Unghästchampionatet på Flyinge

Sv: Unghästchampionatet på Flyinge

Neeeej.... Det är jättenervöst att sitta på hästryggen också! Värre t.o.m!!

Kissnödig, ont i magen, torr i munnen och minneslucka....

Jag har slutat tävla :D

haha! Jag har inga nerver alls typ, gör det hela nästan tråkigt. Men jag kommer ändå vara en läktar"ryttare" om den dagen kommer då jag får följa en av mina uppfödningar på championatet :) JAg är alldeles för kass för o rida en sån bedömningsklass! O framförallt för att rida en unghäst till den ridningen för att komma dit! Jag, liksom många andra kan göra saker på hästar de redan har lärt sig, men jag har aldrig nånsin försökt att lära en häst nåt den inte redan vet! Tur man kan betala folk till o göra sånt dära ;)

Min lilla "snutta" Mill's Georgia har gått vidare till 5-årsfinalen:laugh::laugh:
Efter ett förargligt pet igår så gjorde hon en superrunda idag i 1.25 och blev felfri. :love:

A

Nolla idag! :love: Nu håller jag tummarna stenhårt inför imorgon. Fy vad nervöst det är... :crazy:

Monika

Grattis!!!!

Gu va kul!!

Har du film på henne?( sto?)

hoppas det blir final då!!

Ska jag se film på equipe iallafall:).

Jag har en mycket ytligt bekant som har en 6åring som gått felfri nu två omgångar. Den hästen är riktigt riktigt fin förutom svansen då men det är ju bara kosmetiskt.

vad har hänt med mattias janssons perazzi ds? 2 dåliga rundor.. e det nåt hos hästen domarna inte gillar?

Skiner ikapp med solen! Cruzeiro var nolla idag igen och är nu finalklar! :bump:

Här är ett klipp på honom :D från tidigt i våras. Det är två rundor, 1.20 + debuten i 1.30. Tror det var hans andra eller tredje start öht i 1.20 så han har utvecklats enormt under året! Var bl a reserv till UVM i år :love:

http://www.youtube.com/watch?v=zJlHJW8WQVo

Länk till bilder från idag http://webshop.equipe.com/meetings/1725/class_sections/16921/photos?q=cruzeiro+de+vil&x=85&y=13

Hälsningar Monika

Senast ändrad:

oki, så även denna häst gick i pass i skritten o spände sig emot? Visst var det don dorn som var likadan?

oki, så även denna häst gick i pass i skritten o spände sig emot? Visst var det don dorn som var likadan?

Denna gick inte någon pass men den var fruktansvärt spänd och blev inte bättre av folk som smällde i dörren in till ridhuset precis under hela ritten...
Men den taktade mkt och kunde inte spänna av, därav de låga poängen.

*kl*

Våra treåringar har glänst ordentligt idag :banana: En fick andraplacering i hoppfinalen och en fick finalbiljett med superfina omdömen i dressyren :D

Dock var jag inte uppfödare utan endast visare/hästskötare :angel: Men det var roligt ändå! Och uppfödarna verkade nöjde de också, även om de inte var samma :D

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 770
Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att...
2
Svar
30
· Visningar
2 431
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 489
Senast: Brynja
·
Ekonomi & Juridik är det nån som vet hur detta funkar? Jag har en uppfödning som blev T-märkt och såld som avelssto - nu har hon sålts två gånger till och...
Svar
16
· Visningar
2 833
Senast: MalanMjöl
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka