(Ulvlek) Stadskampen - Kampen om Eurovision Song Contest Finalen 2016!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur menar du här? Vad gör mig ond om BSf är fåret? Och har Cirkus skrivit det?
ok lite sent för du kan inte svara, men i min bok borde fåret försökt att verka god i tråden med sin öppna röst så därför undrade jag om cirkus trodde att du var ond, utifrån detta sett att se på det hela? Nu har hon pudlat och håller väl egentligen med om mina tankar kring det hela (?) men det var iaf just detta jag reagerade på!

1

men men du är LL och jag bara LD:p ( lekdeltagare) men fint att ha sällskap i nattens småtimmar iaf:love:
jag har stooora ögon på en skitstor mage att roa mig med ( eh nej, det är inte min egen, även om det kunde vara det:crazy:) men hoppas du har det roligare? ( fast att vara barnmorska - eh fölmorska?- när ett nytt liv kommer till världen är helt.... underbart!!! så finns där om jag kan, för ibland vill de ju liksom fixa det själva stona:confused:? )

jag har stooora ögon på en skitstor mage att roa mig med ( eh nej, det är inte min egen, även om det kunde vara det:crazy:) men hoppas du har det roligare? ( fast att vara barnmorska - eh fölmorska?- när ett nytt liv kommer till världen är helt.... underbart!!! så finns där om jag kan, för ibland vill de ju liksom fixa det själva stona:confused:? )
och sätter jag mig upprätt varje gång stoet börjar vandra runt och verkar irriterad... suckar högt när hon sig sen ställer sig helt lugnt och soverO_o reffen på 20-21 och vit mjölk sedan 3 dagar och lite vaxproppar och bf datum på 1/6, såååååå aningen less på`na men men det tar den tid det tar ( och hon är förstagångare så hon vet ju inget egentligen)

del 2 ...

OK denna missade jag förut innan röstningen ( som jag ändå misslyckades få in i tid:banghead: )men det får mig ju inte att vara mindre :confused: tyvärr, för det låter ju ännu mera som någon som inte behöver läsa rollistan? Eller är jag färgad över att hon lurade mig ända ner i dyngstacken i förra leken:meh: Nåväl på min obslista o inte annat för att hon var en av de som hade 3 röster som syntes medans snurrfian med 2 åkte...

Ok ett försök att säga att jag minsann inte brukar vara ulv? eller varför lägga in detta?

tja detta kan vara Å Ena Sidan eller Å Andra Sidan, noterar iaf...... Alltid lätt för de onda att haka på en annans teori istället för att komma med en egen, ffa som det är en halvtimme kvar till DL , har man tidsbrist och det är bråttom är det mer förståeligt tycker jag rent allmänt Och hm en uddaröst var det ju inte? snarare en andraröst? Eller menade du att du brukar vilja lägga uddaröster för att inte avgöra?

Jag håller med @Artline här detta var det jag tyckte var skumt också

fast just med denna uppställningen så får jag inte ihop det hur du tänkte? För då hade ju koppen 3 el 4 röster beroende på dolda rösten eller Habina 3 (eller 2-inte troligt iom snurrfian åkte med 2 öppna röster) eller så hånger jag inte med i hur du tänker?

ja det jag själv kom fram till!

ok lite att fundera på, och ska kolla igenom detta inlägget noga.........
Helt riktigt. Jag brukar lägga uddaröster i första dl.

Information!!

LL ber hundra gånger om ursäkt men det blev tyvärr lite tjall på telefonlinjen :( ....

Programledare behöver tyvärr göra en pudel, men eftersom gjort är gjort är Haparanda (Snurrfian) tyvärr fortfarande ute ur leken.....

(Memo till LLs - sitt inte i telefon samtidigt som du skriver statusuppdateringen....)

(av någon anledning missade jag sista rösten på Koppen. Q4s röst räknas inte pga inkom för sent)
:love: Jag tycker om dig ändå!

Jag fick en tonårskris att ta hand om här hemma och när den stormen äntligen la sig så stupade jag i säng, bara för att vakna till att ni röstade ut mig. :cry: :D Nåja Tonåringen är på bra humör igen och jag får väl se det som att det inte var meningen att jag skulle vara med i den här leken... :meh:

Uppdatering

Händelserik kväll, en riktigt händelserik kväll!
Som vanligt är Kvällsblaskan först med det senaste och deras undersökande reporter ligger mycket bra till hos tidningsledningen. Vilken chock att programledningen gjorde bort sig det allra första den gjorde, men nog fick det igång intresset för tävlingen!! Kvällsblaskan kommer att kunna rida på den här vågen och sälja många lösnummer framöver.

Någon/några som är mindre glada över utvecklingen är Sölvesborgsanhängarna, de slår sina kloka huvuden ihop och kokar ihop en historia om att GWAR kommer att uppträda som mellanakt i finalen.

Habina publicerar genast nyheten och när den visar sig vara felaktig får hon sparken från festivalbevakningen.

Habina var den undersökande reportern (lösmynta spionen)

Mellansnack

För att försöka täcka över historien om att bästa reportern blivit sparkar så publicerar Kvällsblaskan en dagsfärsk intervju med Haparandas kommunalråd Snurrfian.

Hur känns det att åka ut, som det nu visar sig på felaktiga grunder.
Det känns rätt eländigt att röstas ut först, när vi hade kämpat så för att ens hinna ta oss till finalen så känns det väldigt snopet nu... :down:

Vad betyder det här för Haparanda?
Jag tror att det här kommer att stärka Haparanda, allt lutar åt att man har sett att det behövs en viss allmänbildning bland Sveriges befolkning och därför kommer man att sätta in Kristina Lugn som programledare, nu när Haparanda slipper vara inblandad i det så kommer folk att fly hit för att slippa undan.

Vem hoppas du nu får arrangera festivalen?
Med tanke på att det nu kommer att bli Kristina Lugn så hoppas jag att det är Malmö som vinner för att evenemanget ska komma så långt ifrån Haparanda som möjligt, det skulle få våran turistnäring att verkligen blomstra.

Vad önskar du av sommaren?
Jag önskar att sommaren kommer att bli varm och skön för oss i Norrbotten och att regnet kommer att skvala ner över alla andra städer! :sneaky:

Några sista ord?
Min enda förhoppning är att alla inser att Sölvesborg är det absolut sämsta stället man kan tänka sig att lägga finalen, de har ju redan Sweden Rock, om de får finalen så tänker Haparanda anordna Norrbotten Rock nästa år och konkurrera ut dem!

del 2 ...
...här är Habina citerad....
OK denna missade jag förut innan röstningen ( som jag ändå misslyckades få in i tid:banghead: )men det får mig ju inte att vara mindre :confused: tyvärr, för det låter ju ännu mera som någon som inte behöver läsa rollistan? Eller är jag färgad över att hon lurade mig ända ner i dyngstacken i förra leken:meh: Nåväl på min obslista o inte annat för att hon var en av de som hade 3 röster som syntes medans snurrfian med 2 åkte...

....här är jag citerad.....

fast just med denna uppställningen så får jag inte ihop det hur du tänkte? För då hade ju koppen 3 el 4 röster beroende på dolda rösten eller Habina 3 (eller 2-inte troligt iom snurrfian åkte med 2 öppna röster) eller så hånger jag inte med i hur du tänker?

.

För det första så hade du fel med att ha Habina på OBS-listan :( Min känsla om henne som god var rätt.

Om vi utgår ifrån att ulvarna inte kände till att LL gjort en miss. Så utgår vi alltså ifrån den sammanställning som jag gjorde (INNNAN LL aviserat sin miss)och som q kommenterar ovan. Jag undrar varför hon inte förstår min sammanställning.
Koppen 4 röster
Habina 3 röster
Snurrfian 2 röster

Om en röst på Koppen var "falsk" och den riktiga las på Snurrfian så hamnar dessa tre på 3 röster vardera och det blir lottning. Till Snurrfians nackdel.

Om vi räknar in LL's miss så var läget
Koppen 3 röster
Habina 3 röster
Snurrfian 2 röster

En random röst - vilken som helst läggs på Snurrfian och det blir lottning mellan henne och åtminstone en av Koppen och Habina - kanske bägge om rösten kommer från någon helt annanstans.

Om nu rösten togs från Koppen och las på Snurrfian så finns bara en kvar som det kan vara och det är FiaM. Både Snurrfian och Habina är ute ur leken och LindgrenV's röst räknades ju inte enligt LL då borde den inte heller rimligen vara den "falska" rösten. Denna matematik blir nästan lite för enkel - FiaM blir väldans utpekad som fårulven.

Har lyan varit så klantiga?
Käket av Habina måste ju ha haft ett syfte - jag tycker det är lite underligt att hon valdes - hon hade en del misstankar på sig och när en har det brukar en inte vara ett förstahandsval att käka. Kan syftet vara att peka ut FiaM som den potentiella fårulven?

Ååååh! Kände på mig att jag skulle bli käkad. Får aldrig leka när jag har min favoritroll spion. ;) Heja goda!

Ååååh! Kände på mig att jag skulle bli käkad. Får aldrig leka när jag har min favoritroll spion. ;) Heja goda!
rip Habina , jag får kalibrerara min radar ang dig tror jag, missar dig när du är ond ( förra leken) och misstänker dig när du är god ( denna leken):(

Ok. För att sammanfatta vad som hänt sedan jag gick och la mig igår. Snurrfian röstas ut och den falska rösten kan ha lagts på vem som helst av dom andra? Kan set till och med vara så att den som la den falska rösten inte hann med att lägga den i tråden? Om LL inte sett den sista rösten på koppen är väl det en möjlighet? Eller tänker jag helt fel? I så fall kan man inte räkna bort någon annan än de som röstade på Snurris som ulv i fårakläder.

Habina blev käk. Cirkus har en del bra tankar kring det valet. Jag själv måste fundera lite mer på det innan jag kan uttala mig om vad jag tror. Det kan ju vara så enkelt att det verkade som säkert käk, eller så betyder det någonting. Jag får återkomma till saken ikväll.

För det första så hade du fel med att ha Habina på OBS-listan :( Min känsla om henne som god var rätt.

Om vi utgår ifrån att ulvarna inte kände till att LL gjort en miss. Så utgår vi alltså ifrån den sammanställning som jag gjorde (INNNAN LL aviserat sin miss)och som q kommenterar ovan. Jag undrar varför hon inte förstår min sammanställning.
Koppen 4 röster
Habina 3 röster
Snurrfian 2 röster

Om en röst på Koppen var "falsk" och den riktiga las på Snurrfian så hamnar dessa tre på 3 röster vardera och det blir lottning. Till Snurrfians nackdel.

Om vi räknar in LL's miss så var läget
Koppen 3 röster
Habina 3 röster
Snurrfian 2 röster

En random röst - vilken som helst läggs på Snurrfian och det blir lottning mellan henne och åtminstone en av Koppen och Habina - kanske bägge om rösten kommer från någon helt annanstans.

Om nu rösten togs från Koppen och las på Snurrfian så finns bara en kvar som det kan vara och det är FiaM. Både Snurrfian och Habina är ute ur leken och LindgrenV's röst räknades ju inte enligt LL då borde den inte heller rimligen vara den "falska" rösten. Denna matematik blir nästan lite för enkel - FiaM blir väldans utpekad som fårulven.

Har lyan varit så klantiga?
Käket av Habina måste ju ha haft ett syfte - jag tycker det är lite underligt att hon valdes - hon hade en del misstankar på sig och när en har det brukar en inte vara ett förstahandsval att käka. Kan syftet vara att peka ut FiaM som den potentiella fårulven?
ok du och jag tänker egentligen likadant, när det gäller röstningen, (jag har också redogjort för liknande tankar under natten.) Nu dags att sova, grus i ögonen efter vaknatt på sto som ska föla

Flyttar med den här för att underlätta mitt tänkande.

DL 1, 22:00

12:30 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
20:35 Koppen röstar på Snurrfian
20:56 cirkus röstar på blacksmitfarm

20:57 Mirtai röstar på Habina
21:11 FiaM röstar på Koppen
21:12 Lobelia röstar på Gabbi_ossi

21.31 Klara röstar på Blacksmithfarm
21.32 Habina röstar på Koppen
21.47 Snurrfian röstar på Koppen
21.47 Artline röstar på Habina
21.54 Gabby_Ossi röstar på Habina
21.55 LindgrenV röstar på Koppen

22.01 quarter4ever röstar på Habina ( ogiltig, försen röst )

Snurrfian: 2
Blacksmitfarm: 2
Habina: 3
koppen: 4
gabby_ossi: 1

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare... 18 19 20
Svar
382
· Visningar
20 065
Senast: voltis
·
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 038
Senast: malumbub
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags, kvällen vi väntat på sedan maj förra året.... Som vi laddat upp inför gemensamt här på buke... 39 40 41
Svar
806
· Visningar
31 176
Senast: voltis
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags för bla. Frans att äntra scenen... det är dags för FINAL i ESC!! Vi trogna tittare har ju redan... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
26 730
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Bråkande hundar
  • Vad heter den här?