Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om jag vänder på frågan - varför vill du bo i just Stockholm?
Folk har hundar över hela landet och att jobba med djur och administrativa uppgifter går troligtvis göra typ överallt också :D
Vilken typ av djurjobb vill du ha? Djuraffär, ladugård, stall, djursjukhus? Vad har du för utbildning?
Vilken typ av administrativa uppgifter?
Vill du bo i en stad? Hus? Lägenhet?
Möjlighet till dagisplats eller hellre kunna gå hem på lunchen? Hundgård?
Närhet till annat?

Stockholm för att det är nära till min familj i Gävle och Stockholm. För att det är en av få städer där jag känner någon och för att jag alltid tyckt att det är lättare att knyta kontakter i storstäder. :p

Djuraffär eller djursjukhus hade varit intressant. Utbildningsmässigt endast gått samhäll på gymnasiet. Har jobbat administrativt och med kundservice senaste åren. Just nu är jag inkassohandläggare(O_o) på ett stort företag. Administrativa jobb är jag öppen till ungefär vad som helst. Går liksom igång på det mesta. Jobbar ju mycket med faktura- och avtalsfrågor idag. Har aldrigt tänkt att jag kommer ha råd att bo i hus utan det är väl främst hyresrätt som är intressant. Så hundlösning får bli därefter. Dvs inte hundgård. :D

Stockholm för att det är nära till min familj i Gävle och Stockholm. För att det är en av få städer där jag känner någon och för att jag alltid tyckt att det är lättare att knyta kontakter i storstäder. :p

Djuraffär eller djursjukhus hade varit intressant. Utbildningsmässigt endast gått samhäll på gymnasiet. Har jobbat administrativt och med kundservice senaste åren. Just nu är jag inkassohandläggare(O_o) på ett stort företag. Administrativa jobb är jag öppen till ungefär vad som helst. Går liksom igång på det mesta. Jobbar ju mycket med faktura- och avtalsfrågor idag. Har aldrigt tänkt att jag kommer ha råd att bo i hus utan det är väl främst hyresrätt som är intressant. Så hundlösning får bli därefter. Dvs inte hundgård. :D

Då förstår jag mer varför du är sugen på Stockholm :) Du är inte sugen på Gävle då? Verkar vara en himla mysig stad tycker jag!

Här nere är det billigare att köpa ett hus med stor tomt på landet, än att hyra en etta i andrahand i Stockholm :p

Uppsala :up:
I och för sig inte enkelt att hitta boende om en inte vill köpa, men lättare än Stockholm i varje fall.
Relativt gott om administrativa jobb tror jag, finns gott om statliga myndigheter och större privata aktörer. Finns flera djuraffärer. Djursjukhus finns, men anställer nog endast utbildad personal.
Klart charmigare stad än Stockholm om du är intresserad av vad jag tycker :p

Då förstår jag mer varför du är sugen på Stockholm :) Du är inte sugen på Gävle då? Verkar vara en himla mysig stad tycker jag!

Här nere är det billigare att köpa ett hus med stor tomt på landet, än att hyra en etta i andrahand i Stockholm :p

Gävle är ganska tråkigt, men det tycker jag kanske för att jag är uppväxt där.

Var bor du nu igen? :p

Uppsala :up:
I och för sig inte enkelt att hitta boende om en inte vill köpa, men lättare än Stockholm i varje fall.
Relativt gott om administrativa jobb tror jag, finns gott om statliga myndigheter och större privata aktörer. Finns flera djuraffärer. Djursjukhus finns, men anställer nog endast utbildad personal.
Klart charmigare stad än Stockholm om du är intresserad av vad jag tycker :p

Helt klart värt att titta på :up:

Har aldrigt tänkt att jag kommer ha råd att bo i hus utan det är väl främst hyresrätt som är intressant. Så hundlösning får bli därefter. Dvs inte hundgård. :D
För inte jättelänge sedan var det en artikel i en Stockholmstidning om unga människor som köpt lägenhet istället för att hyra - för utslaget på några år blev det mycket billigare att köpa än att hyra. Då kan tilläggas att den billigaste lägenheten till salu i min kommun just nu, det är en 1a på ca 25kvm som kostar ca 1,2 miljoner. Det är inte i något attraktivt område heller, tvärt om, och jag bor någon mil utanför stan i en förort. Bostadsläget här är rent ut sagt åt helvete.

Bra dag hittills! Fick en lucka i schemat, så nu har hundarna gått en dryg timme i skog, kunnat vara lösa jättemycket och har sprungit sig trötta. Efter promenaden fick de lunch och nu sover de ihoptrasslade i en soffa här på jobbet. Jag äter lite lunch själv, snabbkollar buke och ska snart sätta igång med arbetssysslor.

Senare idag ska det visst regna, så det känns riktigt lyxigt att ha gått långpromenad i strålande sol. Körde en hel del inkallningar med Ebrah också eftersom hon blivit slarvig med det, igen... idag var hon jätteduktig. Känns bra det med. Det är ju litegrann en förutsättning för att hon ska få springa som hon vill.

@machafuko Slå till och köp en lägenhet om bostadsbubblan spricker! Köpte en lägenhet i Upplands Väsby för ca 900 000 år 2013. Sålde den 2015 för nästan 1,4 miljoner. Helt galet! Någon gång måste det spricka tycker man.

Västra Småland :) Här köper du en trea/radhus för 200' och ett fint hus för under miljonen ;) Dessutom skriks det efter folk, eftersom det finns fler platser att fylla än det finns arbetslösa.

Okej då kommer jag till västra Småland då :eek:

Ge mig några städer! Är så dålig på Småland

Okej då kommer jag till västra Småland då :eek:

Ge mig några städer! Är så dålig på Småland

Vi brukar säga att vi har nära till allt :angel: Dock finns här inga större städer, haha.
Vi har typ 1h till västkusten, 1h till Jönköping, 2h till Malmö och 1,5h till Göteborg. Blott 4,5h till Stockholm :D
Men Växjö kanske? Jönköping är en mysig stad annars, men lite klurig att få boende i. Borås kanske?

Vi brukar säga att vi har nära till allt :angel: Dock finns här inga större städer, haha.
Vi har typ 1h till västkusten, 1h till Jönköping, 2h till Malmö och 1,5h till Göteborg. Blott 4,5h till Stockholm :D
Men Växjö kanske? Jönköping är en mysig stad annars, men lite klurig att få boende i. Borås kanske?

Nu ska jag hitta en bostad under miljonen samt ett bra jobb. Letandet har börjat :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 564
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 124
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 926

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Specialsök (Röd kong)
  • Valp 2025

Hästrelaterat