Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack alla för gratulationerna :love:

För att komma ner lite på jorden så gjorde vi bort oss idag på lydnaden, 205 poäng, tredjepris och sjätte plats :angel:

Men en 10'a och två 9'or fick vi iallafall!
Men tror att jag åker själv på tävlingen nästa gång. I agility går det så snabbt och hon är så taggad att då glömmer hon bort mamma. I lydnaden går allt så långsamt så då hinner hon fundera för mycket på vart mamma är, och då tappar jag henne. Konstigt nog är hon aldrig så klängig i vardagen, bara på tävling.

Det är just det där problemet med att hitta dem som får en att fundera om det någonsin blir någon... :nailbiting::angel:
Jag har träffat två otroligt trevliga tollare (och några nervvrak...), så det lär absolut finnas sådana som är bra. Börjar du försöka hålla koll nu borde det ju inte vara några problem att hinna hitta rätt uppfödare osv innan det är dags för nästa hundköp :)

Idag var det tydligen en vinthundsutställning någonstans inte allt för långt bort. Det märktes att jag och domaren inte hade samma smak :p En av mina absoluta favorithanar var där och fick inte speciellt bra omdöme. Tur att vi inte åkte dit utan var i skogen och sprang istället. Jag hade inte velat lägga massor av pengar på att få höra att båda mina damer är fula och orastypiska.

"8 grader, känns som 5" säger klart.se och min termometer visar 10 grader. Inte så farligt med andra ord. MEN trots tunt fleecetäcke med stor magplatta så frös Aysu när vi stod stilla och det kom en kylig vindpust. Jag vet ju att fleece inte är det bästa eftersom det inte skyddar mot vinden, så jag skulle väl behövt ha på ett regntäcke ovanpå eller något. Men alltså. Hur frusen kan en hund vara egentligen? :(

Tydligen finns det renrasiga gula aussies. Eftersom gult är recessivt kan det tydligen dyka upp ibland.
(Bild från google)
Aussie-yellow-Waterman-2-e1383939956624.jpg

Så, eh, ja, jag är lite kär. Typiskt att flera naturligt förekommande färger ska vara icke godkända. Sable har redan utrotats i rasen.. Visst att gul kan dölja merle, men det är ju att ge avelsförbud till gula avkommor från gul+merle, tills de är gentestade och bevisligen inte merle.

Fy bubblan vad fina de är :love:
/nörd

Idag var det tydligen en vinthundsutställning någonstans inte allt för långt bort. Det märktes att jag och domaren inte hade samma smak :p En av mina absoluta favorithanar var där och fick inte speciellt bra omdöme. Tur att vi inte åkte dit utan var i skogen och sprang istället. Jag hade inte velat lägga massor av pengar på att få höra att båda mina damer är fula och orastypiska.
Ni råkade inte ha teleporterat er till en norrländsk skog? :cautious:
Sambon kom hem efter sin långpromenad och sa "kan du fixa fram en bild på de där chilihundarna på Buke?" för han tyckte att han hade sett en kvinna med kopior av Aysu och Ebrah men var inte helt säker på att han kom ihåg rätt (det gjorde han) :laugh:

Även jag måste få skryta lite :angel: Tage är i sin värsta hormonperiod hittills för tillfället och har så varit de senaste veckorna så vi har haft en rejäl svacka. Idag var det dags för vår första tävling någonsin, en inoff. agility där vi startade i två blåbärsklasser. Jag var typ nära att stryka mig för jag såg framför mig hur Tage skulle köra sina "ärevarv" som han gärna lägger in mitt i banan. Men han var SÅ klockren och vi fick till sånt superbra flyt. När det var prisutdelning sen fick jag en chock, vi vann (!) första klassen :love:. Helt galet! I andra klassen kom vi femma, där fick vi en vägran pga han tvekade när han kom ut ur en tunnel mot publiken. Är så nöjd med min fina hund :heart
18095944_1219158598206782_3881296825101058048_n.jpg

Ni råkade inte ha teleporterat er till en norrländsk skog? :cautious:
Sambon kom hem efter sin långpromenad och sa "kan du fixa fram en bild på de där chilihundarna på Buke?" för han tyckte att han hade sett en kvinna med kopior av Aysu och Ebrah men var inte helt säker på att han kom ihåg rätt (det gjorde han) :laugh:
Åh så kul! :D Men nix, vi är i Sthlm :)

Även jag måste få skryta lite :angel: Tage är i sin värsta hormonperiod hittills för tillfället och har så varit de senaste veckorna så vi har haft en rejäl svacka. Idag var det dags för vår första tävling någonsin, en inoff. agility där vi startade i två blåbärsklasser. Jag var typ nära att stryka mig för jag såg framför mig hur Tage skulle köra sina "ärevarv" som han gärna lägger in mitt i banan. Men han var SÅ klockren och vi fick till sånt superbra flyt. När det var prisutdelning sen fick jag en chock, vi vann (!) första klassen :love:. Helt galet! I andra klassen kom vi femma, där fick vi en vägran pga han tvekade när han kom ut ur en tunnel mot publiken. Är så nöjd med min fina hund :heart
18095944_1219158598206782_3881296825101058048_n.jpg
BÄSTA! :love: :heart :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 564
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 133
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 926

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Strö i boxen
  • Uppdateringstråd #2