Sv: Unikt att föda utan epidural?
Haha och jag smsade med en kompis hela natten. Hon var så engagerad att hon inte kunde sova
Haha och jag smsade med en kompis hela natten. Hon var så engagerad att hon inte kunde sova
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sorry, men det där tror jag inte på... Jag tror det är samma grej som när folk piercar/tatuerar sig, hör ofta folk som säger att det inte kändes. Kan man tatuera/pierca sig/föda barn utan att det gör ont så har man något fel på sin känsel. Sen är folk givetvis olika känsliga men att tex sticka hål i öronen och säga att det inte gör ont är inte normalt...
På akademiska kan man köpa internet för 17 kr om dagen, men jag körde med comviq surf. Hade inte med datorn till förlossningen men mobilen.zody skrev:Helt OT men; sa dom något om användning av laptop och mobil, mobilt internet och så?
De kommer inte sätta ngn nål i handen på mig så länge det inte behövs så förhoppningsvis klarar jag mig ifrån den
Tror det beror på hur mkt bakterier sjukhuset har i sitt vatten, sen om badkaret är upptaget eller inte.olgaklara skrev:Jag fick inte och det var 7 mån sedan.
Jag gick in så i mig själv andra gången att ingen fick röra vid mig och det skulle vara tyst. BM skulle bara fint göra som jag sa åt henne.Michellan95 skrev:Alltså jag som inte vill bli stucken tänker ju försöka gå in i mig själv och försöka med avslappning, andning m.m. och då är det inte läge att bli störd av irritationsmoment.
Jag rekomenderar heller inte kvaddlarna, de gjorde ONT att få och hjälpte bara marginellt, värken flyttade på sig istället...
De på spec.mvc har hjälpt mig en hel del, vi har kommit fram till TENS och sedan lustgas så sent som möjligt in i öppningsfasen (fast jag har förstås alla alternativ öppna). På spec. verkar de inte ha samma filosofi som min bm men ändå så pratar de väldigt varmt om epidural.
Jag vill verkligen inte och kommer kämpa som f*n för att slippa den.
Jag hade inte vetat om sprutan om hon inte sagt något, jag reagerade inte ens på vad hon höll på med. Hade hon inte sagt något hade jag inte vetat om det alls, så inne i bebisen var jag! Märkte inte ens att hon tog på mig "armbandet" med mitt personnummer.
Det tycker jag du gör rätt i. För det betyder att du ser sakligt på det hela.
Det finns alltid olika upplevelser på saker och du kommer att uppleva det på ditt sätt.
Kan man tatuera/pierca sig/föda barn utan att det gör ont så har man något fel på sin känsel. Sen är folk givetvis olika känsliga men att tex sticka hål i öronen och säga att det inte gör ont är inte normalt...
Men hur känns förlossningssmärta? Är det som mensvärkskramp, "sticka kniven i-känsla" eller vad? Vad har jag att vänta?Smärtan vid förlossning är på ett totalt annat sätt än smärtan från en skada.
Medan normal förlossningssmärta är fullständigt hanterbar.
Men hur känns förlossningssmärta? Är det som mensvärkskramp, "sticka kniven i-känsla" eller vad? Vad har jag att vänta?
Jag tyckte att det kändes som en kombination av värsta mensvärken och magsjuka med tarmkramp.
Alltså den där gräsliga magknipen man kan få när man ätit något olämpligt.
Och så skall man på det skita ut en melon.
Det går men det är trångt.
Men hur känns förlossningssmärta? Är det som mensvärkskramp, "sticka kniven i-känsla" eller vad? Vad har jag att vänta?