Unghästchampionatet på Flyinge

Sv: Unghästchampionatet på Flyinge

Dock var jag inte uppfödare utan endast visare/hästskötare :angel: Men det var roligt ändå! Och uppfödarna verkade nöjde de också, även om de inte var samma :D

Ha ha :) men det är ju jättekul iallafall Grattis till välvisade hästar ;)

Lycka till i finalen Mia

Kl

Är det någon som såg 3års dressyren igår?
Jag skulle vilja veta hur det gick för Rozette e. Rosevelt-Ragazzo (samma pappa-morfar som min :))
Nån som såg den?

...sitter också och väntar på information från 3-åringarnas dressyr igår... verkar vara något strul med resultatet därifrån.
Instämmer i föregående inlägg - någon som vet något? Jag är nyfiken på hur det gick för Smash Pop e.Smashing hit.

Lycka till i finalen!!!!!

Ska se film när jag kommer till dator.

Hoppas du vinner!!!

När treåringarna visades igår stod det på equipe att "eftersom hästarna i denna klass inte poäng-bedöms kommer inget resultat att visas"

Däremot så kom startlistan på de 10 finalhästar som får rida på söndag upp direkt efter klassen.
Tyvärr var varken Rozette eller Smashing pop med.

(Däremot Sohn der sonne, en hingst vi tittade på i vintras... som åtminstone då var HELT OTROLIGT LÄCKER:love:, men vår plånbok var tyvärr för liten.)

Ja precis, så långt är jag också med :)
Och eftersom inga resultat finns så undrade jag om någon här hade sett henne och kunde ge något litet omdömme eller berätta om något speciellt hade hänt som gjorde att hon inte gick vidare.
Jag hade hoppats att få se den själv i finalen i morgon då jag ska åka ner och titta.
Nu får jag spana in den andra Roseveltavkomman som gick vidare i alla fall, bättre med 1 än ingen :laugh:

1000-tack! Det lär behövas :laugh:

Han är väldigt valpig på filmen, nu tycker jag att han börjar växa i sin kropp mer och mer...

Vinst är absolut inget jag vågar hoppas på men en topp-10 placering kanske man vågar drömma om? :angel: Hur som helst ska det bli fantastiskt roligt att se honom på plats tillsammans med underbara ägare!

Hälsningar Monika

Ah! Tack för ditt svar - tänkte inte på att jag kunde kolla på finalens startlista... :grin:

(fast jag kan tycka att det är lite synd att det inte går att hitta någon info alls om hur de bedömdes ändå... Nåja, man kan inte få allt här i livet ;)).

Skiner ikapp med solen! Cruzeiro var nolla idag igen och är nu finalklar! :bump:

Här är ett klipp på honom :D från tidigt i våras. Det är två rundor, 1.20 + debuten i 1.30. Tror det var hans andra eller tredje start öht i 1.20 så han har utvecklats enormt under året! Var bl a reserv till UVM i år :love:

http://www.youtube.com/watch?v=zJlHJW8WQVo

Länk till bilder från idag http://webshop.equipe.com/meetings/1725/class_sections/16921/photos?q=cruzeiro+de+vil&x=85&y=13

Hälsningar Monika

Guuu Va söt!! O fin!

Ser ut som ett sto lite.

Ja håller tummarna!!

Hahaha... tack, tror jag ;) Någon skönhet är han nog inte direkt, och inte särskilt feminin heller i verkligheten :p. Men som sagt har han tagit sig ordentligt och biffat till sig det sista!

Tack för tumhållning!

Monika

"att rida denna hästen är bättre än att ha sex"!! Ja, det såg faktiskt så ut! Går inte Bellagio Grand Prix så är det nåt som har gått väldigt fel!

Åh vad roligt !

Jag var imponerad redan i tisdags just av ert gäng ! Ett av de få visarna som jag tyckte gjorde bra och sansade visningar ! Jättekul !

Den häst som låg mig närmast om hjärtat kom på 4:e plats också ett jättebra resultat. (jag hade ju haft honom några snäpp upp i listan om jag fått bestämma :-) )

Det gick jättebra för min idag! Ett förargligt nedslag men finalryttaren hade aldrig suttit på henne tidigare och gjorde en fantastisk insats:)

Så det blev en placering i Breeders Trophy! Visserligen blygsam men ändå:banana:

A

STORT grattis!!! :bump:

Fantastiskt roligt med alla framgångar här inne!

Monika

Tack Icca och Krisse.
Ritten går att se på Equipes hemsida under 5-åringar hoppning final lördag.
Mill's Georgia - Jörgen Larsson. Jag har tittat om och om igen och tycker varje gång att nedslaget är lika förargligt men hästen - och ryttaren - sköter sig jättefint! Är jätteglad:)

Hoppas det går bra för din i morgon Icca!

A

Kul att höra! Ska bli jätteroligt att få se den live imorgon :laugh:
Hjälper du till med den också eller du såg den i omgång 1?

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 770
Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att...
2
Svar
30
· Visningar
2 431
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 489
Senast: Brynja
·
Ekonomi & Juridik är det nån som vet hur detta funkar? Jag har en uppfödning som blev T-märkt och såld som avelssto - nu har hon sålts två gånger till och...
Svar
16
· Visningar
2 833
Senast: MalanMjöl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Årets matbluff
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hund, Katt, Andra Djur