Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag är det tre år sedan jag hämtade hem min lilla "spontanshoppade" hund :love:

21730994_1469675856455875_2331181710178662227_n.jpg

21751827_1469675853122542_3018840250678558884_n.jpg

Åh...

Väntan på valpar som skulle ploppa ut blir ytterligare en lång väntan. Missuppfattat uppfödaren Tiken vart fortfarande inte dräktig. Trodde de skulle ploppa ut när som men det var från en annan hund (annan ras) Skit ock.

Så nu får man vänta ett bar tag till. Saknar hund något fruktansvärt. Var hundvakt åt brors min lilla pappillonblandning och satan vad jobbigt det var att lämna tillbaks. Jag har ett mycket mer lugn i mig när jag har hund med mig.

Kollegorna på jobbet väntar också på valpen. Ska bli så skoj att kunna ha med sig hunden på jobbet alla dagar.

Bah klaga inlägg från mig.

Känns lite motigt :(
Önskar henne en sån där tjej som älskar att nöta på brukshundsklubben, spåra lite, vara ute mycket på allt möjligt och kanske tävla lite.
Tyvärr är Schäfer rätt ute bland dessa tjejer. Man önskar hellre Aussie, BC och Kelpie. Eller vissa småraser. Det är dessa raser som dominerar på klubbarna.

Har en tjej som jag tror hade varit utmärkt. Hon brinner liksom för hundar, tränar ofta och allt möjligt. Riktigt duktig vän. Hon har en ettårig flatcoated retriever just nu och vill att nästa ev. är schäfer. Tyvärr har hon inte med sambon på att skaffa hund nr 2 så pass snart.

Faaaan vad livet suger ibland!
Funderingar på väg till jobbet: Seniorfodret är slut. Dags att fixa skjuts. Bestämt mig för att fortsätta med denna nya sorten så nu blir det stora säckar, en till jobbet och en hem.
Fast det räcker ju väldigt länge, och min gamla har inte långt kvar. Bättre att ta en säck och dela upp den.
Fast det är ju NU jag har mindre på jobbet och hade tänkt ha två fina sist veckor och beställa tid..
Får ta en liten säck och dela upp den.
Och boka tid! Eller??

Om vi bara bott i markplan och haft en väldigt platt skog med en platt sjöstrand.. och bil! Och inget jobb.. så hade vi klarat några månader till.

Igår ramlade hon några gånger på promenaden, men mitt fel då jag gick utanför stigen min idiot.

Just då stuper hon rätt ner med ansktet i marken. Visserligen en brant backe, hon får själv välja väg men det finns en mindre brant väg, kanske ska insistera på den i fortsättningen.

Eller så är det dags att inse faktum..

Tur man har fina kollegor som inte kommer ta illa upp när jag börjar lipa på onsdagsmötet.. igen..

Har en tjej som jag tror hade varit utmärkt. Hon brinner liksom för hundar, tränar ofta och allt möjligt. Riktigt duktig vän. Hon har en ettårig flatcoated retriever just nu och vill att nästa ev. är schäfer. Tyvärr har hon inte med sambon på att skaffa hund nr 2 så pass snart.

Ettårig flatte låter inte som ett lugnt hem :laugh:

Haha kanske inte :rofl:
Jodå, flatten är väldigt lugn om än lite vaktig. Men hon är väääldigt sansad.
Konstig Flatte.... ;)

Har en vän med många år med rasen. Otroligt vältränade och lydiga men sååå hög energinivå!! Hur orkan med dessa orkaner:confused:

Tyvärr har ingen av dem blivit äldre än 7 år pga cancer :(

Konstig Flatte.... ;)

Har en vän med många år med rasen. Otroligt vältränade och lydiga men sååå hög energinivå!! Hur orkan med dessa orkaner:confused:

Ja hon brukar säga att hon är en väldigt orastypisk hund. Det är också bland annat på grund av sjukdomarna som hon vill ha något annat. Så himla synd om dem :(

Konstig Flatte.... ;)

Min granne har en flatte som är rätt gammal nu (kan nog vara äldre än 7 faktiskt) och han är helt galen, studsar runt som en gummiboll konstant. Han är också patologiskt glad när han får hälsa: "Åh, heeej, gud vad roligt att få träffa dig, jag älskar människor, kan vi göra något kul nu, äta något kanske?!" :rofl: Jag blir trött bara jag ser honom :p

Han är väldresserad också, pensionerad räddningshund :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 111
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
729
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat