6 kvar, borde vara 2 ulvar om inte LL kört en riktig luring.
Siarlärlingen Lobelia har fått sia en natt, troligen Harrysen? I så fall borde ingen som är kvar i leken vara siad. Utöver det kan goda lyan ha skickat 3 spionrader till minst 2 olika spelare (som kan vara döda). Läser rollistan igen och som jag fattar det får goda lyan själv bara se en rad per natt som de sedan skickar vidare.
Möjliga rader Natt1:
Röstfifflaren lägger dold röst på ...
Ängeln skyddar ...
Fårulven röstar på ...
Natt2:
Röstfifflaren lägger dold röst på ...
Ängeln skyddar ...
Siarlärlingen siar ...
Natt3:
Ängeln skyddar ...
Det som gör mig lite nojig nu är att jag tycker det är för många som hittat varandra med tanke på hur relativt lite info det ändå finns i leken? Speciellt när de inte blir käkade heller, blir rädd att ulvarna lurat oss allihopa
Kilauea (BM miss) Harrysen, cirkus, Harrysen
Ny spelare för mig, verkar ha tillkommit undertiden jag hade min paus. Svårt att få grepp om tycker jag. Röstar på Harrysen i första DL men det säger egentligen inte så mycket, skulle hon vara ulv är det ju inte säkert att lyan hittat Harrysen då och rösten kom dessutom såpass sent att den troligtvis inte skulle påverka så mycket. Är sedan med och röstar ut cirkus liksom Lobelia och fio som var goda. Kan det ha varit 3 goda som lynchade cirkus eller hade ulvarna ett finger med i spelet också?
Qitis (BM cirkus) Jfrelin, Jfrelin, Harrysen
Qitis är den jag nojjar mest över, alla verkar ha kommit överens om att q är god men jag vet egentligen inte riktigt varför? Jag tyckte ju att jag hade lagt ett pussel som stämde men efter senaste DL så gör det inte det och då har jag ingenstans hon riktigt passar in längre. Hon röstade två gånger på Jfrelin när Jfrelin knappt varit inne och skrivit och egentligen tycker jag det är lite småskumt, att ge sig på någon som inte riktigt kan försvara sig. Men LenaH verkar lita på henne och hon brukar inte vara lättlurad så därför ligger hon nog ändå åt det godare hållet för mig.
LenaH (BM miss) Heffaklumpen, Harrysen, Harrysen
Jag har ju väldigt svårt att se att hon som ulv skulle, när hon har utslagröst, vara såpass drivande i att först lyncha fårulven och sedan svarta fåret. Även om LenaH nog visst kan offra kollegor verkar det ändå som onödigt dyrköpta alibin. LenaH får fortsätta luta åt goda hållet.
Glimra (BM Lobelia) Gabby_Ossi, Jfrelin, Jfrelin
Ny spelare som spelar sin första (?) lek. Är nog fortfarande högst upp på min ulvmeter just nu även om hennes frågor om Harrysen och lyan idag skulle kunna indikera att hon inte borde vara i lyan. Men samtidigt kan hon ju ha ställt frågan där först och sedan fått "tips" om att skaffa sig lite alibi i tråden
. Gör en något skum "haka-på" röst på Jfrelin i DL2, röstar sedan där igen igår men såpass sent att Harrysen redan är körd i vilket fall som.
Jfrelin (BM fio), qitis, miss, Harrysen
Jfrelin missade lite i leken vilket också har gjort det lite svårt att få grepp om henne, men hon har ändå varit mycket på tapeten och var nära att åka i DL2. Med tanke på Harrysens röst och ligger hon lite åt det godare hållet, ett får som spelar ensam för den onda sidan borde inte ha varit så snabb på att offra en kollega. Och med tanke på Glimras röst så borde de två inte heller sitta i lyan tillsammans i alla fall.