(Ulvlek) Stadskampen - Kampen om Eurovision Song Contest Finalen 2016!

Status
Stängd för vidare inlägg.
suttit och funderat över att varför välja Habina som käk inatt?
kanske trodde de att hon var brevis pga denna kommentaren hon gjorde?
Och det är väl en av de goda specialrollerna som kanske kan antas vara oskyddad första natten?
Ingen aning...
Det är möjligt antar jag.

Nu när du nämnde det. Så funderade jag själv en vända till på rösterna på habina. Jag skrev ju att jag tror att FiaM eller Lv kan vara ond pga sina röster där. Frågan om det är vad lyan vill att vi ska tro? eller om de vill att vi ska tro att det är det de vill få oss att tro?

Ingen aning...

Nu när du nämnde det. Så funderade jag själv en vända till på rösterna på habina. Jag skrev ju att jag tror att FiaM eller Lv kan vara ond pga sina röster där. Frågan om det är vad lyan vill att vi ska tro? eller om de vill att vi ska tro att det är det de vill få oss att tro?
:idea: ja precis...

Här @Blacksmithfarm har jag förklarat hur jag tänkte:

Jag tyckte Habina var den mest misstänkta jag kunde vaska fram iom min rekordsnabba genomläsning av leken strax innan DL, och jag hade också hennes kommentarer om jägaren i minnet sedan tidigare under dagen, då jag senast kunde aktivt delta i leken. Man måste ju ha en teori som känns hyfsat hållbar trots allt. Nu hade jag fel om Habina, hon var god så har funderat en del kring varför de valde att käka henne, har skrivit lite om det innan detta inlägget.
Ja, visst ska man ha en teori man känner är bra nog. :)
Och jag är helt med på att du inte hade tid att vara a jour hela kvällen (det hade ju inte jag heller). men som resultatet blev så ser det ut (på röstningen menar jag då) som du kanske ville rädda Koppen. Och då lyan är de enda som känner till någon annan inför DL 1 så skaver det.

Ja, visst ska man ha en teori man känner är bra nog. :)
Och jag är helt med på att du inte hade tid att vara a jour hela kvällen (det hade ju inte jag heller). men som resultatet blev så ser det ut (på röstningen menar jag då) som du kanske ville rädda Koppen. Och då lyan är de enda som känner till någon annan inför DL 1 så skaver det.
ja jag förstår ( och accepterar) att jag blir ifrågasatt pga det, inget konstigt med det

Snor listan från @Blacksmithfarm :p

DL 1, 22:00

12:30 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian I
20:35 Koppen röstar på Snurrfian II
20:56 cirkus röstar på blacksmitfarm I
20:57 Mirtai röstar på Habina I
21:11 FiaM röstar på Koppen I
21:12 Lobelia röstar på Gabbi_ossi I
21.31 Klara röstar på Blacksmithfarm II
21.32 Habina röstar på Koppen II
21.47 Snurrfian röstar på Koppen III
21.47 Artline röstar på Habina II
21.54 Gabby_Ossi röstar på Habina III

21.55 LindgrenV röstar på Koppen (missades av LL) IV
22.01 quater4ever röstar på Habina (räknas inte) IV

Snurrfian: 2
Blacksmithfarm: 2
Habina: 3
Koppen: 3
Gabby_Ossi: 1

Jag hänger upp mig på rösterna som trillar in mot slutet på Habina som vi nu vet var god.

Jag röstar först på henne men är ganska tydlig med att det är en första-dagsröst.

Sedan kommer Artline och Gabby_Ossi efter varandra men G_O borde hunnit se artlines röst. Samma sak med Q som lägger den sista rösten, vilket blir nr 4 på Habina.

Jag blir alltid lite misstänksam när jag skriver en svag teori och den sedan används av flera. Var så jag tog @bollen__ som ond i förra leken :D

Tycker för övrigt det varit ovanligt lite diskussioner om rollistan (kanske för att det inte finns några nya konstiga hittpåroller som i vissa andras *host* lekar :angel: ). Men jag har i alla fall inte så mycket erfarenhet av lösmynte spionen (bara leken där jag hjälpte Niyama som LL och då fick ulvarna ingen rad alls) och undrar lite över:

Får första natten veta allas val. Därefter har journalisten så svårt att hålla tyst att hen väljer ut spelare som får ta del av hela informationen medan spionen själv bara får en lottad rad! Denne dräller så att en rad varje natt når ulvarna.

Får ulvarna en rad även första natten? För det står ju att de får varje natt, men samtidigt så står det att det är efter första natten som lösmynte spionen (journalisten?) får svårt att hålla tyst.

Och det här fångar min uppmärksamhet!

En ulv som vill veta om de får spioninfo?

Detta, i kombination med hennes röst på Habina gör att G_O är mycket misstänkt i min bok

suttit och funderat över att varför välja Habina som käk inatt?
kanske trodde de att hon var brevis pga denna kommentaren hon gjorde?
Och det är väl en av de goda specialrollerna som kanske kan antas vara oskyddad första natten?

Känns långsökt, om hon hade haft frågor runt egen roll så tror jag att hon hade skickat ett PM till LL.

Ingen aning...

FiaM och LV röstade bägge två på Koppen inte på Habina.

Jag vet inte hur jag ska tänka :arghh::arghh::arghh::arghh:
Alla är onda!!! ALLA!!!

Mirtai försvinner i mängden och jag fastnar inte för något hon skriver, och det verkar ingen annan göra heller. Detta gör ju automatiskt att folk tror att sätter henne åt goda hållet, även jag vill ju då göra det. Men så säger min erfarenhet mig också att åtminstone en ulv brukar vara just den personen, som smyger i kulisserna och fular sig och ingen tänker på den för den gör inget misstänkt. Mirtai kan vara en god som helt enkelt är så god att oskulden lyser igenom, lite som Sanna Nielsens första medverkanden i mello (:p) samtidigt som det lika gärna kan vara en smygande och flirtig Lordi som nästlar sig in hos Björkman. En jäkla gråzon. Hur tolkar man diffus "godhet"? I dunno...

(Fortsätter mina andra tankar i nya inlägg, vill inte riskera att förlora all text och få skriva om igen, händer titt som tätt :angel:)

Tack tack, trevligt att få vara tillbaka! Jag tar givetvis tillbaka det där om Kristina Lugn, hon är satt i karantän tillsvidare! :D

Jag tycker ju också att valet av käk är underligt.
Varför välja en som är misstänkt och som går att få ut i lynch? Skälet måste ju vara att kasta misstankar åt något visst håll för något "säkert" käk finns inte och q's tanke om att lyan trodde på Habina som brevis känns synnerligen långsökt. Så vem ville de då kasta misstankar på?

Jag var ju inne på att försöka hitta fårulven och med mina tankar direkt efter röstning och tidigare idag så pekarde ju de funderingarna på att någon av de som röstat på Koppen kunde varit fårulv, av dom vars röster räknades så finns bara FiaM kvar. Med den matematiken vore det ju enkelt att tro att FiaM är fårulven om det inte är just det som lyan VILL att vi ska tro.

Jag är också tvungen att säkerhetsrösta idag (ska på examenskalas då min brorsdotter tagit sjuksköterseexamen idag).

Redan igår hade jag ju mina tankar. Och en som reagerade då var Lobelia och hon tyckte att det var skumt att jag bara såg ett möjligt scenario - faktum är att i läget när jag skrev mitt scenario så var det INNAN LL hade bekräftat sitt misstag och det rent matematiskt bara fanns ett möjligt scenario. Alltså, ingen annan än någon i lyan kunde ju ha kännt till ett annat scenario i det läget. Detta gör att jag tror att Lobelia är luden och visste att "falska" rösten var på någon annan än Koppen

cirkus röstar på Lobelia

Lite saker som kan ha kommit fram under natten:
Storbonden kan ha siat en person ( har 3 sior totalt och iom en hyfsat liten lek, ser jag ingen anledning att vänta med sian?)
Brevbäraren bör väl ha delat ut ett brev, men kanske inte sian så här första natten om den inte känner sig säker på att ha hittat en annan god?
Ängeln lär ju skyddat någon (mest troligt sig själv) men om inte brevis delat ut en spionrad som sedan råkar vara just vem ängeln skyddade inatt så kommer nog ingen info om detta fram i tråden.

Koppen fick blickarna på sig i förra DL och skulle egentligen åkt ut, idag har jag inte uppfattat något avvikande från Koppen vilket får mig att undra om det är lite safe play på gång för att inte hamna i rampljuset idag igen. Jag väljer att analysera röstningen utefter hur den skulle sett ut om inte LL missat, vilket betyder att Koppen hade haft majoritet. Hade det sett ut som det såg ut för LL hade man kunnat ponera att rösterna på Habina och Snurris till viss del varit räddningsröster från lyan, inklusive då en eventuell dold röst på någon av dem. För när det finns totalt tre möjliga kandidater till utslagning så känns det som ett dumt val av lyan att offra en lagkamrat i första för att skaffa sig alibi? Eller?

Hur som helst, det jag vill komma fram till är att Koppen lika gärna kan vara ond som god, lite samma som med Mirtai alltså. Bara att det är en miljon FLER anledningar till varför det känns så här. Jag menar, två av de tre som var i rampljuset har åkt ut varav två har visat sig vara goda. Eftersom utslagningen vid DL inte blev som någon tänkt (allra minst som lyan måste ha tänkt, med tanke på att de ändå kan styra spelet lite mer med sin dolda röst), är det ju svårt att veta. Ulvarna kunde ju lika gärna ha gjort som jag och röstat på Koppen, för att rikta tankar mot Snurris och Habina om Koppen visat sig vara god. Eller så kan de ha lagt sina röster på Snurris eller Habina för att rikta blickarna mot Koppen och rösterna där. Eller för att skydda Koppen (om man ponerar att de lagt dolda rösten på Snurris eller Habina som det varit tal om tidigare).

Det finns så många scenarion!!!! :nailbiting:

Lite saker som kan ha kommit fram under natten:
Storbonden kan ha siat en person ( har 3 sior totalt och iom en hyfsat liten lek, ser jag ingen anledning att vänta med sian?)
Brevbäraren bör väl ha delat ut ett brev, men kanske inte sian så här första natten om den inte känner sig säker på att ha hittat en annan god?
Ängeln lär ju skyddat någon (mest troligt sig själv) men om inte brevis delat ut en spionrad som sedan råkar vara just vem ängeln skyddade inatt så kommer nog ingen info om detta fram i tråden.
Ja alltså, jag förstår inte hur folk kan utröna vem som är god och inte så här tidigt i leken, så hade jag varit brevbärare hade jag ALDRIG vågat dela ut sian :rofl: Allra minst inför första DL!

Så jag tippar på att det inte finns någon spioninfo alls just nu..

Jag tycker ju också att valet av käk är underligt.
Varför välja en som är misstänkt och som går att få ut i lynch? Skälet måste ju vara att kasta misstankar åt något visst håll för något "säkert" käk finns inte och q's tanke om att lyan trodde på Habina som brevis känns synnerligen långsökt. Så vem ville de då kasta misstankar på?

Jag var ju inne på att försöka hitta fårulven och med mina tankar direkt efter röstning och tidigare idag så pekarde ju de funderingarna på att någon av de som röstat på Koppen kunde varit fårulv, av dom vars röster räknades så finns bara FiaM kvar. Med den matematiken vore det ju enkelt att tro att FiaM är fårulven om det inte är just det som lyan VILL att vi ska tro.

Jag är också tvungen att säkerhetsrösta idag (ska på examenskalas då min brorsdotter tagit sjuksköterseexamen idag).

Redan igår hade jag ju mina tankar. Och en som reagerade då var Lobelia och hon tyckte att det var skumt att jag bara såg ett möjligt scenario - faktum är att i läget när jag skrev mitt scenario så var det INNAN LL hade bekräftat sitt misstag och det rent matematiskt bara fanns ett möjligt scenario. Alltså, ingen annan än någon i lyan kunde ju ha kännt till ett annat scenario i det läget. Detta gör att jag tror att Lobelia är luden och visste att "falska" rösten var på någon annan än Koppen

cirkus röstar på Lobelia
Antingen det, eller så har ulvarna lyckats hitta något i Habinas inlägg som fått de säkra på att hon har en specialroll? Eftersom de inte har någon okänd ulvpolare antar jag att det inte är så "farligt" att välja och vraka bland deltagarna, eftersom alla som inte är i lyan är goda... Är ju rätt många bybor så antar att de kanske vill försöka pricka specialrollerna tidigt? Känns i alla fall som att det kan vara ett alternativ till varför de valde Habina. Habina är väl lite som Pegasus - dvs "tacksam" att misstänka och någon ulvarna behåller ett tag just av den anledningen att hon ofta lynchas. Och det var ju samma sak även nu, eftersom Habina var i rampljuset i första lynch även i denna lek.

cirkus är nog den som känns minst ond i dagens lek. Jag kan ju lika gärna vara lurad, det vet man aldrig, men magkänslan är bra i alla fall. Antagligen för att mina tankegångar verkar gå i lite samma riktning. Så om det tyder på godhet är ju i och för sig svårt att säga :p Men cirkus försvinner å andra sidan inte heller och det bådar gott tycker jag. Ser man till röstningarna är inte det heller särskilt ulvigt i mina ögon. Godförklarar inte, men det finns inget jag reagerar på tillräckligt för att mina varningslampor ska blinka i alla fall.

quarter trycker gärna på rollernas förmågor och har pratat om nattens information flera gånger nu. Vet inte om det är ett försök att framstå som mer god? Jag reagerar på det i alla fall och jag vet inte om det är bra eller dåligt. Teoriar också rätt mycket, så det i kombination skulle kunna vara ett ulvförsök att framstå som supergod. Om ni förstår vad jag menar? Att snabbt bli godförklarad och sedan försöka rida på den vågen genom hela leken? Eller så ÄR hon god. Så ungefär som det känns med alla andra :banghead: Jag måste bara bestämma mig för om det är ulvigt eller inte. Vilket scenario som känns troligast. Supersvårt. Men jag reagerar i alla fall på framför allt rollsnacket. Speciellt med tanke på att det nämnts tidigare i leken att "ulvar ofta inte har koll på rollistan". Så det skulle kunna vara ett försök att liksom, godförklara sig genom att slå hål på den teorin. Om ni förstår vad jag menar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare... 18 19 20
Svar
382
· Visningar
20 065
Senast: voltis
·
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 038
Senast: malumbub
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags, kvällen vi väntat på sedan maj förra året.... Som vi laddat upp inför gemensamt här på buke... 39 40 41
Svar
806
· Visningar
31 176
Senast: voltis
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags för bla. Frans att äntra scenen... det är dags för FINAL i ESC!! Vi trogna tittare har ju redan... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
26 730
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI