Tänkte inte ens på det men du har ju rätt. Det står ju faktiskt inte om de rollerna är onda eller goda!Nu har jag kommit hem och får väl säga som flera andra att det inte hänt särskilt mycket än
Det enda är väl att BSF och Lilltess verkar krocka lite .
Känns som att det är antingen två goda som misstänker varandra eller en ond och en god
Det känns inte lika troligt att det skulle vara 2 onda som det känns för mig iaf ( om det nu inte finns en eller flera utanför lyan förstås )
En reflektion vad det gäller den "dolda" rollistan så har jag noterat att det egentligen mest verkar handla om vilka onda roller som finns i leken då INGA av de är specificerade
Då de roller som finns uppräknade är traditionellt goda roller med skills
Så det känns som att det är vilka onda roller som finns är det som kan göra det ovisst ?
Eller så är LL som alla andra LLs ond
Tänker här på att det faktiskt inte står egentligen vad det gäller den lösmynte spionen och siarlärlingen att de faktiskt är goda? Man kan ju anta det- men LL är ju rätt.... vag .... och dessutom verkar hon inne på att leken kan ta slut innan helgen så jag tänker inte förutsätta något egentligen
Detta kan vara en totalt Q-virrig tanke men tänkte att jag skriver den ändå. Om inte annat så kan det ju få igång leken lite tänker jag
De andra rollerna jag tog upp förut ängel och välsignad känns ju mer som att de skulle vara goda då de ju per definition skyddar mot käk .
Men det vore lite besvärligt om de var onda. Om det nu inte finns något motsvarande som ger goda info isåfall.
Tänkte också att undra om alla ulvar är i lyan då vet de ju iaf alla goda. Så det känns som att det skulle kunna vara någon ond utanför? För att göra det svårare för ulvarna också tro?