Koppen fick blickarna på sig i förra DL och skulle egentligen åkt ut, idag har jag inte uppfattat något avvikande från Koppen vilket får mig att undra om det är lite safe play på gång för att inte hamna i rampljuset idag igen. Jag väljer att analysera röstningen utefter hur den skulle sett ut om inte LL missat, vilket betyder att Koppen hade haft majoritet. Hade det sett ut som det såg ut för LL hade man kunnat ponera att rösterna på Habina och Snurris till viss del varit räddningsröster från lyan, inklusive då en eventuell dold röst på någon av dem. För när det finns totalt tre möjliga kandidater till utslagning så känns det som ett dumt val av lyan att offra en lagkamrat i första för att skaffa sig alibi? Eller?
Hur som helst, det jag vill komma fram till är att Koppen lika gärna kan vara ond som god, lite samma som med Mirtai alltså. Bara att det är en miljon FLER anledningar till varför det känns så här. Jag menar, två av de tre som var i rampljuset har åkt ut varav två har visat sig vara goda. Eftersom utslagningen vid DL inte blev som någon tänkt (allra minst som lyan måste ha tänkt, med tanke på att de ändå kan styra spelet lite mer med sin dolda röst), är det ju svårt att veta. Ulvarna kunde ju lika gärna ha gjort som jag och röstat på Koppen, för att rikta tankar mot Snurris och Habina om Koppen visat sig vara god. Eller så kan de ha lagt sina röster på Snurris eller Habina för att rikta blickarna mot Koppen och rösterna där. Eller för att skydda Koppen (om man ponerar att de lagt dolda rösten på Snurris eller Habina som det varit tal om tidigare).
Det finns så många scenarion!!!!![]()
Jag hänger inte riktigt med här. Det jag fetat i ditt citat. Det finns ingen annan möjlighet än att den dolda rösten hamnade på Snurrfian.