• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 796
  • Visningar Visningar 19 946
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sedan håller jag med Gabby om att vi inte kan utesluta att inbrottstjuven röstade på Quarter. Och själv är jag lite fundersam när det gäller Qs röständring. Q brukar ha totalkoll på röstlistan och antal röster så att hon ändrar till Snurrfian när hon visste att det iaf var betydelselöst (röstfifflaren var inte med längre) betyder endera att hon försöker så misstankar mot Snurrfian eller att hon tänkte försöka skaffa alibi åt Snurrfian genom att mästertjuven inte borde ha röstat på en kollega…..

Utifrån Qs första röst på bollen så tror jag inte att bollen är tjuv med Q iaf. Det känns lite väl högt spel från tjuvarna i så fall.

Det fetade.
Jag blir lite konfunderad över att du blir fundersam över Qs röständring. Det må vara fruktlöst, men det ramlar in 3 röster på 2 minuter, en röständring till och det kunde ha varit lotting. Det var ju inte så att hon hade något att förlora på det.

Här känns det lite som om du vill misstänkliggöra Snurris. För mig var röständringen Q gjorde ett halmstrå men det enda som möjligen kunde hjälpa. Kunde hon inte ha stulit en extra röst också? Borgmästarens extraröst eller eventuellt röstfifflarens om det nu fungerade lektekniskt innan röstfifflaren dog @Niyama. Hon hade då inte större chans att ändra till någon annan eller strunta i det.

11.10 hemlig röstar på Ileo
21.01 Mirtai röstar på Q
21.11 Bollen röstar på

21.21 quarter4ever röstar på bollen__
21.26 Gabby_Ossi röstar på quarter4ever
21.27 Lobelia röstar på Q
21.28 Snurrfian röstar på q
21.28 Paddington röstar på Snurrfian
21.29 Ileo röstar på quarter4ever
21.29 LenaH röstar på Snurrfian
21.30 Artline röstar på Snurrfian
21.30 Q röstar på snurrfian

Det fetade.
Jag blir lite konfunderad över att du blir fundersam över Qs röständring. Det må vara fruktlöst, men det ramlar in 3 röster på 2 minuter, en röständring till och det kunde ha varit lotting. Det var ju inte så att hon hade något att förlora på det.

Här känns det lite som om du vill misstänkliggöra Snurris. För mig var röständringen Q gjorde ett halmstrå men det enda som möjligen kunde hjälpa. Kunde hon inte ha stulit en extra röst också? Borgmästarens extraröst eller eventuellt röstfifflarens om det nu fungerade lektekniskt innan röstfifflaren dog @Niyama. Hon hade då inte större chans att ändra till någon annan eller strunta i det.

11.10 hemlig röstar på Ileo
21.01 Mirtai röstar på Q
21.11 Bollen röstar på Q

21.21 quarter4ever röstar på bollen__
21.26 Gabby_Ossi röstar på quarter4ever
21.27 Lobelia röstar på Q
21.28 Snurrfian röstar på q
21.28 Paddington röstar på Snurrfian
21.29 Ileo röstar på quarter4ever
21.29 LenaH röstar på Snurrfian
21.30 Artline röstar på Snurrfian
21.30 Q röstar på snurrfian

Så du misstänker inte Snurrfian?
Vad gör att du tror hon är god?

Om du kollar på röstningen så ramlar det in två röster kl 21.30 varav Qs var den sista. Hon har alltid totalkoll på röstningen så hon visste hon var ute sist och hade hon varit ulv - så ja visst då kan det ju ha kommit in röständringar men nu var det ju bara tjuvarna som förlorade på att hon åkte. För övrigt menar du att den andra tjuven borde ha outat sig genom att rädda henne?

Den enda gången jag kan se att BM skulle använda sin extra röst är för att rädda sig själv och inte ngn denne inte vet var den har. Sedan finns ju möjligheten att en röst var stulen, men om tjuvarna stulit från BM - skulle de kanske ha använt möjligheten att avbryta lynchen istället för extrarösten? Om de stulit från röstfifflaren (och stölden räknades) så blev det iaf 6 röster på Q och 5 på Snurrfian. Det hade behövts en till röst från ngn på Snurrfian och sedan att även BM röstat på Snurrfian (utslagsrösten) och inte Q. Sedan är det lätt att göra dessa analyser nu när vi sitter på facit, men som du säger - det gick väldigt snabbt på slutet så alla dessa omochförochmen tror jag inte ngn hann med att tänka, inte ens Q.....

Jag läser funderingarna kring vem som kan vara den kvarvarande tjuven och vänder och vrider lite på det kan typ alla vara det.

Vi har gänget som röstade på Snurris, @Paddington @LenaH @Artline. Snurris bar/bär sig onekligen märkligt åt och skulle det gå att vända omröstningen så skulle @Snurrfian vara det logiska målet. Flera hade uttryckt sin misstanke.

Sen har vi de som kan ha lagt en alibiröst @Mirtai och @bollen__ misstänker jag väl inte direkt utan har vaga funderingar om goda roller, men sedan har vi mig som en del funderar på (ävenom de har fel) som lägger en 4:de röst strax efter GO och därefter @Snurrfian och @Ileo Rösterna kommer så pass tätt att alla säkert inte hade full koll på vad alla andra röstat. Jag själv såg inte @Gabby_Ossi s röst till exempel.

Bara här har vi ett gäng kandidater och så kan tjuven ha röstat på någon helt annan för att smyga med, eller varit tvungen att rösta tidigt. Sammantaget blir det lite svårt att gissa då nästan alla är misstänkta på ett eller annant vis, åtminstone jag ger upp för stunden och behöver lite mer ledtrådar.

Jag tror visst att inbrottstjuven kan ha röstat på q, kanske inte precis i början eller efter att det började röstas på Snurrfian men när det såg ut som att "alla" skulle rösta på q kan den nog ha slängt in en röst just för att få alibi från dem som kanske tänker som du gjorde nu. Nu när mästertjuven åkte är ju tjuvarnas enda chans att vinna om inbrottstjuven håller sig vid liv. Så jag skulle vilja lägga till @Lobelia som möjlig inbrottstjuv. Kanske även @Snurrfian och @Ileo men tycker inte deras spel i övrigt och interaktion med q pekar så mycket på det.

Håller för övrigt med om att vi inte behöver fokusera på inbrottstjuven just nu. Men vill inte att folk ska utesluta att den kan ha röstat på q.

Jag har dålig koll på Lobelia, men det är en intressant tanke även om jag är osäker på hur mycket det faktiskt går att läsa av gårdagen

Om du kollar på röstningen så ramlar det in två röster kl 21.30 varav Qs var den sista. Hon har alltid totalkoll på röstningen så hon visste hon var ute sist och hade hon varit ulv - så ja visst då kan det ju ha kommit in röständringar men nu var det ju bara tjuvarna som förlorade på att hon åkte. För övrigt menar du att den andra tjuven borde ha outat sig genom att rädda henne?

Den enda gången jag kan se att BM skulle använda sin extra röst är för att rädda sig själv och inte ngn denne inte vet var den har. Sedan finns ju möjligheten att en röst var stulen, men om tjuvarna stulit från BM - skulle de kanske ha använt möjligheten att avbryta lynchen istället för extrarösten? Om de stulit från röstfifflaren (och stölden räknades) så blev det iaf 6 röster på Q och 5 på Snurrfian. Det hade behövts en till röst från ngn på Snurrfian och sedan att även BM röstat på Snurrfian (utslagsrösten) och inte Q. Sedan är det lätt att göra dessa analyser nu när vi sitter på facit, men som du säger - det gick väldigt snabbt på slutet så alla dessa omochförochmen tror jag inte ngn hann med att tänka, inte ens Q.....
Inser bär jag läser ditt inlägg att jag inte vet hur det fungerat när BM blir bestulen. Får tjuven använda sig av vilken förmåga den själv vill eller är det en specifik förmåga som stjäls?

Inser bär jag läser ditt inlägg att jag inte vet hur det fungerat när BM blir bestulen. Får tjuven använda sig av vilken förmåga den själv vill eller är det en specifik förmåga som stjäls?
Så här står det om mästertjuven: "Kan varje dag stjäla från en spelare (dagdl), lyckas stölden kan ficktjuven använda förmågan inom kommande dygnet."

Edit: fattade din fundering om BM nu. Trög :p
Den borde väl få välja vilken av BMs förmågor den vill använda.

Alltså Snurris är helknepig och jag har flera skäl att misstänka henne men inte för det Q gjorde. Jag ser Qs röständing som det enda halmstrået hon har att ta till.

Jag menade inte att BM skulle använt rösten utan utesluter bara inte möjligheten att rösten var stulen av Q och @Niyama - Om q stulit från BM hur avgörs det vad hon fått, kunde hon välja?. Det jag menar är att Q troligen såg sin enda eventuella chans när det rasade in röster på @Snurrfian + att det gick snabbt så det inte fanns tid för reflektion.

Och vad skulle Mästertjuven egentligen vilja peka ut eller inte peka ut. Den enda Q säkert kan ha vetat rollen på är sin tjuvkompis. Tror du att snurris är tjuv?

Alltså Snurris är helknepig och jag har flera skäl att misstänka henne men inte för det Q gjorde. Jag ser Qs röständing som det enda halmstrået hon har att ta till.

Jag menade inte att BM skulle använt rösten utan utesluter bara inte möjligheten att rösten var stulen av Q och @Niyama - Om q stulit från BM hur avgörs det vad hon fått, kunde hon välja?. Det jag menar är att Q troligen såg sin enda eventuella chans när det rasade in röster på @Snurrfian + att det gick snabbt så det inte fanns tid för reflektion.

Och vad skulle Mästertjuven egentligen vilja peka ut eller inte peka ut. Den enda Q säkert kan ha vetat rollen på är sin tjuvkompis. Tror du att snurris är tjuv?
tja, jag röstade på Snurrfian igår så, nej jag misstänker inte henne utifrån vad Q gjorde - jag försöker sätta in det Q gjorde i hela ekvationen.

Tror du att snurris är tjuv
jag utesluter inte möjligheten, men hon kan vara ulv också. Sedan kan jag vara helt ute å cykla men jag tycker hon är skum.

Nu har jag ingen tidsuppfattning men det kändes som Q hade mångas blickar på sig redan efter Bollen hade röstat på henne.
Jag instämmer. Det lutade tidigt åt att det skulle ramla in röster så en alibiröst även tidigt är fullt möjligt, lika möjligt som en uddaröst eller att ha väntat och sett och chansat på Snurris. Snurris var/är också misstänkt.

Nu var det många frågor om tjuvandet tror jag. Nu är ju tjuven död och får inte stjäla alls, men skriver vad som gällde när den levde:

Om den stjäl från en med flera förmågor så lottar jag vilken den får. Om den stjäl från en som dör sen lyckas stölden och för tjuvens del spelar det ingen roll om spelaren dör eftersom förmågan redan är stulen i så fall.

Om tjuven själv dör vid dagdl lyckas inte stölden (alltså ingen kan bli av med något).

(tjuven i detta fall = mästertjuven/ficktjuven)

Eftersom jag vet min roll är jag mer inne på att du inte är på samma sida som jag. Om det innebär ulv eller tjuvkompis till q vet jag inte riktigt än.
Fast alltså, jag kan ju förstå om du misstänker att jag är tjuv med tanke på att jag i början var tveksam till att q skulle vara så anti-tjuvar om hon själv var tjuv. Men att gå från det till att jag är på en annan sida en din tycker jag är märkligt. Vad grundar du det på? Är du tjuv eller ulv för annars kan du väl inte veta att jag inte är på din sida?

G_O lade tredje rösten på q igår, vilket jag inte tror en tjuvkompanion skulle göra. Kanske en ulv, men nä, jag vill nog än så länge hålla G_O åt det godare hållet.
Varför tror du inte att Gabby är ulv? :)

Eftersom jag vet min roll är jag mer inne på att du inte är på samma sida som jag. Om det innebär ulv eller tjuvkompis till q vet jag inte riktigt än.
"inte på samma sida som jag". Det känns som ett Q citat så jag blir nojig över att du är Q's kompis :nailbiting: . Dock så känns den andra tjuven väldigt oviktig för den goda sidan att hitta just nu och jag kan inte misstänka dig för den rollen bara efter en mening :rofl::p

Nu var det många frågor om tjuvandet tror jag. Nu är ju tjuven död och får inte stjäla alls, men skriver vad som gällde när den levde:

Om den stjäl från en med flera förmågor så lottar jag vilken den får. Om den stjäl från en som dör sen lyckas stölden och för tjuvens del spelar det ingen roll om spelaren dör eftersom förmågan redan är stulen i så fall.

Om tjuven själv dör vid dagdl lyckas inte stölden (alltså ingen kan bli av med något).

(tjuven i detta fall = mästertjuven/ficktjuven)
tack för förtydligande :)

Då vet vi att om mästertjuven tjuvat från BM så fick den inte välja vilken egenskap denne fick utan det lottades.(vilket gör att viss del av mitt tidigare resonemang inte gäller längre)

Framförallt första citatet tycker jag mig läsa in att Ileo försvarar q. Kanske bara är jag som tänker så?

G_O lade tredje rösten på q igår, vilket jag inte tror en tjuvkompanion skulle göra. Kanske en ulv, men nä, jag vill nog än så länge hålla G_O åt det godare hållet.

Paddington gick emot strömmen igår och lade första rösten på Snurrfian. Varför inte på q? För att hon själv är kollega med q? (Men var sätter då det Ileo? :gah;)

LenaH följer med en röst på Snurris. Det är så tidigt efter, likaså Artlines röst på Snurris, så jag vet inte om de hunnit se varandras röster.

Även om borgmästaren röstade på Snurris igår så blev det flest röster på q, så jag tror och hoppas att borgmästaren inte slösat sin röst där igår. I och med att häxan är ute sen DL1 så har ju alla röster värde.
Men det första citatet.. Jag skrev något liknande men är det skillnad på oss eftersom jag inte röstade på Q? Jag ser det snarare som att Ileo ändrade sig under diskussionens gång.

tack för förtydligande :)

Då vet vi att om mästertjuven tjuvat från BM så fick den inte välja vilken egenskap denne fick utan det lottades.(vilket gör att viss del av mitt tidigare resonemang inte gäller längre)
Men bm i den här leken kan inte stoppa lynch så om bm blir bestulen kan tjuven bara få extrarösten. Om inte själva att bm har utslagsröst är en förmåga att stjäla.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 767
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 200
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka