(Ulvlek) Stadskampen - Kampen om Eurovision Song Contest Finalen 2016!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Koppen fick blickarna på sig i förra DL och skulle egentligen åkt ut, idag har jag inte uppfattat något avvikande från Koppen vilket får mig att undra om det är lite safe play på gång för att inte hamna i rampljuset idag igen. Jag väljer att analysera röstningen utefter hur den skulle sett ut om inte LL missat, vilket betyder att Koppen hade haft majoritet. Hade det sett ut som det såg ut för LL hade man kunnat ponera att rösterna på Habina och Snurris till viss del varit räddningsröster från lyan, inklusive då en eventuell dold röst på någon av dem. För när det finns totalt tre möjliga kandidater till utslagning så känns det som ett dumt val av lyan att offra en lagkamrat i första för att skaffa sig alibi? Eller?

Hur som helst, det jag vill komma fram till är att Koppen lika gärna kan vara ond som god, lite samma som med Mirtai alltså. Bara att det är en miljon FLER anledningar till varför det känns så här. Jag menar, två av de tre som var i rampljuset har åkt ut varav två har visat sig vara goda. Eftersom utslagningen vid DL inte blev som någon tänkt (allra minst som lyan måste ha tänkt, med tanke på att de ändå kan styra spelet lite mer med sin dolda röst), är det ju svårt att veta. Ulvarna kunde ju lika gärna ha gjort som jag och röstat på Koppen, för att rikta tankar mot Snurris och Habina om Koppen visat sig vara god. Eller så kan de ha lagt sina röster på Snurris eller Habina för att rikta blickarna mot Koppen och rösterna där. Eller för att skydda Koppen (om man ponerar att de lagt dolda rösten på Snurris eller Habina som det varit tal om tidigare).

Det finns så många scenarion!!!! :nailbiting:

Jag hänger inte riktigt med här. Det jag fetat i ditt citat. Det finns ingen annan möjlighet än att den dolda rösten hamnade på Snurrfian.

Jag hänger inte riktigt med här. Det jag fetat i ditt citat. Det finns ingen annan möjlighet än att den dolda rösten hamnade på Snurrfian.
Varför skulle det inte finnas en annan möjlighet? Koppen var ju den som fick majoritet egentligen? Det var ju en miss som gjorde att Snurrfian åkte ut, hon skulle ju inte fått majoritet egentligen?

Varför skulle det inte finnas en annan möjlighet? Koppen var ju den som fick majoritet egentligen? Det var ju en miss som gjorde att Snurrfian åkte ut, hon skulle ju inte fått majoritet egentligen?

Ok, vi ska se om jag kan reda ut det.

DL 1, 22:00

12:30 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian I
20:35 Koppen röstar på Snurrfian II
20:56 cirkus röstar på blacksmitfarm I
20:57 Mirtai röstar på Habina I
21:11 FiaM röstar på Koppen I
21:12 Lobelia röstar på Gabbi_ossi I
21.31 Klara röstar på Blacksmithfarm II
21.32 Habina röstar på Koppen II
21.47 Snurrfian röstar på Koppen III
21.47 Artline röstar på Habina II
21.54 Gabby_Ossi röstar på Habina III

21.55 LindgrenV röstar på Koppen (missades av LL) IV
22.01 quater4ever röstar på Habina (räknas inte) IV

Snurrfian: 2
Blacksmithfarm: 2
Habina: 3
Koppen: 3
Gabby_Ossi: 1

När LL gjorde sin uppdatering hade hon missat din röst på koppen. Så i hennes papper var ställningen två röster på Snurrfian, tre på habina och tre på koppen. (Jag tog inte med de som fått röster som inte haft med slutställningen att göra). En av rösterna kan ha varit en falsk röst, men inte två. Alltså hade minst en av Habina och koppen tre röster. Således måste den dolda rösten hamnat på Snurris för att hon ska komma upp till lottning med minst en av koppen och Habina.

Förstår du mitt svammel?

Ok, vi ska se om jag kan reda ut det.

DL 1, 22:00

12:30 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian I
20:35 Koppen röstar på Snurrfian II
20:56 cirkus röstar på blacksmitfarm I
20:57 Mirtai röstar på Habina I
21:11 FiaM röstar på Koppen I
21:12 Lobelia röstar på Gabbi_ossi I
21.31 Klara röstar på Blacksmithfarm II
21.32 Habina röstar på Koppen II
21.47 Snurrfian röstar på Koppen III
21.47 Artline röstar på Habina II
21.54 Gabby_Ossi röstar på Habina III

21.55 LindgrenV röstar på Koppen (missades av LL) IV
22.01 quater4ever röstar på Habina (räknas inte) IV

Snurrfian: 2
Blacksmithfarm: 2
Habina: 3
Koppen: 3

När LL gjorde sin uppdatering hade hon missat din röst på koppen. Så i hennes papper var ställningen två röster på Snurrfian, tre på habina och tre på koppen. (Jag tog inte med de som fått röster som inte haft med slutställningen att göra). En av rösterna kan ha varit en falsk röst, men inte två. Alltså hade minst en av Habina och koppen tre röster. Således måste den dolda rösten hamnat på Snurris för att hon ska komma upp till lottning med minst en av koppen och Habina.

Förstår du mitt svammel?
Jaha, men nu fattar jag ju! Jag fattade aldrig att det ens var lottning i LLs version av DL :o

Jag ska nog pausa min hjärna :angel:

Men hur som helst så håller ju mina tankar ändå, bara det att vi vet att den dolda rösten hamnade på Snurrfian till slut. Det betyder ju "bara" att Koppen eller BSF inte kan vara fåret, inte att de inte kan vara ulvar. Så det är ju fortfarande samma scenario (dvs att alla är onda :angel: :rofl:). Och fåret kan lika gärna ha lagt en ströröst som en av rösterna i högarna. För det finns väl inget som talar emot att det lika gärna kunnat vara lottning mellan tre? Eller?

Jaha, men nu fattar jag ju! Jag fattade aldrig att det ens var lottning i LLs version av DL :o

Jag ska nog pausa min hjärna :angel:

Men hur som helst så håller ju mina tankar ändå, bara det att vi vet att den dolda rösten hamnade på Snurrfian till slut. Det betyder ju "bara" att Koppen eller BSF inte kan vara fåret, inte att de inte kan vara ulvar. Så det är ju fortfarande samma scenario (dvs att alla är onda :angel: :rofl:). Och fåret kan lika gärna ha lagt en ströröst som en av rösterna i högarna. För det finns väl inget som talar emot att det lika gärna kunnat vara lottning mellan tre? Eller?
Där är vi ense. Det enda som är säkert är att varken BSF eller koppen är ulv i fårakläder. Annars kan det vara vem som helst. :p Och inget friskriver BSF och koppen som ulvar heller.

Hur menar du då?
Som det såg ut innan LL's pudel som kom EFTER mitt inlägg så var det som så att
Koppen hade 4 röster och Snurris hade ju bara 2. Så vad vad skumt i min teori i det läget? VaVA VA VA VA?
Det var inre så genomtänkt, jag bara försöker undvika att bli lurad av dig och var lite övernitisk.

1. Blacksmithfarm Nominerar Peter Harrysson röstar först av alla(och tidigt) på Snurrfian1 i DL1, sedan inte inne förrän idag ( pga jobbet) och har en del tankar hon sammanställer. Skriver fel om FiaM och LV, att de skulle ha röstat på Habina ( fel det var koppen) det behöver kanske inte betyda något, men noterbart!
    Nu när du nämnde det. Så funderade jag själv en vända till på rösterna på habina. Jag skrev ju att jag tror att FiaM eller Lv kan vara ond pga sina röster där. Frågan om det är vad lyan vill att vi ska tro? eller om de vill att vi ska tro att det är det de vill få oss att tro?
    Bsf kan iaf inte vara ulven i fårakläder iom hennes röst på Snurrfian i tråden ( den hade inte räknats i så fall och då hade inte Snurrfian1 åkt . vet inte vart jag har bsf än, får stå som neutral

2. quarter4ever Det är Jag!:D
  3. cirkus Tillhör (tant)gänget som känner till Kristina Lugn, Nominerar bloggarna Samir och Stella som olämpliga ledare, och Måns som önskvärd, och helst ska hennes egen EskiMåns vara med också:D Har mycket funderingar och teoriar bra på många sätt. . Röstar på Bsf i DL1, trodde hon kunde vara ulven i fårakläder men avskrev det efter röstningsresultatet blivit känt. Röstar tidigt på Lobelia i dagens DL Vill att hon ska vara god med allt sammantaget, men vågar inte hålla henne annat än neutral så länge

4. (Artline) Snurrfian 2 Har hittat leken, ska fundera över vem som inte ska leda ESC, håller med Cirkus om att bloggarna inte är lämpliga samt Gabby-Ossi om att Naken-Janne inte heller vore lämplig. Medlade i bästa kompisstil i jägarbdebatten igår röstade på habina I DL1 behöver se mera tankar från Snurrfian2 för att kunna säga något mera om henne
  5. Lobelia Har hittat leken, har fortfarande mardrömmar om "vilse i pannkakan" ( liksom kanske de flesta av oss som var barn på 70-talet) Och funderar på emigration om Staffan och Kristina skulle bli ledarduo, nominerar även sin gamla samhällslärare , som kanske kan kallas "vavavava" enligt beskrivningen.
    Inte varit inne idag. röstade på gabby-ossi och hade funderingar kring om ulven i fårakläder kan ha röstat på samma i tråden som i den dolda rösten ( vilken den de facto inte kan ha gjort, LL hade meddelat att hon begått ett misstag ca 7 min innan Lobelia lägger in det inlägget ) Vart det sätter Lobelia är svårbedömt. cirkus har lagt sin röst på Lobelia idag i Dl2. Får hoppas att hon kommer in med lite mer tankar och funderingar som visar lite mer av henne neutral tills vidare

6. Klara friskriver sig för felskrivningar direkt ( i förebyggande syfte?) tycker inte om Petra Mede( där är vi oense- jag tycker hon tvärtom skulle vara ett lysande val igen, främst för språkkunskaperna) röstade på BSF ( en andra röst) i DL1
    resonerar ändå vettigt tycker jag, och det är inget som känns konstigt med henne så här långt, Får även hon vara neutral så länge
  7. Mirtai Nominerar Loket som icke lämplig program ledare , och tillhör tantgänget:p Röstar på Habina i DL1 ( en första röst)och lägger en tidig fundering idag på Gabby_Ossi, som får mig att fundera lite. vill inte hålla henne åt något särskilt håll, men hoppas att hon är på den goda sidan. Neutral

8. Koppen hittar hela tre kandidater, Marie Serneholt, Caroline af Ugglas och Nanne röstar på Snurrfian1 i Dl1 och har hamnat lite i blickfånget iom att Snurrfian1 och Habina båda var goda ( som vi nu vet). Kan inte vara ulven i fårakläder av samma anledning som inte bsf kan det.Frågan är ju om de onda haft en sån räkmacka igår att alla tre som låg sämst till i lynchen var goda, eller om de onda faktiskt försökte rädda koppen? Här får man nog tänka ett par varv och sedan några varv till, innan man kan ana hur det ligger till. Men jag håller ögonen på koppen tills vidare

9. Gabby_Ossi Nominerar Naken-Janne, har ingen aning om vem Kristina Lugn är, håller med koppen om att af Ugglas inte är lämplig ledare. röstade på habina så hon kom lika med koppen innan LindgrenV la sin röst på koppen( som LL sedan missade) Frågan är om det säger något? Men tillräckligt för att jag ska hålla ´ögonen på henne och dessutom har hon fällt lite kommentarer jag reagerat på :
    Är tillbaka från dagens stallsysslor, har nog varit borta från ulvlekarna för länge för det är ännu svårare än vanligt att komma fram till några bra teorier :cautious:

Ja, men man har också ångest för att rösta "fel" :nailbiting:. Längre in i leken kan jag nog hålla med om principen även om det nog är individuellt vad man tycker är enklast egentligen, men hur många har riktiga misstankar öht i DL 1? :wtf:

Och jag vet faktiskt nästan ingenting om att vara ulv, enda gången jag var ulv blev jag siad natt ett och sedan fick jag inte rösta mer :cry:.
    denna sista har jag även i natt tagit upp. så sammantaget hamnar G-O på min obslista, inte varit inne än idag

10. FiaM har hittat leken men sover fotfarande på saken över vilken ledare som inte ska leda ESC? dök precis upp igen och håller med om att Kristina är Luuuuugn är ett olämpligt val, men hittar ingen hon nominerar? röstar först på koppen igår och en som många håller ögonen på iom att det finns en sannolikhet att hon KAN vara ulven i fårakläder. Röstar, tidigt, på mig i dag, och det är klart att jag inte blir mindre misstänksam för det. Är det ett försök att verka vara siare? jag tycker inte heller att rösten på mig är särskild väl underbyggd, så mina ögon vilar definitivt på FiaM
  11. LindgrenV hittat leken och tycker att Ola skulle vara en riktigt dålig ledare, som kanske inte ens dyker upp till uppdraget Hon röstade på Koppen igår men tyvärr missade LL hennes röst, varför den inte var delaktig i resultatet. Jag vet inte vart jag har LindgrenV, behöver se mera

Senast ändrad:
Lägger en säkerhetsröst eftersom jag ska på party ikväll :D

Mirtai röstar på Gabby_Ossy

Eftersom jag dels tycker hennes röst på Habina skaver men också för att jag undrar över hennes fråga om ulvarna och om de får en spionrad redan första natten

FiaM [...]. Röstar, tidigt, på mig i dag, och det är klart att jag inte blir mindre misstänksam för det. Är det ett försök att verka vara siare? jag tycker inte heller att rösten på mig är särskild väl underbyggd, så mina ögon vilar definitivt på FiaM
Intressant tanke. Jag förstår ju att du vill få det till att FiaM låtsas.

Du har dragit upp nattinfo flera gånger och nu när du hittar något som skulle kunna vara just det så är det riktat mot dig. Det tycker jag är lite intressant, faktiskt.

DL 2 - 22:00
14:00 FiaM röstar på quarter4ever
16:49 cirkus röstar på Lobelia
18:20 Mirtai röstar på Gabby_Ossi

quarter4ever: 1
Lobelia: 1

cirkus är nog den som känns minst ond i dagens lek. Jag kan ju lika gärna vara lurad, det vet man aldrig, men magkänslan är bra i alla fall. Antagligen för att mina tankegångar verkar gå i lite samma riktning. Så om det tyder på godhet är ju i och för sig svårt att säga :p Men cirkus försvinner å andra sidan inte heller och det bådar gott tycker jag. Ser man till röstningarna är inte det heller särskilt ulvigt i mina ögon. Godförklarar inte, men det finns inget jag reagerar på tillräckligt för att mina varningslampor ska blinka i alla fall.

quarter trycker gärna på rollernas förmågor och har pratat om nattens information flera gånger nu. Vet inte om det är ett försök att framstå som mer god? Jag reagerar på det i alla fall och jag vet inte om det är bra eller dåligt. Teoriar också rätt mycket, så det i kombination skulle kunna vara ett ulvförsök att framstå som supergod. Om ni förstår vad jag menar? Att snabbt bli godförklarad och sedan försöka rida på den vågen genom hela leken? Eller så ÄR hon god. Så ungefär som det känns med alla andra :banghead: Jag måste bara bestämma mig för om det är ulvigt eller inte. Vilket scenario som känns troligast. Supersvårt. Men jag reagerar i alla fall på framför allt rollsnacket. Speciellt med tanke på att det nämnts tidigare i leken att "ulvar ofta inte har koll på rollistan". Så det skulle kunna vara ett försök att liksom, godförklara sig genom att slå hål på den teorin. Om ni förstår vad jag menar?
Jag brukar ( oavsett roll iofs) försöka bena ut vad som kan finnas i omlopp och kan ha framkommit. Och brukar också diskutera roller och funderingar kring dessa, då allt sammantaget ger mig en grund att börja nysta i allt.

Samtidigt som Snurrfian röstar kommer Artline med sin röst på Habina, eftersom hon inte kan ha sett Snurrfians röst borde det innebära att hon utgår från att hennes röst kommer att lägga upp Habina för lottning tillsammans med Blacksmithfarm, Koppen och Snurrfian. Är det en ulv som skyddar en kollega?
Nu blir det invecklat eftersom jag numera är Artline... :crazy: Men vem tänker du att jag/Artline skulle ha försökt rädda? BSF eller Koppen? Eftersom både Snurrfian och Habina var/är goda. Eller tänker du att både BSF och Koppen är ulvar? Jag känner att jag fastnar lite i att undra varför @Koppen la andra rösten på mig, när BSF röst så uppenbart kändes som en första dags BOP röst. Samtidigt känns det väldigt vågat om Koppen skulle vara ulv och lägger en sån röst och verkligen blir uppmärksammad, speciellt när Snurrfian visade sig vara god?

Intressant tanke. Jag förstår ju att du vill få det till att FiaM låtsas.

Du har dragit upp nattinfo flera gånger och nu när du hittar något som skulle kunna vara just det så är det riktat mot dig. Det tycker jag är lite intressant, faktiskt.
jag kan ju inte bortse från något bara för att det råkat rikta sig mot mig? Och jag förstår ju att andra kan tolka hennes inlägg som ett siarinlägg. Att jag finner rösten märklig sett i sitt sammanhang är inte konstigt, och vill därför uppmärksamma på att det är kanske något som är lurt här? Och det ska ju finnas en riktig siare -om inte annat så förstår den ju vad jag menar, även om den kanske får det svårt att uttrycka det, för den vill ju inte outa sig?

Jaja. det kommer nog att hända en del ikväll så vill också se FiaMs reaktion på det jag skrivit, kanske är det feltolkat av mig bara för att det var en tidig röst?

Om vi utgår ifrån att ulvarna inte kände till att LL gjort en miss. Så utgår vi alltså ifrån den sammanställning som jag gjorde (INNNAN LL aviserat sin miss)och som q kommenterar ovan. Jag undrar varför hon inte förstår min sammanställning.
Koppen 4 röster
Habina 3 röster
Snurrfian 2 röster

Om en röst på Koppen var "falsk" och den riktiga las på Snurrfian så hamnar dessa tre på 3 röster vardera och det blir lottning. Till Snurrfians nackdel.

Om vi räknar in LL's miss så var läget
Koppen 3 röster
Habina 3 röster
Snurrfian 2 röster

En random röst - vilken som helst läggs på Snurrfian och det blir lottning mellan henne och åtminstone en av Koppen och Habina - kanske bägge om rösten kommer från någon helt annanstans.

Om nu rösten togs från Koppen och las på Snurrfian så finns bara en kvar som det kan vara och det är FiaM. Både Snurrfian och Habina är ute ur leken och LindgrenV's röst räknades ju inte enligt LL då borde den inte heller rimligen vara den "falska" rösten. Denna matematik blir nästan lite för enkel - FiaM blir väldans utpekad som fårulven.

Har lyan varit så klantiga?
Käket av Habina måste ju ha haft ett syfte - jag tycker det är lite underligt att hon valdes - hon hade en del misstankar på sig och när en har det brukar en inte vara ett förstahandsval att käka. Kan syftet vara att peka ut FiaM som den potentiella fårulven?
Svagheten i detta resonemang är att det inte finns någon som helst säkerhet i att fårulven röstade på Koppen öppet. Jag upplever inta FiaM som direkt utpekad som fårulv, det finns för många andra möjligheter. Visst kan hon vara fårulven men det är svaga indicier. I och med detta så käns det knappast som att lyan haft det som avsikt, i så fall behöver de någon som hjälper till och pekar ut det som sannolikt.

Men skulle de ha det som plan redan vid röstningen så är det en väldigt långsökt plan som då inkluderar att LL ska göra en miss så fel person åker ut. Tar man upp det som alternativ först vid DL i lyan så måste man nästan inkludera att lobba för teorin, som sagt den är inte helt uppenbar.

1. Blacksmithfarm Nominerar Peter Harrysson röstar först av alla(och tidigt) på Snurrfian1 i DL1, sedan inte inne förrän idag ( pga jobbet) och har en del tankar hon sammanställer. Skriver fel om FiaM och LV, att de skulle ha röstat på Habina ( fel det var koppen) det behöver kanske inte betyda något, men noterbart!

Bsf kan iaf inte vara ulven i fårakläder iom hennes röst på Snurrfian i tråden ( den hade inte räknats i så fall och då hade inte Snurrfian1 åkt . vet inte vart jag har bsf än, får stå som neutral

2. quarter4ever Det är Jag!:D
  3. cirkus Tillhör (tant)gänget som känner till Kristina Lugn, Nominerar bloggarna Samir och Stella som olämpliga ledare, och Måns som önskvärd, och helst ska hennes egen EskiMåns vara med också:D Har mycket funderingar och teoriar bra på många sätt. . Röstar på Bsf i DL1, trodde hon kunde vara ulven i fårakläder men avskrev det efter röstningsresultatet blivit känt. Röstar tidigt på Lobelia i dagens DL Vill att hon ska vara god med allt sammantaget, men vågar inte hålla henne annat än neutral så länge

4. (Artline) Snurrfian 2 Har hittat leken, ska fundera över vem som inte ska leda ESC, håller med Cirkus om att bloggarna inte är lämpliga samt Gabby-Ossi om att Naken-Janne inte heller vore lämplig. Medlade i bästa kompisstil i jägarbdebatten igår röstade på habina I DL1 behöver se mera tankar från Snurrfian2 för att kunna säga något mera om henne
  5. Lobelia Har hittat leken, har fortfarande mardrömmar om "vilse i pannkakan" ( liksom kanske de flesta av oss som var barn på 70-talet) Och funderar på emigration om Staffan och Kristina skulle bli ledarduo, nominerar även sin gamla samhällslärare , som kanske kan kallas "vavavava" enligt beskrivningen.
    Inte varit inne idag. röstade på gabby-ossi och hade funderingar kring om ulven i fårakläder kan ha röstat på samma i tråden som i den dolda rösten ( vilken den de facto inte kan ha gjort, LL hade meddelat att hon begått ett misstag ca 7 min innan Lobelia lägger in det inlägget ) Vart det sätter Lobelia är svårbedömt. cirkus har lagt sin röst på Lobelia idag i Dl2. Får hoppas att hon kommer in med lite mer tankar och funderingar som visar lite mer av henne neutral tills vidare

6. Klara friskriver sig för felskrivningar direkt ( i förebyggande syfte?) tycker inte om Petra Mede( där är vi oense- jag tycker hon tvärtom skulle vara ett lysande val igen, främst för språkkunskaperna) röstade på BSF ( en andra röst) i DL1
    resonerar ändå vettigt tycker jag, och det är inget som känns konstigt med henne så här långt, Får även hon vara neutral så länge
  7. Mirtai Nominerar Loket som icke lämplig program ledare , och tillhör tantgänget:p Röstar på Habina i DL1 ( en första röst)och lägger en tidig fundering idag på Gabby_Ossi, som får mig att fundera lite. vill inte hålla henne åt något särskilt håll, men hoppas att hon är på den goda sidan. Neutral

8. Koppen hittar hela tre kandidater, Marie Serneholt, Caroline af Ugglas och Nanne röstar på Snurrfian1 i Dl1 och har hamnat lite i blickfånget iom att Snurrfian1 och Habina båda var goda ( som vi nu vet). Kan inte vara ulven i fårakläder av samma anledning som inte bsf kan det.Frågan är ju om de onda haft en sån räkmacka igår att alla tre som låg sämst till i lynchen var goda, eller om de onda faktiskt försökte rädda koppen? Här får man nog tänka ett par varv och sedan några varv till, innan man kan ana hur det ligger till. Men jag håller ögonen på koppen tills vidare

9. Gabby_Ossi Nominerar Naken-Janne, har ingen aning om vem Kristina Lugn är, håller med koppen om att af Ugglas inte är lämplig ledare. röstade på habina så hon kom lika med koppen innan LindgrenV la sin röst på koppen( som LL sedan missade) Frågan är om det säger något? Men tillräckligt för att jag ska hålla ´ögonen på henne och dessutom har hon fällt lite kommentarer jag reagerat på :

denna sista har jag även i natt tagit upp. så sammantaget hamnar G-O på min obslista, inte varit inne än idag

10. FiaM har hittat leken men sover fotfarande på saken över vilken ledare som inte ska leda ESC? dök precis upp igen och håller med om att Kristina är Luuuuugn är ett olämpligt val, men hittar ingen hon nominerar? röstar först på koppen igår och en som många håller ögonen på iom att det finns en sannolikhet att hon KAN vara ulven i fårakläder. Röstar, tidigt, på mig i dag, och det är klart att jag inte blir mindre misstänksam för det. Är det ett försök att verka vara siare? jag tycker inte heller att rösten på mig är särskild väl underbyggd, så mina ögon vilar definitivt på FiaM
  11. LindgrenV hittat leken och tycker att Ola skulle vara en riktigt dålig ledare, som kanske inte ens dyker upp till uppdraget Hon röstade på Koppen igår men tyvärr missade LL hennes röst, varför den inte var delaktig i resultatet. Jag vet inte vart jag har LindgrenV, behöver se mera
Jag har väl inte bara hittat leken och pratat om Ola? :rofl:

Svagheten i detta resonemang är att det inte finns någon som helst säkerhet i att fårulven röstade på Koppen öppet. Jag upplever inta FiaM som direkt utpekad som fårulv, det finns för många andra möjligheter. Visst kan hon vara fårulven men det är svaga indicier. I och med detta så käns det knappast som att lyan haft det som avsikt, i så fall behöver de någon som hjälper till och pekar ut det som sannolikt.

Men skulle de ha det som plan redan vid röstningen så är det en väldigt långsökt plan som då inkluderar att LL ska göra en miss så fel person åker ut. Tar man upp det som alternativ först vid DL i lyan så måste man nästan inkludera att lobba för teorin, som sagt den är inte helt uppenbar.

Alternativet är i och för sig att du har extra info om FiaM eller vill få det att framstå som det, men i ärlighetens namn har jag svårt för att tro att du siat FiaM som första alternativ.

Tänkte roa mig med att börja gå igenom spelarnas inlägg en och en som jag gör ibland. Börjar uppifrån med... gissa vem som leder inläggsstatistiken? :rofl:

Quarter4Ever:

Börjar med att vara oense med mig om Petra Medes kvaliteter som programledare. :cautious: Fast jag tror egentligen inte att det säger så mycket om hennes roll. :p

Gör sedan en sammanställning av allas svar på sen obligatoriska frågan. Vilket är ungefär vad som hänt i leken vid den tidpunkten.

Röstar, i tidspress, på Habina för att Habina skulle försökt outa jägaren, om den funnit med i leken. Typ. Tyvärr kommer rösten för sent. Är sedan snabb på att fundera kring att slutresultatet inte säkert kommer se ut som det gjorde när slutsignalen gick. Och det hade hon rätt i. Frågan är vad hennes snabba kommentar om detta betyder? Att hon är god som hade bra koll? Eller att hon är ond som visste hur det skulle sluta? (Nu blev det ju fel och slutet blev inte som det skulle på något sätt eftersom LL gjorde sin miss, men det visste ju ingen då)

Diskuterar med cirkus kring möjligheten att BSF är ulven i fårakläder och vad det i så fall gör med Snurrifans roll. Nu har det ju visat sig att det inte var så. BSF är en av två som inte kan ha den rollen, och Snurrfian var god.

Lite förvirring kring slutresultatet igår.

Rollfördelningsfunderingar

Sedan kommer några inlägg med respons på saker som hade hänt tidigare under dagen. Mest OT-grejer, och lite mer om varför hon la sin röst på Habina.

Sedan kommer ett mastodontinlägg med teorier om alla (?) kvarvarande spelare.

Radar upp vilken information som skulle kunna komma under natten.

Förklarar sitt uttalande om att slutresultatet inte behöver vara vad det ser ut som.

Funderar lite kring varför Habina blev käk. Och diskuterar lite med BSF kring det och kring rösterna på Habina.

Påtalar återigen vilka händelser som kan ha utspelat sig under natten. Kan vara ett sätt att visa att man har extremt bra koll på rollistan, men jag tror egentligen inte att det betyder något. Det känns rätt så typiskt Q ändå.

Ytterligare en sammanställning av alla spelare dyker upp under tiden som jag skriver det här inlägget.

FiaM lägger sin röst på Q idag. Motiveringen går ut på att hon tolkar Q's inlägg om att resultatet inte behöver bli vad det ser ut som som att Q sitter på information om hur det verkligen skulle sluta.

Så, vad tror jag om Q? Hon känns inte riktigt lika skarp som hon brukar göra. Vad det beror på vet jag inte. Och det är svårt att sätta fingret på vad det är. Kan det vara så att Q sitter i lyan och därför har svaret? Eller är det något annat som gör det? Jag tänker hålla ögonen på Q, men just nu vet jag inte vart jag ska placera henne.

Jag har väl inte bara hittat leken och pratat om Ola? :rofl:
hm nä jag hade faktiskt skrivit mera om dig än det står? hade ju många flikar öppna så kanske observerade jag inte att inte allt kom med?
Nåväl får väl lägga till det jag hade skrivit om dig: ( fritt från minnet)
hade lite tidspress hon med igår, och verkade förvirrad över resultatet av DL1. Har fortsatt att vara förvirrad över en del som blivit uppenbart iom LLs miss och resultatet av DL1, får det förklarat för sig av Klara idag, och verkar ha fattat nu. Jag vet inte vart jag har LindgrenV, behöver se mera av henne.

hm nä jag hade faktiskt skrivit mera om dig än det står? hade ju många flikar öppna så kanske observerade jag inte att inte allt kom med?
Nåväl får väl lägga till det jag hade skrivit om dig: ( fritt från minnet)
hade lite tidspress hon med igår, och verkade förvirrad över resultatet av DL1. Har fortsatt att vara förvirrad över en del som blivit uppenbart iom LLs miss och resultatet av DL1, får det förklarat för sig av Klara idag, och verkar ha fattat nu. Jag vet inte vart jag har LindgrenV, behöver se mera av henne.

Det är ju sant, förstås. Jag måste nog vara rätt korkad egentligen som ber om mer teorier om mig själv, haha. Men jag reagerar på dig och vet inte om jag ska sätta dig åt det goda eller onda hållet, för det finns så många håll att vända din boll åt. Men jag reagerar ändå på att du är aktiv och skriver en hel del, men ändå inte har mer på mig än att jag hittat hit och inte vill ha Ola som programis. Men bättre upp! :p

Funderar dock ändå på att rösta på dig på grund av mina tidigare tankar. Jag vet inte riktigt hur jag ska tänka men du känns mer ulvig för varje inlägg du skriver :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare... 18 19 20
Svar
382
· Visningar
20 065
Senast: voltis
·
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 038
Senast: malumbub
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags, kvällen vi väntat på sedan maj förra året.... Som vi laddat upp inför gemensamt här på buke... 39 40 41
Svar
806
· Visningar
31 176
Senast: voltis
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags för bla. Frans att äntra scenen... det är dags för FINAL i ESC!! Vi trogna tittare har ju redan... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
26 730
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI