Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade fler favoriter än någonsin tror jag, så blev underhållen jag
Var inte sången skriven för deras mamma som är sjuk?Tre kvinnor som sjunger en sång som passar som handen i handsken åt hjärtkrossade tonårsflickor, esc- not so much.
Texten är nästan löjligt på pinsam.
Vad jag inte gillade var hans manér. Jag fattade inte varför man skulle associera till en psykiskt skör människa där på scenen. Min morgontidningskrönikör skrev att han delade folket i ESC-cirkusen, själv hörde hon till dem som såg hans utspel som hittepå. För sekunden efter att musiken var slut så uppförde han sig precls som vemsomhelst.Inte läst ngt om honom innan faktiskt, och ev hälsoproblem har jag hört lite lätt om bara i dagarna.
Trist om han sasådär faktsisk
Men brukqr försöka att separera person o låt.
Jag hade fler favoriter än någonsin tror jag, så blev underhållen jag
Produktionen i år gjordes ju delvis av svenskar. Om jag inte hörde fel så var Christer Björkman producent för hela esc.Håller med, tyckte det inte riktigt fanns en stark favorit, med en hög med underhållande låtar som alla kunde vunnit. Älskade Moldavien, (summer party sång!), Vitryssland, snubben som sjöng duett med sig själv, italien, och Sverige gjorde ett helt OK jobb också.
Första gången jag såg Robin, och UK kommentator Graham Norton sammanfattade det fint "This is such a slick production. They've thrown everything at it.. This will do well, I'm sure" och efter: "That is Sweden. They know what they are doing. They can put these things together".
Vi är erkända ESC proffs - och jag är lite stolt over det!
UK var själv väldigt glada med sitt resultat - det är inte ofta de får poäng!
Men ja ja, kul för Portugal att de vann för första gången, jag funderar bara varför man är med alls om man hatar Eurovision??
Jag blir (lite) arg för att en snubbe som dissar tävlingen och alla sina motståndare vann, faktiskt. För att han pratar om att det måste vara käääänslor i musiken men uppenbarligen glömmer att lycka och att vara glad också är känslor.Vad jag främst slås av är alla sura miner efter segern. Har nu läst kommentrer på flera facebooksidor och forum, och att det kan röra upp så mkt känslor!
Hjälp, det är ju bara en rolig musiktävling, musik som är näst intill omöjligt att tävla i.
Allas favoriter kan inte vinna, så är det ju bara. Musik kan låta så himla olika och gestaltas av så himla många olika sorters människor. Det kommer aldrig komma en vinnare ALLA älskar!
Portugal fick ju dock högst poäng av både jury och tittare, så någonting måste låten ju ha haft?
Att ta detta underhållningsprogram på så bodigt allvar förvånar mig varje år! Jag ÄLSKAR eurovision, sett allla program sen jag var 3 år gammal. Men aldrig att jag blivit ARG när mina favoriter inte vunnit, lite besviken en stund kanske, men efter ett tag har man nästan glömt tävingen och sedan börjar man se fram emot nästa.
Jag älskar allt runtomkring, mixen av artister och stilar, låtar att sjunga med til, låtar att skratta åt, låtar att förfäras av.... men i slutändan vinner en låt med mest röster, det är bara att gratulera och gå vidare
Jag gillar ju inte hans låt hellerPrecis som Robin då som sjunger att han inte kan fortsätta leva för att tjejen är så jävla snygg
Vad jag främst slås av är alla sura miner efter segern. Har nu läst kommentrer på flera facebooksidor och forum, och att det kan röra upp så mkt känslor!
Hjälp, det är ju bara en rolig musiktävling, musik som är näst intill omöjligt att tävla i.
Uppdatera en gammal tant som missat alla nyheter - vad är det för fel på portugisen?
Jag såg att han hade udda uppträdande och att han verkade ha hittat kostymen på vinden... men är han alltså sjuk? Fysiskt, psykiskt?
Jamen eller hur. Han har också varit med i Idol (hans partner anmälde honom) så för att avsky tävlingar och TV är han ju jävligt aktiv i just såna kan jag ju tycka.jag funderar bara varför man är med alls om man hatar Eurovision??
Hahaha!!! Nu var jag ju tvungen att Googla och du store tid, det var ju året då vi skickade Forbes till England med den förfärliga "Beatles"!!! Och kom SIST, med bara 2 poäng (från Tyskland). Det var väl inte den du hejade på, väl...?Första gången jag ESC-RASADE - och grät förtvivlat och länge av ilska för att fel låt vunnit - var 1977. Tycker det är synd att bryta en fin tradition. (detta år grät jag dock inte av ilska, bara beklagade mig i största allmänhet)
Hahaha!!! Nu var jag ju tvungen att Googla och du store tid, det var ju året då vi skickade Forbes till England med den förfärliga "Beatles"!!! Och kom SIST, med bara 2 poäng (från Tyskland). Det var väl inte den du hejade på, väl...?
Den minns jag jätteväl!Var tvungen att leta upp den.
Så underbart genomusel låt. Nästan så jag vill ha den som ringsignal bara för att den är så bedrövlig