Spirit
Trådstartare
I vintras separerade jag från dotterns pappa då det framgick att han varit otrogen under en väldigt lång tid.
Han bor kvar på gården och löste ut mig.
Jag bor någon mil längre bort, dottern går kvar på samma dagis osv.
Vi har henne varannan vecka och det fungerar otroligt bra. Hon står skriven hos honom pga han bor kvar i vår tidigare gemensamma bostad som familj enligt lag och han vill inte hellre ändra hennes adress till mig av princip sak.
Till problemet :
Jag blev i samband med seperationen arbetslös på arbetet jag hade i grannbyn.
Idag är jag på arbetspraktik ca 10 mil hemifrån och har goda chanser till att få jobb där jag är.
Idag pendlar jag veckan jag har dottern, jag är inte i tid på jobbet när jag har henne då dagis öppnar först kl 06, jag börjar kl 07 tio mil bort
Kl 16 kastar jag mig i bilen och ung 17:20 brukar jag hämta om jag stått på.
Skulle jag bli anställd blir min pendlings situation ohållbar i längden både för henne och mig. Långa dagar på dagis, hemma och får mat kl 18 och kl 19 måste hon nästan lägga sig för vi går upp kl 05
Om jag nu flyttar, vilka rättigheter har jag ang umgänge?
Han sitter med korten på handen då hon är skriven på honom, jag vill behålla mina varannan vecka då jag saknar henne så otroligt mycket när hon är borta.
Jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Pratade med pappan om det och han tyckte jag kunde få varannan helg istället
Någon som har erfarenhet?
Jag behöver jobbet och hittar inte närmare (lastbil/Maskinförare)
Han bor kvar på gården och löste ut mig.
Jag bor någon mil längre bort, dottern går kvar på samma dagis osv.
Vi har henne varannan vecka och det fungerar otroligt bra. Hon står skriven hos honom pga han bor kvar i vår tidigare gemensamma bostad som familj enligt lag och han vill inte hellre ändra hennes adress till mig av princip sak.
Till problemet :
Jag blev i samband med seperationen arbetslös på arbetet jag hade i grannbyn.
Idag är jag på arbetspraktik ca 10 mil hemifrån och har goda chanser till att få jobb där jag är.
Idag pendlar jag veckan jag har dottern, jag är inte i tid på jobbet när jag har henne då dagis öppnar först kl 06, jag börjar kl 07 tio mil bort
Kl 16 kastar jag mig i bilen och ung 17:20 brukar jag hämta om jag stått på.
Skulle jag bli anställd blir min pendlings situation ohållbar i längden både för henne och mig. Långa dagar på dagis, hemma och får mat kl 18 och kl 19 måste hon nästan lägga sig för vi går upp kl 05
Om jag nu flyttar, vilka rättigheter har jag ang umgänge?
Han sitter med korten på handen då hon är skriven på honom, jag vill behålla mina varannan vecka då jag saknar henne så otroligt mycket när hon är borta.
Jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Pratade med pappan om det och han tyckte jag kunde få varannan helg istället
Någon som har erfarenhet?
Jag behöver jobbet och hittar inte närmare (lastbil/Maskinförare)