• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 796
  • Visningar Visningar 19 946
Status
Stängd för vidare inlägg.
Åkej, bara så alla vet.
Yours truly jobbar kvällspass imorgon, det innebär att jag åker hemifrån strax efter 11 och kommer hem igen först 12 timmar senare, dvs vid 23. Om jag kommer iväg i tid :cautious:. Och jag kommer inte ha tid att sätta mig in i nån lek när jag jobbar (eller när jag kör).
Jag ska med andra ord försöka få fram mina tankar mellan DL och 11 imorgon. Hoppas du är redo med uppdateringen fort då @Niyama :p

Ja? Första och sista rösten, perfekt alibi och ingen risk att någon av er skulle lynchas... :p
Jo det har du faktiskt rätt i. Men hade vi varit tjuvkompisar så hoppas jag att jag hade lagt en snyggare alibiröst.. Sista rösten när hon inte hade några röster, det känns rätt mesigt.

Inte så pjåkigt att pricka en ulv direkt, av lynchen går det att nästan bestämt säga att @Mirtai inte sitter i lyan. Säker kan jag inte vara men i en lek med tre sidor så känns det otroligt att lyan offrat @cirkus .

Röstlista DL1 kl 21.30

16.54 Hedinn röstar på Artline

18.05 Mirtai röstar på Snurrfian
20.08 cirkus röstar på Mirtai
21:15 Gabby_Ossi röstar på bollen__
21:17 hemlig röstar på cirkus
21:17 Ileo röstar på hemlig
21:20 Paddington röstar på LenaH
21.21 LenaH röstar på Gabby_Ossi
21.24 bollen__ röstar på G_O
21.26 Lobelia röstar på Ileo
21.26 Snurrfian röstar på Mirtai
21.27 quarter4ever röstar på cirkus
21.29 Mirtai ändrar sin röst till cirkus
21.30 Artline röstar på Hedinn.

Cirkus lynchas - häxulv

Snabba tankarna kring detta
MIrtai och cirkus torde inte vara i lyan ihop om det inte är alibiröstning på hög nivå och i så fall borde väl rösten från Mirtai då istället landat på GO? Så MIrtai känns som antingen god eller tjuv för mig baserat på detta
Artline sticker ut lite med att lägga en väldigt icke avgörande typisk första dags röst, en uddaröst på hedinn sist av alla- samtidigt så borde den rösten indikera att inte heller hon sitter i lyan ihop med cirkus? För då kunde hon ju ha lagt den på antingen cirkus själv för att få alibi- eller i vart fall på någon av de andra två som hade två röster?

Röstlista DL1 kl 21.30

21:15 Gabby_Ossi röstar på bollen__
21:17 hemlig röstar på cirkus
21:17 Ileo röstar på hemlig
21:20 Paddington röstar på LenaH
21.21 LenaH röstar på Gabby_Ossi
21.24 bollen__ röstar på G_O
21.26 Lobelia röstar på Ileo
21.26 Snurrfian röstar på Mirtai
21.27 quarter4ever röstar på cirkus
21.29 Mirtai ändrar sin röst till cirkus
21.30 Artline röstar på Hedinn.

Cirkus lynchas - häxulv
Om vi ska göra det lätt för oss så borde inte Mirtai och Q vara ulvar. M för att de röstade på varandra. Att alibirösta på en kollega känns inte Qigt, även om det är möjligt.

Jo det har du faktiskt rätt i. Men hade vi varit tjuvkompisar så hoppas jag att jag hade lagt en snyggare alibiröst.. Sista rösten när hon inte hade några röster, det känns rätt mesigt.
Här hänger jag inte med "Sista rösten när hon inte hade några röster, ...." Vad menar du?

Här hänger jag inte med "Sista rösten när hon inte hade några röster, ...." Vad menar du?
Jag menar att det inte fanns någon risk för att hon skulle lynchas. Hade jag röstat tidigare så hade det funnits risk för att någon annan också skulle rösta på henne.

Förtydligande ang. mästertjuven och nattvakten:
Om tjuven åker dit kan den inte längre stjäla så länge nattvakten är vid liv, eftersom nattvakten bevakar den.

@Lobelia - en alibiröst för mig är när en ulv röstar på en annan ulv (eller tjuv på tjuv då, för att de finns med i den här leken), för att försöka se god ut.

Röstlista DL1 kl 21.30

Lyfter fram röstlistan, jag blir ju lite nojig när någon helt plötsligt ser ut att vilja rädda mig... Det är ju visserligen trevligt, men det får mig genast att fundera över vad @cirkus har för baktankar med det. :arghh:
Jag kan inte låta bli att tycka att du överreagerar lite när du tycker att Cirkus röst ser ut att vara en räddning av dig när det bara var två innan dig.

Visst röstade cirkus på den som röstade på dig men du var väl inte inblandad i Cirkus teori? Reagerar du på det för att ni är kollegor ihop? Men samtidigt om ni var kollegor så hade det varit märkligt att uppmärksamma Cirkus röst så..

Ska jag gå på känsla så tror jag inte ni är kollegor men postar det här inlägget för att komma ihåg det. Kanske säger mer sen.

Jag har svårt att kalla en sådan röst alibiröst överhuvudtaget. Alibiröster är för mig när man riskerar något, inte "mesiga" röster som inte räknas.
Fast det går ju att tänka såsom så att de röstar på varandra för att distansera sig från varandra dvs så det inte ska gå att koppla ihop dem som antingen ulvar eller tjuvar? Med det sagt så finner jag det dock osannolikt mtp att hedinn röstade så tidigt på Artline = stor risk att det kunde komma någon mer röst på henne, ffa som hon gick och vann förra leken helt själv ;)

Jag har svårt att kalla en sådan röst alibiröst överhuvudtaget. Alibiröster är för mig när man riskerar något, inte "mesiga" röster som inte räknas.

@Lobelia - en alibiröst för mig är när en ulv röstar på en annan ulv (eller tjuv på tjuv då, för att de finns med i den här leken), för att försöka se god ut.

Jag håller med er båda. Borde kanske finnas två ord för det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 754
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 200
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 002
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka