Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Körde budföring igår på klubben och första vändan blev en solklar demonstration av överaktiv, flamsig boxer som inte vet var han ska ta vägen. Han sprang bara förbi husse med några meter, men sen tjuvade han när han skulle tillbaka och for förbi mig i ca 120 knyck. Insåg att han skulle in vid sidan och försökte svänga tillbaka, men hade så mycket fart och energi att han snurrade flera varav bakom mig innan han insåg att han var på fel sida och kastade sig in på vänster och stirrade upp på mig med helvilda ögon.

Då undrar man vad man har skaffat.

Körde budföring igår på klubben och första vändan blev en solklar demonstration av överaktiv, flamsig boxer som inte vet var han ska ta vägen. Han sprang bara förbi husse med några meter, men sen tjuvade han när han skulle tillbaka och for förbi mig i ca 120 knyck. Insåg att han skulle in vid sidan och försökte svänga tillbaka, men hade så mycket fart och energi att han snurrade flera varav bakom mig innan han insåg att han var på fel sida och kastade sig in på vänster och stirrade upp på mig med helvilda ögon.

Då undrar man vad man har skaffat.

Låter som en helt rastypisk boxer :angel: :D :love:

Ja, ibland lite väl typisk. ;) Vi har ju försökt oss på att starta i appellen i år och senast så hälsade vi på hela Kils brukshundklubb...mitt under lydnaden. ;P
:rofl::love:
disnotnededd128595060186331145.jpg

Känslan när man bläddrar omkring och ser att hemmaklubben kommer ha en helgkurs i sök i November men man är för fattig för att anmäla sig :arghh:

Istället har jag bokat in att åka och titta på ett träningspass i skydd på hemmaklubben i Oktober. Alltid roligt att lära mig mer om olika sporter :D

Känslan när man bläddrar omkring och ser att hemmaklubben kommer ha en helgkurs i sök i November men man är för fattig för att anmäla sig :arghh:

Istället har jag bokat in att åka och titta på ett träningspass i skydd på hemmaklubben i Oktober. Alltid roligt att lära mig mer om olika sporter :D

Vad spännande, vem kommer dit? :D
Tonto ska få åka på IPO-läger i slutet av den här månaden. :)

Vad spännande, vem kommer dit? :D
Tonto ska få åka på IPO-läger i slutet av den här månaden. :)
Inte en susning! Frågade på klubbens fb-sida om det är någon träning jag kan åka och titta på, fick det datumet och tiden, så där kommer jag vara :rofl:

Vad roligt! Har faktiskt spanat på ett Skyddsläger utanför Göteborg i November. Men är ju fattig... Vi får se om det blir något.Tror inte det skulle bli någon skyddshund av Tinja, men hon älskar ju att leka och kampa, gör det mer än gärna med främlingar och är enkel att tagga igång, så förhoppningsvis skulle vi kunna träna så pass att jag lär mig om sporten :up: Ska bara försöka nästla mig in i träningen :angel:

Inte en susning! Frågade på klubbens fb-sida om det är någon träning jag kan åka och titta på, fick det datumet och tiden, så där kommer jag vara :rofl:

Vad roligt! Har faktiskt spanat på ett Skyddsläger utanför Göteborg i November. Men är ju fattig... Vi får se om det blir något.Tror inte det skulle bli någon skyddshund av Tinja, men hon älskar ju att leka och kampa, gör det mer än gärna med främlingar och är enkel att tagga igång, så förhoppningsvis skulle vi kunna träna så pass att jag lär mig om sporten :up: Ska bara försöka nästla mig in i träningen :angel:

Spännande!

Jag lyckades hitta en grupp att träna med rätt nära där det är Tonto och bara Rottisar. :rofl: Jag med mitt får bland vargarna liksom. :D

Faaaan vad livet suger ibland!
Funderingar på väg till jobbet: Seniorfodret är slut. Dags att fixa skjuts. Bestämt mig för att fortsätta med denna nya sorten så nu blir det stora säckar, en till jobbet och en hem.
Fast det räcker ju väldigt länge, och min gamla har inte långt kvar. Bättre att ta en säck och dela upp den.
Fast det är ju NU jag har mindre på jobbet och hade tänkt ha två fina sist veckor och beställa tid..
Får ta en liten säck och dela upp den.
Och boka tid! Eller??

Om vi bara bott i markplan och haft en väldigt platt skog med en platt sjöstrand.. och bil! Och inget jobb.. så hade vi klarat några månader till.

Igår ramlade hon några gånger på promenaden, men mitt fel då jag gick utanför stigen min idiot.

Just då stuper hon rätt ner med ansktet i marken. Visserligen en brant backe, hon får själv välja väg men det finns en mindre brant väg, kanske ska insistera på den i fortsättningen.

Eller så är det dags att inse faktum..

Tur man har fina kollegor som inte kommer ta illa upp när jag börjar lipa på onsdagsmötet.. igen..

Det låter som det är dags att boka tid och låta henne somna. Det låter dom du vet det egentligen.

När sambon tog ungtjejerna och drog till klubben packade jag in mig, Skägget och Mamma Mu i bilen och åkte iväg för att gå en långrunda. Hade siktet på en 9-kilometrare. Hade regnkappa på mig och Skägget ifall det skulle komma lite regn.
Och det gjorde det.
Det började vräka ner :meh:
Jag fortsatte för jag tänkte att det skulle nog avta snart. Men näää.... Det blev värre och värre. Efter 3 km gav jag upp och vände om.
Skägget och jag gick de tre kilometrarna tillbaka och hatade varje steg. Mamma Mu gick och njöt! Hon älskar verkligen alla väder:D

Spännande!

Jag lyckades hitta en grupp att träna med rätt nära där det är Tonto och bara Rottisar. :rofl: Jag med mitt får bland vargarna liksom. :D
Det är typ bara schäfrar och mallar jag sett träna skydd på klubben. Tänk om jag står där med dem en dag med min lilla blåräv :rofl: Kommer se så himla skumt ut!

Men hoppas att de ger mig en chans att få lära mig om sporten :D

Det är typ bara schäfrar och mallar jag sett träna skydd på klubben. Tänk om jag står där med dem en dag med min lilla blåräv :rofl: Kommer se så himla skumt ut!

Men hoppas att de ger mig en chans att få lära mig om sporten :D

Oftast så är det svårt att få träna om man inte vill satsa på att tävla i framtiden, men vill du det så kan du säkerligen lära dig om sporten! :D

När sambon tog ungtjejerna och drog till klubben packade jag in mig, Skägget och Mamma Mu i bilen och åkte iväg för att gå en långrunda. Hade siktet på en 9-kilometrare. Hade regnkappa på mig och Skägget ifall det skulle komma lite regn.
Och det gjorde det.
Det började vräka ner :meh:
Jag fortsatte för jag tänkte att det skulle nog avta snart. Men näää.... Det blev värre och värre. Efter 3 km gav jag upp och vände om.
Skägget och jag gick de tre kilometrarna tillbaka och hatade varje steg. Mamma Mu gick och njöt! Hon älskar verkligen alla väder:D

Tonto märker nog inte ens att det regnar? Han brukar gå och lägga sig utomhus i spöregn. Han och Mamma Mu är knäppa. Valpen blir sur när det regnar men glömmer bort det för att han blir upptagen med hyss och Rollo vägrar att gå ut. :rofl:

Tonto märker nog inte ens att det regnar? Han brukar gå och lägga sig utomhus i spöregn. Han och Mamma Mu är knäppa. Valpen blir sur när det regnar men glömmer bort det för att han blir upptagen med hyss och Rollo vägrar att gå ut. :rofl:
Här vägrar alla utom Boss att gå ut om det regnar. Om jag inte råkar lyfta ner visselpipan innan jag öppnar dörren då förstås, jobbar gör de gärna oavsett väder. Kissa däremot, verkar helt oviktigt! :D

I förrgår när jag kom hem vräkte det verkligen ner. Det var som en vit gardin av vatten utanför fönstret. Hundarna var i hundgårdarna och jag tog ju förgivet att de hade gått in i hundhuset. Jodå, Skägget och Jarla låg inne och snarkade. Mamma Mu satt ute i spöregnet. Och då är ändå halva hundgården (ca 12 m2) under tak!! O_o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 111
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
729
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat