Undersköterskor,

22.000 outbildad men med oerhört bred erfarenhet, jobbat 14 år.

Helt sinnessjukt lågt men har högre lön än många av mina kollegor med utbildning.

Fick 21' som ingångslön för två år sen när jag var nyutbildad undersköterska, vikarie på sjukhus. Då fick jag mer än vad de brukade ge nya för att jag hade drygt 8 år som pers assistent tidigare.

Jag som kommunal tjänsteman med erfarenhet och akademisk examen tjänar 30...

Du kanske också har för låg lön? ;)
Jag tycker att vårdpersonal har alldeles för låg lön för det jobb de gör! Även om uskor inte har akademisk examen är deras insatser extremt värdefulla!
Med högre lön hade nog statusen på yrket höjts rejält och de duktiga hade stannat, plus att det hade gått att rekrytera mer duktigt och ambitiöst folk! Dessutom hade då tex de äldre fått betydligt högre kvalitet på vården och inte minst mkt högre kontinuitet och trygghet!

Som läget är nu tjänar våra säljare i klädbutik betydligt mer än en uska, dessutom har de 100% OB på helger medan uskornas OB är ett skämt rent ut sagt. Jag tycker inte att det är vettigt faktiskt.

Usk, jobbat 15 år ( känner mig lite gammal ;)) Jag har på heltid 26.600:- innan skatt. Jobbar 90% + 1800 extra för pooltjänst. Jobbar 2 helger av 5. Ibland jobbar jag även natt.

Min mamma som är sjuksköterska med 35+ års erfarenhet har inte ens det... Hon har runt 22 000 kr.

Efter skatt? :nailbiting: varför byter hon inte arbetsplats? Det är ju generellt sån brist på syrror att man vid byte av plats kan få upp lönen. Min mamma är syrra också och hon får ut 35' (dock är hon chef nu värt att tillägga men det är samma utbildning i botten och lika lång erfarenhet)

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
790
Senast: Anna-Bella
·
Skola & Jobb Jag började dela ut söndagstidningen som 13-åring. Jag var tvungen att få godkänt från skolan för att få ta jobbet. Detta jobb hade jag... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 126
Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
283
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 465
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka