Jenka

Trådstartare
Har varit på jakt efter en ung, handtam undulathane som sällskap till min hona ett bra tag nu... Till på köpet vill jag helst att han ska vara blåbrokad, men det är mindre viktigt.

VAR kan man egentligen hitta? Vill inte köpa från djuraffär då jag vill att han ska vara hanterad sen tidigare. Svarade på några annonser på blocket idag, tips om fler ställen?

Sv: Undulat

uppfödare (i större skala) hanterar ju tyvärr inte så mkt...
tror det är bäst att köpa från en privatperson, gärna med barn (då är de härdade) ;)
sätt ut en annaons å be om bild!
ska du ha en engelsk eller "pipränsare"?

hör med de på undulatföreningen!

vi la alltid ut ungarna i en korg å höll på med dem (så fick föräldrarna flyga fritt å vila sig)... dom blev 99% supertama...
fick kort från vissa som köpt dem å som var SÅ nöjda :D
det e kul!!!!

ååhhhh nu blev jag sugen på en liten dun-pippi igen!!!!!
men jag e ju typ aldrig hemma, så det e taskigt =(

Pipränsare var det ja :P
Ja, problemet är ju bara att hitta dessa privatpersoner, vilket jag inte verkar lyckas med... *morr*

Har ju fördelen att även när jag inte är hemma så är min mamma hemma eftersom hon är dagmamma :)

man får kolla DN å SVD å blocket... hälsa på pippin...

när vi "födde upp" så fick de komma å kolla på kullar, å kunde ta från nästa kull osv... man vill ju se pippin från start :D

vissa hade lite problem å välja... fick ganska många udda färger... mamman va nästan mauve-lila... asfin... å sen fanns det ungar som blev (länge sen, glömt vad det heter)... lila även på vingarna.. inte sv-vit-randiga... å så alldeles luddiga... 5 sådana å ibland 10 i en bur.. inte lätt å välja (vi hade två par, därför så många ungar i samma bur)... man ville ju behålla allihopa!!!!
fick en som va kanelfärgad (hette tydligen så... gul-beige-grön).. DEN va cool!!! men behöll syrran istället, mossgrön å sen lite blå på magen...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 785
Senast: Cissi_ma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 276
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 707
Senast: Sasse
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 558
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar