(Ulvlek) Stadskampen - Kampen om Eurovision Song Contest Finalen 2016!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänkte roa mig med att börja gå igenom spelarnas inlägg en och en som jag gör ibland. Börjar uppifrån med... gissa vem som leder inläggsstatistiken? :rofl:

Quarter4Ever:

Börjar med att vara oense med mig om Petra Medes kvaliteter som programledare. :cautious: Fast jag tror egentligen inte att det säger så mycket om hennes roll. :p

Gör sedan en sammanställning av allas svar på sen obligatoriska frågan. Vilket är ungefär vad som hänt i leken vid den tidpunkten.

Röstar, i tidspress, på Habina för att Habina skulle försökt outa jägaren, om den funnit med i leken. Typ. Tyvärr kommer rösten för sent. Är sedan snabb på att fundera kring att slutresultatet inte säkert kommer se ut som det gjorde när slutsignalen gick. Och det hade hon rätt i. Frågan är vad hennes snabba kommentar om detta betyder? Att hon är god som hade bra koll? Eller att hon är ond som visste hur det skulle sluta? (Nu blev det ju fel och slutet blev inte som det skulle på något sätt eftersom LL gjorde sin miss, men det visste ju ingen då)

Diskuterar med cirkus kring möjligheten att BSF är ulven i fårakläder och vad det i så fall gör med Snurrifans roll. Nu har det ju visat sig att det inte var så. BSF är en av två som inte kan ha den rollen, och Snurrfian var god.

Lite förvirring kring slutresultatet igår.

Rollfördelningsfunderingar

Sedan kommer några inlägg med respons på saker som hade hänt tidigare under dagen. Mest OT-grejer, och lite mer om varför hon la sin röst på Habina.

Sedan kommer ett mastodontinlägg med teorier om alla (?) kvarvarande spelare.

Radar upp vilken information som skulle kunna komma under natten.

Förklarar sitt uttalande om att slutresultatet inte behöver vara vad det ser ut som.

Funderar lite kring varför Habina blev käk. Och diskuterar lite med BSF kring det och kring rösterna på Habina.

Påtalar återigen vilka händelser som kan ha utspelat sig under natten. Kan vara ett sätt att visa att man har extremt bra koll på rollistan, men jag tror egentligen inte att det betyder något. Det känns rätt så typiskt Q ändå.

Ytterligare en sammanställning av alla spelare dyker upp under tiden som jag skriver det här inlägget.

FiaM lägger sin röst på Q idag. Motiveringen går ut på att hon tolkar Q's inlägg om att resultatet inte behöver bli vad det ser ut som som att Q sitter på information om hur det verkligen skulle sluta.

Så, vad tror jag om Q? Hon känns inte riktigt lika skarp som hon brukar göra. Vad det beror på vet jag inte. Och det är svårt att sätta fingret på vad det är. Kan det vara så att Q sitter i lyan och därför har svaret? Eller är det något annat som gör det? Jag tänker hålla ögonen på Q, men just nu vet jag inte vart jag ska placera henne.
jag fölvakar intensivt på 2 ston ,på olika ställen, så är lite ofokuserad, det måste jag medge. man får gröt i hjärnan av att vända på dygnet och sedan hinner man inte riktigt med att hänga med i alla inlägg som kommer. Igår var jag dessutom extremt upptagen, vilket jag redan skrev igår, så helt enkelt inte hunnit som jag brukar. Försökte komma ikapp lite under natten som var med reflektioner. men tror att denna DL kommer att ge mera svar än igår, kanske blir det rentav fler svar ihop med gårdagens röstning.

Nu har jag läst igenom och lite intressant är det att först skriver Q om att hon tycker att FiaM försöker luras och vill framstå som siare:
FiaM har hittat leken men sover fotfarande på saken över vilken ledare som inte ska leda ESC? dök precis upp igen och håller med om att Kristina är Luuuuugn är ett olämpligt val, men hittar ingen hon nominerar? röstar först på koppen igår och en som många håller ögonen på iom att det finns en sannolikhet att hon KAN vara ulven i fårakläder. Röstar, tidigt, på mig i dag, och det är klart att jag inte blir mindre misstänksam för det. Är det ett försök att verka vara siare? jag tycker inte heller att rösten på mig är särskild väl underbyggd, så mina ögon vilar definitivt på FiaM
Sen kommer Lobelia och funderar på om det är så att Cirkus antingen kan ha siat FiaM eller vill få det att framstå som det.
Alternativet är i och för sig att du har extra info om FiaM eller vill få det att framstå som det, men i ärlighetens namn har jag svårt för att tro att du siat FiaM som första alternativ.

Funderingar kring sior och siare faller alltså tillbaka på FiaM, hon borde inte både kunna vara siare och siad... ;) Men varför skulle inte en siare välja FiaM som första alternativ Lobelia? Det finns ju saker som skulle kunna peka på att hon skulle kunna vara ulv i fårakläder och då verkar det som ett bra ställe att lägga en sia?

Det är ju sant, förstås. Jag måste nog vara rätt korkad egentligen som ber om mer teorier om mig själv, haha. Men jag reagerar på dig och vet inte om jag ska sätta dig åt det goda eller onda hållet, för det finns så många håll att vända din boll åt. Men jag reagerar ändå på att du är aktiv och skriver en hel del, men ändå inte har mer på mig än att jag hittat hit och inte vill ha Ola som programis. Men bättre upp! :p

Funderar dock ändå på att rösta på dig på grund av mina tidigare tankar. Jag vet inte riktigt hur jag ska tänka men du känns mer ulvig för varje inlägg du skriver :confused:
ja du, det går ju inte att säga mer än att jag hoppas du ändrar dig?
Och förstår samtidigt att du tyckte jag skrivit lite kort om dig som det såg ut i första sammanställningsinlägget, det var synd att jag inte såg från början att en del inte kommit med, men har iaf nu lagt till det jag hade i huvudet.

jag kan ju inte bortse från något bara för att det råkat rikta sig mot mig? Och jag förstår ju att andra kan tolka hennes inlägg som ett siarinlägg. Att jag finner rösten märklig sett i sitt sammanhang är inte konstigt, och vill därför uppmärksamma på att det är kanske något som är lurt här? Och det ska ju finnas en riktig siare -om inte annat så förstår den ju vad jag menar, även om den kanske får det svårt att uttrycka det, för den vill ju inte outa sig?

Jaja. det kommer nog att hända en del ikväll så vill också se FiaMs reaktion på det jag skrivit, kanske är det feltolkat av mig bara för att det var en tidig röst?
Nej, det är klart. Men frågan jag ställer mig är varför det riktas mot dig.
  1. FiaM har fått info, och den säger att du är ond
  2. FiaM låtsas att hon har fått info, du är god
  3. FiaM har inte en tanke på att det kan se ut som om hon har fått info säger inget om någon av era roller.
Frågan är ju vem/vad man ska tro på (som vanligt)

Gör sedan en sammanställning av allas svar på sen obligatoriska frågan. Vilket är ungefär vad som hänt i leken vid den tidpunkten
Den gjorde väl ändå jag? Eller gjorde vi det båda två kanske...

quarter trycker gärna på rollernas förmågor och har pratat om nattens information flera gånger nu. Vet inte om det är ett försök att framstå som mer god? Jag reagerar på det i alla fall och jag vet inte om det är bra eller dåligt. Teoriar också rätt mycket, så det i kombination skulle kunna vara ett ulvförsök att framstå som supergod. Om ni förstår vad jag menar? Att snabbt bli godförklarad och sedan försöka rida på den vågen genom hela leken? Eller så ÄR hon god. Så ungefär som det känns med alla andra :banghead: Jag måste bara bestämma mig för om det är ulvigt eller inte. Vilket scenario som känns troligast. Supersvårt. Men jag reagerar i alla fall på framför allt rollsnacket. Speciellt med tanke på att det nämnts tidigare i leken att "ulvar ofta inte har koll på rollistan". Så det skulle kunna vara ett försök att liksom, godförklara sig genom att slå hål på den teorin. Om ni förstår vad jag menar?
Okej, jag har bestämt mig. Har tittat på röststatistiken igen och känner mig lite mer säker nu.

Hade quarters röst räknats hade Habina seglat upp på delad förstaplats tillsammans med Koppen, med fyra röster vardera. Ponera att fåret lagt sin fejkröst på Koppen, det betyder att Habina skulle haft majoritet och quarter haft avgörande röst. Vi vet inte vad Koppen har för roll och scenariot KAN vara så att Koppen är ulv, vilket i så fall betyder att quarter skyddat sin kollega med en, förmodad, avgörande röst på Habina. Det kan ju förstås vara så att det var tre goda i toppen, men baserar man det på sannolikhetslära så talar väl oddsen emot det, typ. Vilket då skulle betyda att Koppen är ulv. Jag känner dock att vibbarna mot quarter är starkare än mot Koppen just nu, och även om det skulle vara så att just detta röstningsscenario inte stämmer, så kan ju fortfarande mina andra tankar göra det. Det spär på tankarna i alla all och är i nuläget tillräckligt avgörande för mig.

LindgrenV röstar på quarter4ever

3. FiaM har inte en tanke på att det kan se ut som om hon har fått info säger inget om någon av era roller.

Ni gjorde det båda. Du i citatform, Q med egna ord.

Späääningen är oooolidligt! Hur ska kvällen sluta?
I Norje hålls årets Sweden Rock festival i detta nu, och man ser denna som ett genrep inför den stora Eurovision som man, såklart, är helt övertygad om att man kommer få stå som värd för.
Så medans vi inväntar kvällens röstning kan alla bege sig till "Festival stage" och lyssna på Opeth som spelar mellan 19-20.30.

:D

Har firat systers examen hela dagen och nu ska jag snart till stallet, men gör ett snabbt inlägg för sedan får jag det nog ganska tajt till DL.

Förlusten av Habina var ju inte så bra, och som cirkus (mfl?) påpekat, ganska oväntad med tanke på misstankarna hon hade på sig. Jag förstår ju att det inte är till fördel för mig direkt med tanke på min röst men jag funderar också på om det kan ha varit meningen med att käka Habina. Alltså att rikta blickarna mot oss som röstade på henne. cirkus lanserar också en teori om att det skulle peka ut FiaM som ulv i fårakläder, men jag hänger inte riktigt med på det resonemanget.

De som röstade på Habina var förutom jag Artline (Snurrfian2) och Mirtai. Mirtai lyfter sedan min röst på Habina och röstar på mig. Hon nämner också att hon inte gillar när folk hänger på hennes tunna teorier, här bör det dock noteras att det gjorde iaf inte jag eftersom jag byggde min röst på Habinas röst på Koppen.

Dock vet jag inte om den här teorin (att ulvarna vill få mig och ev Artline/Snurrfian2 och ev Mirtai misstänkta genom käket av Habina) leder mig fram till några ulvar. Ev skulle det kunna vara ett försök att rikta blickarna bort från de som röstade på Snurrfian1 (Bsf och Koppen). Det betyder i så fall att minst en av dem borde vara ulv. Koppen var vi ju många som reagerade på igår, och eftersom både Habina och Snurrfian1 som röstade på Koppen visade sig vara goda så vet vi ju att det var ärliga misstankar och inte ulv-lurendrejeri. Sedan kan de såklart ha tagit fel ändå, för samtidigt så tänker jag lite likadant som igår - skulle en ulv-Koppen vågat sticka ut så mycket? Bsf tycker jag är svårare att få grepp om, hennes tidiga röst igår tycker jag inte säger så mycket om hennes roll för jag har för mig att hon gör så ganska ofta.

Den andra som jag blir lite misstänksam emot är Mirtai, men jag vet inte om jag vågar lita på mina misstankar eftersom min grundinställning verkar vara att Mirtai alltid är ond och hennes röst på mig får mig ju såklart att fundera på om hon är med i ulvarnas konspiration mot att få ut mig ;). (Hybris någon? :angel: )

Nä, nu måste jag åka till stallet om jag ska hinna hem till DL också!

Och det här fångar min uppmärksamhet!

En ulv som vill veta om de får spioninfo?

Detta, i kombination med hennes röst på Habina gör att G_O är mycket misstänkt i min bok
Om en ulv specifikt vill veta om denne får spioninfo så är det mer sannolikt att denne frågar LL. Däremot misstänker jag fortfarande Gabby_Ossi en del, misstanken som jag gav uttryck för i röstningen kvarstår.

Men hur kan man tolka Habinas kommentar som att outa en roll?

Jag tycker det är en väldigt underlig tolkning faktiskt.

Sen undrar jag varför Snurrfian borde vara OND om bsf är fåret? menar @quarter4ever att hon direkt lägger en "alibiröst" som ska synas för övriga? Är det inte en viss risk att folk hakar på och i det läget så gjorde ju faktiskt någon det.

Nja jag menar just att eftersom du anser att hon kan vara fåret så borde man med utgångspunkt från det se rösten på det sättet? Jag är lite off idag har inte hunnit läsa och vara med som jag brukar men detta var min första reaktion: fåret torde ju ta chansen att verka god och just därför undrar jag ju om din fundering på Bsf som fåret i ulvakläder håller utifrån det ? Precis som du skriver hennes röst kan få följare - så frågan är om det är troligt att hon är fåret ? Nåja det visar sig väl. Ska natta hästar och kolla juver och mjölkstatus. Kommer in igen om ett tag och då kanske jag kan bli med i matchen ordentligt

Hur menar du här? Vad gör mig ond om BSf är fåret? Och har Cirkus skrivit det?

Jag tror inte att OM bsf är fåret så är Snurrfian nödvändigtvis ond.

ok lite sent för du kan inte svara, men i min bok borde fåret försökt att verka god i tråden med sin öppna röst så därför undrade jag om cirkus trodde att du var ond, utifrån detta sett att se på det hela? Nu har hon pudlat och håller väl egentligen med om mina tankar kring det hela (?) men det var iaf just detta jag reagerade på!

Någonting skaver i det här och det säger jag inte enbart för att det var mitt första jag som åkte... ;) Men varför försöker Q få det till att det är Cirkus som påstår att jag måste var ulv om BSF är får? Är det ett försök att framstå som god när det i efterhand visade sig att Snurrfian var just god? (det är fruktansvärt jobbigt att skriva om sig själv i tredje person... ;) )

Nu har jag läst igenom och lite intressant är det att först skriver Q om att hon tycker att FiaM försöker luras och vill framstå som siare:

Sen kommer Lobelia och funderar på om det är så att Cirkus antingen kan ha siat FiaM eller vill få det att framstå som det.

Funderingar kring sior och siare faller alltså tillbaka på FiaM, hon borde inte både kunna vara siare och siad... ;) Men varför skulle inte en siare välja FiaM som första alternativ Lobelia? Det finns ju saker som skulle kunna peka på att hon skulle kunna vara ulv i fårakläder och då verkar det som ett bra ställe att lägga en sia?

Första DL brukar folk sia rutinerade spelare, jag räknar fortfarande FiaM som ny.

Med tanke på att Cirkus röstade på mig så känns spekulationen som lite överflödig..

Detta bara för att jag bara genom att läsa rollistan visste att en dold röst finns med i spelet och att dessutom en lagd röst i tråden inte skulle räknas.
Och om jag nu skulle vara ond så skulle jag väl för i jösse namn inte skriva ut det öppet?:confused:
När jag skrev inlägget visste jag inte heller att LindgrenVs röst på Koppen skulle missas av LL, så i detta läget , iom min för sena röst, så hade Koppen egen majoritet med 4 röster, därav jag skrev just att om någon röst på Koppen inte räknas så kan det bli annat resultat än det såg ut.
Ok, läste inlägget mellan två möten och hade inte en tanke på den dolda rösten just då så jag började fundera på om du gjort en felpost eller felskrivning. När jag sedan var tvungen att slänga iväg en röst för att vara säker på att inte missa var det den kommentaren som var märkligast i mina ögon, därav min röst på dig.

På vilket sätt tycker du att jag försöker få er att tro att jag är siare? Om det är för att jag röstade tidigt så skrev jag redan i anmälningstråden att jag skulle ha dåligt med tid idag. :)

Näst ut är

Cirkus:

Börjar med svaret på den obligatoriska frågan. Jag tror inte att någons svar på den avspeglar vilken roll dom har så jag tänker inte grubbla över det. :)

Lånar sedan Q's sammanställning och bygger vidare på den. Lanserar där sin teori om att BSF skulle kunna vara ulv i fårakläder. En teori som sedan diskuterats en hel del och ifrågasatts av främst Q. Jag tyckte att det lät vettig och använde den som en del i min egen teori mot BSF. Det har ju visat sig att BSF absolut inte kan ha den rollen, men hon kan ju fortfarande vara ulv. Eller god.

Riktar vissa misstankar mot Q. Eller, noteringar iaf. Absolut inte likt cirkus, vilket hon också påpekar själv. Jag tycker det är intressant.

Röstar på BSF.

Diskuterar lite med Gabby_Ossi om ifall det är svårare att teoria som god eller ond.

Växlar ord med Q om kopplingen mellan BSF och Snurrfian. Nu har det ju visat sig att Snurris var god och att BSF inte kunde vara ulven i fårakläder. Men jag tycker det fortfarande är intressant med ordväxlingarna mellan cirkus och Q. Dom brukar vara så himla samstämmiga. Tror att det kan vara en del i att jag inte tycker att Q är lika skarp som hon brukar.

Är snabb med att analysera resultatet av första lynch. Kommer med en del intressanta slutsatser, som tyvärr inte säkert stämmer eftersom LL efter det inlägget kommer med erkännandet av en blunder. Men jag tycker ändå att det visar på att cirkus letar ulvar på ett uppriktigt sätt.

Fortsätter resonera kring den falska rösten och vem som kan ha lagt den. Verkar haka upp sig lite på att den falska rösten legat på koppen. Det finns ju inget som säger det, men jag tror inte att en ond cirkus skulle haka upp sig mot en spelare på det sättet. I det resonemanget hon för pekar hon ut FiaM som ulv i fårakläder.

Funderar kring valet av Habina som käk.

Funderar vidare kring den falska och den dolda rösten. Vet inte riktigt om hon släppt tanken på FiaM. Jo, kanske. I sitt röstinlägg resonerar hon kring detta och verkar släppa FiaM just nu.

Funderar kring Q och hennes (för sena) röst på Habina.

Röstar på Lobelia för att Lobelia ifrågasatte cirkus resonemang efter DL igår, innan LL berättade om blundern.

Så vad tror jag om cirkus? Hon ger mig ett gott intryck. Men cirkus är cirkus och hon har lurat mig förr.

Första DL brukar folk sia rutinerade spelare, jag räknar fortfarande FiaM som ny.

Med tanke på att Cirkus röstade på mig så känns spekulationen som lite överflödig..
Aha Jag räknar nog inte FiaM som ny, utan tyckte mest att det var lite konstigt varför man inte skulle ha siat henne? Men jag förstår inte varför spekulationer skulle vara överflödiga? Det är svårt att komma vidare om man inte spekulerar i hur folk tänker... ;)

Ok, läste inlägget mellan två möten och hade inte en tanke på den dolda rösten just då så jag började fundera på om du gjort en felpost eller felskrivning. När jag sedan var tvungen att slänga iväg en röst för att vara säker på att inte missa var det den kommentaren som var märkligast i mina ögon, därav min röst på dig.

På vilket sätt tycker du att jag försöker få er att tro att jag är siare? Om det är för att jag röstade tidigt så skrev jag redan i anmälningstråden att jag skulle ha dåligt med tid idag. :)
ja det är just det den kom tidigt och kunde se ut som en sådan , men jag kan ju ha övertolkat det. Men måste ju protestera mot det jag ändå uppfattar det som?

Nu blir det invecklat eftersom jag numera är Artline... :crazy: Men vem tänker du att jag/Artline skulle ha försökt rädda? BSF eller Koppen? Eftersom både Snurrfian och Habina var/är goda. Eller tänker du att både BSF och Koppen är ulvar? Jag känner att jag fastnar lite i att undra varför @Koppen la andra rösten på mig, när BSF röst så uppenbart kändes som en första dags BOP röst. Samtidigt känns det väldigt vågat om Koppen skulle vara ulv och lägger en sån röst och verkligen blir uppmärksammad, speciellt när Snurrfian visade sig vara god?
Jag vet ärligt talat inte om någon av dem är onda utan det var mest ett tänkbart scenario när jag studerade röstlistan. Det var även därför jag avslutade meningen med ett frågetecken. :)

Jag vet ärligt talat inte om någon av dem är onda utan det var mest ett tänkbart scenario när jag studerade röstlistan. Det var även därför jag avslutade meningen med ett frågetecken. :)
Nej jag bara tänkte om du hade någon mer tanke där om BSF och Koppen. :D

Jag gissar på alternativ tre... :o :D

Aha Jag räknar nog inte FiaM som ny, utan tyckte mest att det var lite konstigt varför man inte skulle ha siat henne? Men jag förstår inte varför spekulationer skulle vara överflödiga? Det är svårt att komma vidare om man inte spekulerar i hur folk tänker... ;)
Jag ser det som tämligen otroligt att Cirkus siat FiaM som ond och röstar på mig, menar du att du fortfarande spekulerar i att Cirkus skulle siat FiaM?

Någonting skaver i det här och det säger jag inte enbart för att det var mitt första jag som åkte... ;) Men varför försöker Q få det till att det är Cirkus som påstår att jag måste var ulv om BSF är får? Är det ett försök att framstå som god när det i efterhand visade sig att Snurrfian var just god? (det är fruktansvärt jobbigt att skriva om sig själv i tredje person... ;) )
nej jag menar inte att cirkus sagt att snurrfian1 skulle vara ond om hon misstänker bsf för att vara fåret, däremot undrar jag att om hon antog det utifrån detta? Sett från hur jag misstänker fåret för att spela så skulle det vara troligast att den lägger en röst på en lyakamrat i tråden ( för att få fin röststatistik senare om den åker) rösten räknas ju ändå bort, det är den dolda som räknas.
Blev det mer begripligt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare... 18 19 20
Svar
382
· Visningar
20 065
Senast: voltis
·
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 038
Senast: malumbub
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags, kvällen vi väntat på sedan maj förra året.... Som vi laddat upp inför gemensamt här på buke... 39 40 41
Svar
806
· Visningar
31 176
Senast: voltis
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags för bla. Frans att äntra scenen... det är dags för FINAL i ESC!! Vi trogna tittare har ju redan... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
26 730
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka