiska ut :laugh:
18672933_476127986067236_522981139055103088_o.jpg

Sen tröttnade den lilla och ville sova i soffan jämte husse. Där var dock upptaget av Mamma Mu.
Får man inte plats jämte så får man väl stapla sig på hög :rofl:
18699437_1577673512245076_9131351622161429658_o.jpg

Gripa har fått i sig råttgift och ligger inne på djursjukhus :cry:

Kom bärandes med en bit som såg hel ut så jag trodde inte ens hon var förgiftad. Har varit helt opåverkad men bestämde mig för att åka in för säkerhets skull. Blev helt snopen när veterinären sa att koaguleringstestet tydde på förgiftning..:(
Jag hoppas verkligen inte hon fått i sig mycket och att allt blir bra.. Ska vara där till tisdag kväll om allt går bra.

Kom bärandes med en bit som såg hel ut så jag trodde inte ens hon var förgiftad. Har varit helt opåverkad men bestämde mig för att åka in för säkerhets skull. Blev helt snopen när veterinären sa att koaguleringstestet tydde på förgiftning..:(
Jag hoppas verkligen inte hon fått i sig mycket och att allt blir bra.. Ska vara där till tisdag kväll om allt går bra.
Vi håller tummar och tassar för att hon kryar på sig fort. :(

Huvaligen :heart Svägerskan hund gjorde något liknande, men hon hann helt klart tugga i sig en del så hon fick ligga kvar nästan en vecka. Men hon återhämtade sig fint!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Unghästfasoner?
  • Selenbrist

Omröstningar

Tillbaka